AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 Noen som har erfaring med samfinansiering med lån via husbanken og vanlig bank i Bergen (eller andre byer for den delen)? Snakket med en ansatt ved en av de større bankene som sa at de ikke lenger samarbeider med husbanken på den måten, men jeg vet ikke om det kun var den banken eller om dette gjelder samtlige. Noen med erfaringer som fått innvilget delvis husbank/startlån og vanlig lån de seneste åren? Som jeg forstått det er husbank/startlån til for de som oppfyller kriteriene og som ikke har egenkapital. Hva hvis man oppfyller kriteriene for å kunne søke startlån (har barn, aleneforsørger, økonomisk vanskeligstilt og liknende) men har en del egenkapital? Er det kun hvis man ikke har egenkapital som man får innvilget startlån? Dvs. hvis man har noe (kanskje ikke nok) egenkapital og stabil inntekt men pga aleneansvar for barn har det vanskelig for å få nok lån i vanlig bank f.eks. Og må man ha fått helt avslag fra vanlig bank for å søke via husbanken? Dvs. får man avslag fra husbanken dersom man har fått innvilget (litt men ikke tilstrekkelig) lån fra vanlig bank? Anonymkode: 4685d...81e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Jeg fikk innvilget husbanklån i fjor og banken regnet da dette lånet som egenkapital slik at jeg fikk resten av lånet hos dem. Dette var ikke i Bergen, men en mindre kommune i Stavangerområdet. Det jeg gjor var og først snakke med banken. Jeg hadde for lite egenkapital, men banken regnet ut hvor stort lån jeg kunne håndtere med min inntekt. Disse papirene tok jeg så med til husbanken, hvor jeg fikk innvilget et "egenkapitallån". Da var det til bake til banken og få resten av lånet der. Det var ingen problem etter jeg fikk innvilget hos husbanken. Anonymkode: 7baf4...07d 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 Takk for utfyllende svar:) Var dette hos en av de større bankene? Anonymkode: 4685d...81e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 Dette var i Sr-bank. Personen jeg fikk snakke med hadde jobbet med flere slike tilfeller og visste godt hvordan ting fungerte, så jeg fikk god hjelp der. Anonymkode: 7baf4...07d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå