AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 Hei! Jeg er så usikker på hva jeg skal kle på guttungen om dagen. Det er kaldt på morgenen, men så blir det ca 20-21 grader på dagen. Idag har han på bommulskoggebukse, T-skjorte og en bomulsgenser over som er litt tykk. Vindjakke og joggesko. Pannebånd ligger i bhg. Når begynner dere med ullundertøy/strømpebukse ol? Anonymkode: f40cb...55a
Gumman87 Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 I dag kledde jeg på barnet mitt i bomulls-joggebukse, tynn bomullsgenser og en tynn bomull hettegenser. Her er det 13 grader og utover dagen blir det 18 grader. Jeg bruker å sjekke værmeldingen kvelden før. I forrige uke var det sur vind, regn og 10 grader. Da var strømpebuksa på ☺ Jeg synes det er litt vanskelig selv nå på denne tida..Har ikke begynt med ull enda..
Gumman87 Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 Og vindjakke og joggesko ☺ En tynn utebukse, pannebånd og en tynn lue ligger i bhg. Pluss regnklær og støvler..
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 Her er det 5-6 grader om morgenen og rundt 20-22 om dagen nå. Kler på til 20 grader ute, men har fleecebukse og jakke utenpå når vi leverer. Fortsatt bruker hun joggesko, men har overgangssko i bhg om det er bløtt ute. Anonymkode: 4b142...70f
Minlillesky Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 Her går gradestokken helt ned til null på kvelds og nattestid, og kan stige opp mot 20/30 grader iløpet av dagen. Det er veldig vanskelig å kle barnet for tiden, pga det ustabile været. På morgenkvisten er det iskaldt så hun har tynne vanter og tynn jakke på seg. Det går i vanlige klær. Bukse, genser osv. I dag hadde hun på seg tynn strømpebukse med tynn kjole. Her om dagen hadde hun tynn bukse, t skjorte og glidelås jakke. Joggesko/regnstøvler. Kommer ann på været. Men selv om sola er oppe blir det bare kjøligere i skyggen og vinden er kjøligere, så av og til bruker hun fleece jakke eller en tynn ullgenser jeg strikket til henne. Her om dagen måtte barna i barnehagen skifte om til shorts og tskjorte. Sola stekte godt..
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Her går det i bomull året rundt. Nå er det mest t-shirt og tynn bomullsbukse, og en cardigan. Fleece, dresser osv til å ta på utenpå når de er ute ved behov ligger i barnehagen. Strømpebukse bruker vi kun hvis hun går i kjole. Ull brukes aldri i barnehagen (bortsett fra tykke ullklær som et alternativ til fleece som uansett er utenpå inneklærene). Grunnen til at vi aldri bruker strømpebukser og ull innerst i bhg er at det er såpass varmt inne at hun fullstendig koker over om hun har på så mye. Derfor går vi heller for lette inneklær året rundt, og tar på ett eller flere lag når de går ut. Hva hun har på seg ute i bhg tar de ansvar for, alle alternativer ligger tilgjengelig. Ut fra hva huk har på seg når jeg henter for tiden er at hun har på seg bare tynn vindjakke, evt kombinert med regnbukse hvis det er litt vått. Gore tex joggesko. Anonymkode: 7b210...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå