AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #1 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg skal ha selskap, og jeg har lyst til å lage en gryte dagen i forveien, slik at jeg slipper å stå og lage mat den dagen gjestene kommer. Er det noen som har oppskrift på en god gryterett eller noe annet som er godt å varme opp dagen etter? Jeg tenkte f.eks. å lage boeuf bourguignon, men jeg har aldri prøvd det før, så jeg er litt nervøs for at det ikke skal bli godt. Anonymkode: 5c018...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #2 Del Skrevet 12. september 2016 Boeuf bourguignon blir alltid godt, og er fint å lage dagen i forveien! Kutt ned på koketiden den dagen du lager den, så kan du heller gi den litt koketid før gjestene kommer. (Er det noen som ikke spiser kjøtt, er det supert å ta av litt av ingrediensene i en liten gryte ved siden av, hvor du bruker kikerter i stedet for oksekjøtt). Få hjelp på polet til å finne en god vin fra Burgund å servere til (og en rimeligere å ha i gryten), akkurat til denne retten kan man ikke serverer vin fra noe annet distrikt synes jeg. Anonymkode: 84e18...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. september 2016 #3 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg skulle til å foreslå Beuf Bourguignon, det er kjempegodt. Jeg har en oppskrift på det som er knallgod, men dessverre husker jeg ikke hvor på nettet jeg fant akkurat den. Den inneholder oksekraft og rødvin i sausen. Koker i tre timer og kjøttet blir så deilig og mørt! Veldig smakfull og blir nesten bedre dagen etter. Ja, jeg synes du skal lage den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #4 Del Skrevet 12. september 2016 Stifado liker jeg. Og bacalao. Begge er ypperlige å varme opp dagen derpå. Anonymkode: b1d38...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 12. september 2016 #5 Del Skrevet 12. september 2016 (endret) Takk for svar, da blir det sikkert boeuf bourguignon da. Ser denne oppskriften fra Andreas Viestad grei ut? http://www.dn.no/smak/oppskrifter/2015/10/28/1430/Kjtt/boeuf-bourguignon Oi, der var jeg ikke anonym lenger, jaja. Endret 12. september 2016 av Brienne of Tarth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12. september 2016 #6 Del Skrevet 12. september 2016 1 time siden, Brienne of Tarth skrev: Takk for svar, da blir det sikkert boeuf bourguignon da. Ser denne oppskriften fra Andreas Viestad grei ut? http://www.dn.no/smak/oppskrifter/2015/10/28/1430/Kjtt/boeuf-bourguignon Oi, der var jeg ikke anonym lenger, jaja. Ja, den ser veldig bra ut. Jeg pleier å bruke Julia Child sin oppskrift og serverer gjerne med potetmos og, selv om det ikke hører til, grønne bønner ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 12. september 2016 #7 Del Skrevet 12. september 2016 13 minutter siden, Brunhilde skrev: Ja, den ser veldig bra ut. Jeg pleier å bruke Julia Child sin oppskrift og serverer gjerne med potetmos og, selv om det ikke hører til, grønne bønner ved siden av. Takk! Tenkte å ha en "ekstra god" potetmos til, bør man ha annet tilbehør også? Tror jeg må gå for Viestadoppskriften denne gangen, selv om Julias oppskrift så helt fantastisk ut. Jeg får ikke begynt å lage maten før tidligst i åtte-ni-tiden om kvelden, så hvis den først skal koke i tre timer, så siles og reduseres, blir jeg ikke ferdig før langt utpå natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 12. september 2016 #8 Del Skrevet 12. september 2016 (endret) Om man liker indisk mat er chicken tikka masala et godt valg. Blir bare bedre etter oppvarming igjen, og egner seg også ypperlig til nedfrysing. Har en god oppskrift om noen er interessert. Endret 12. september 2016 av -jk- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 12. september 2016 #9 Del Skrevet 12. september 2016 7 minutter siden, -jk- skrev: Om man limer indisk mat er chicken tikka masala et godt valg. Blir bare bedre etter oppvarming igjen, og egner seg også ypperlig til nedfrysing. Har en god oppskrift om noen er interessert. Vil gjerne ha oppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 12. september 2016 #10 Del Skrevet 12. september 2016 (endret) 2 timer siden, Brienne of Tarth skrev: Vil gjerne ha oppskriften. Legger den med som vedlegg her. Et par kommentarer: Mesteparten av krydderet må man i en innvandrerdrevet matvarebutikk for å få tak i. Det er billig, jeg pleier å betale rundt 30 kroner for poser på 400 gram. Enkelte ting som gurkemeie fås i vanlige butikker men er minst 10 ganger så dyrt på små glass. Løk og paprika skal kuttes i biter av litt størrelse, i kke finhakkes. Man kan fint bruke andre grønnsaker om man heller vil det, f.eks skivet blomkål. Ønsker man en variant med ennå mindre kalorier går det fint å bruke lettprodukter som lettmargarin, lett matfløte og lett creme fraiche. Jeg har laget retten mange ganger på begge måter og kjenner ikke forskjell. Kylling tikka masala.txt Endret 12. september 2016 av -jk- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2016 #11 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg vil gjerne ha Stifado oppskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 12. september 2016 #12 Del Skrevet 12. september 2016 Nå er fårikålsesongen i gang. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2016 #13 Del Skrevet 12. september 2016 Et øyeblikk siden, Jerry Lee skrev: Nå er fårikålsesongen i gang. ☺ Gresk variant: kleftiko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 12. september 2016 #14 Del Skrevet 12. september 2016 Et øyeblikk siden, Blondie65 skrev: Gresk variant: kleftiko Oj. Ser godt ut. Takk. ☺ Men nå gjelder kun den tradisjonelle. Men dette er jo ikke min tråd. Sorry, TS. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2016 #15 Del Skrevet 12. september 2016 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Oj. Ser godt ut. Takk. ☺ Men nå gjelder kun den tradisjonelle. Men dette er jo ikke min tråd. Sorry, TS. 😊 Stifado og kleftiko er mine favoritter blant greske retter. Vurderer om jeg skal lage det til helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 12. september 2016 #16 Del Skrevet 12. september 2016 34 minutter siden, -jk- skrev: Legger den med som vedlegg her. Et par kommentarer: Mesteparten av krydderet må man i en innvandrerdrevet matvarebutikk for å få tak i. Det er billig, jeg pleier å betale rundt 30 kroner for poser på 400 gram. Enkelte ting som gurkemeie fås i vanlige butikker men er minst 10 ganger så dyrt på små glass. Løk og paprika skal kuttes i biter av litt størrelse, i kke finhakkes. Man kan fint bruke andre grønnsaker om man heller vil det, f.eks skivet blomkål. Ønsker man en variant med ennå mindre kalorier går det fint å bruke lettprodukter som lettmargarin, lett matfløte og lett creme fraiche. Jeg har laget retten mange ganger på begge måter og kjenner ikke forskjell. Kylling tikka masala.txt Tusen takk for oppskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 12. september 2016 #17 Del Skrevet 12. september 2016 29 minutter siden, Blondie65 skrev: Gresk variant: kleftiko Denne så spennende ut. Kan den bli ok uten ost, tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2016 #18 Del Skrevet 12. september 2016 23 minutter siden, Rumle skrev: Denne så spennende ut. Kan den bli ok uten ost, tror du? Jeg måtte selv ha valgt noe annet en saueost. Er jo bare å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå