fuglekvitter__ Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 (endret) Jeg har ikke fasitsvaret på hvordan alt fungerer, men jeg vet dette: Her om dagen satte jeg meg på telefonen min, klarte å komme borti en knapp og delte noen sitater. Da var det det hylekoret på internett uten like. Det var helt skinnsykt. Jeg var fordomsfull, ego og grusom. Slik sitter en anonym person (men for alt jeg vet kan det hende personen taster feil altså) bak skjermen eller telefonen sin. Her om dagen la jeg i fra meg telefonen min, og lot noen andre bruke den. Et eller annet morsomt program har blitt tatt i bruk og hylekoret på internett var i gang. Jeg var tragisk, og ble bedt om å dra til helvete av en eller annen anonym. Her om dagen var jeg ute med noen, noen slo av en spøk på internett - hylekoret var i gang. Her om dagen gikk jeg forbi en haug med ungdommer, noen legger ved et bilde og enda flere kommer forbi. Mange står der med smarttelefoen sin. Noen taster feil, noen skriver noe stygt, noen melder seg på en konkurranse, osv. Sånn er det bare - det er lite man får gjort med det. Hva er det som gjør at folk reagerer såpass sterkt på hvordan mennesker kan bruke internett, telefonen eller datamaskinen sin feil? Altså, alt kan skje - man kan taste feil, den kan bli glemt, mistet, stjålet etc... Hvorfor skjønner ikke noen sånt? Er det verdt å bruke mange år på en så lang og meningsløs diskusjon? Hvordan kan man lage så mye vesen ut av en digital verden? Endret 12. september 2016 av fuglekvinnen__
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Vet ikke fordi folk er rare...................
fuglekvitter__ Skrevet 12. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2016 Et øyeblikk siden, Aragorn II Elessar skrev: Vet ikke fordi folk er rare................... Mulig, men nå etterlyser jeg jo svar på det jeg skriver her inne altså.
Gjest Sly Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 Jeg har aldri opplevd noe av dette, det høres veldig spesielt ut.
fuglekvitter__ Skrevet 12. september 2016 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2016 (endret) Et øyeblikk siden, Sly skrev: Jeg har aldri opplevd noe av dette, det høres veldig spesielt ut. Hva er det du ikke har opplevd? Alle punktene jeg ramser opp? Endret 12. september 2016 av fuglekvinnen__
Gjest Sly Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev: Hva er det du ikke har opplevd? Alle punktene jeg ramser opp? Ja, det er jo det jeg skriver.
fuglekvitter__ Skrevet 12. september 2016 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2016 Et øyeblikk siden, Sly skrev: Ja, det er jo det jeg skriver. Ok.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 Litt usikker på hvordan dette skal ha foregått, bortsett fra da noen andre brukte tlf din. Poenget er vel kommunikasjon, folk liker ikke å bli gjort narr av, ta imot dritt osv. Dvs nå vet ikke jeg hvilket innhold folk har reagert på, men det har åpenbart vært egnet til å hisse opp folk. Folk flest bruker pc og tlf til å kommunisere seg i mellom på vanlig måte, altså oppfatter de det som kommuniseres som negativt. Hvordan skal de egentlig vite at det som sies/ skrives ikke er det avsenderen mener? Men om det er verdt å bruke tid på å gire seg opp over, det må jo bli opp til mottakerne selv. Kommer vel an på hvor høy terskel de har for å bli fornærmet. Anonymkode: e4e97...e55
Gjest 2Bhonest Skrevet 12. september 2016 #9 Skrevet 12. september 2016 Alle feiltastinger kan rettes opp.
fuglekvitter__ Skrevet 12. september 2016 Forfatter #10 Skrevet 12. september 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt usikker på hvordan dette skal ha foregått, bortsett fra da noen andre brukte tlf din. Poenget er vel kommunikasjon, folk liker ikke å bli gjort narr av, ta imot dritt osv. Dvs nå vet ikke jeg hvilket innhold folk har reagert på, men det har åpenbart vært egnet til å hisse opp folk. Folk flest bruker pc og tlf til å kommunisere seg i mellom på vanlig måte, altså oppfatter de det som kommuniseres som negativt. Hvordan skal de egentlig vite at det som sies/ skrives ikke er det avsenderen mener? Men om det er verdt å bruke tid på å gire seg opp over, det må jo bli opp til mottakerne selv. Kommer vel an på hvor høy terskel de har for å bli fornærmet. Anonymkode: e4e97...e55 Det er i allefall sant. Og det er viktigst. Ja, det er litt slik som du skriver: I fare for å si i mot meg selv så har det ikke så mye med internett å gjøre, for de færreste trives med drittslenging, mobbing, og lignende både her eller på internett. Man kan vel ikke nødvendigvis vite hva avsender mener annet enn det som står der, det har jeg selv tatt meg i å misforstå flere ganger, men kanskje man kan vite at det er ikke alltid avsender er avsender? Jeg fikk en forklaring en gang i tiden på hvordan det kan ha foregått, men nok om det. Det kommer jo veldig an på hva som står skrevet om noen "gidder å bruke tid" til å bli fornærmet, eller sinna, eller lei seg eller hva enn personen mener og tenker om det. Og det kan hende andre utenforstående folk ikke trives med det hvis noe sånt er tilfellet. Hvis noen skriver: "fuck you" tatt ut av det blå til meg på internett, så blir jeg ikke fornærmet. Jeg bare blokkerer det, jeg. Endret 12. september 2016 av fuglekvinnen__
fuglekvitter__ Skrevet 14. september 2016 Forfatter #11 Skrevet 14. september 2016 Den 12.09.2016 at 18.19, 2Bhonest skrev: Alle feiltastinger kan rettes opp. Ja.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #12 Skrevet 14. september 2016 Fordi referanser til internettet/facebook/instagram/youtube gjør livet kjedeligere og innholdsløst. Det er uinteressant og stjeler tiden som er akkurat nå. Anonymkode: 98291...11f
fuglekvitter__ Skrevet 18. september 2016 Forfatter #13 Skrevet 18. september 2016 Den 14.09.2016 at 0.13, AnonymBruker skrev: Fordi referanser til internettet/facebook/instagram/youtube gjør livet kjedeligere og innholdsløst. Det er uinteressant og stjeler tiden som er akkurat nå. Anonymkode: 98291...11f Jeg skjønte ikke hva du mente med det. Hva mente du med det? I forhold til hva da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå