Gå til innhold

Oslo #&%#"&¤?`&¤# Snarveier

Gjest Lompa

Anbefalte innlegg

Er dette kun Oslo Sporveiers feil? Eller kan det også ha og gjøre med at Oslo er den byen i Europa som får minst overføringer til sitt t-banenett av staten størrelsen tatt i betraktning' date= samtidig som vi har høyere lønninger?

Viktig poeng. Skyt byrådet, ikke sporveiene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:evil: Selv betaler jeg 630 kr i mnd kort, som gjelder hele Akershus og Oslo, inkludert tog, trikk, t-bane, båt etc..

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: Selv betaler jeg 630 kr i mnd kort, som gjelder hele Akershus og Oslo, inkludert tog, trikk, t-bane, båt etc..

Det er da ikke mye. Om man bor på Jar, 15 min fra Oslo med t-bane koster det over 1000!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke mye. Om man bor på Jar, 15 min fra Oslo med t-bane koster det over 1000!!!!

Det hadde kostet 100 kr mer hvis jeg hadde vært student og det hadde kostet 1500++ hvis jeg hadde gått for voksen... Litt forskjell på ungdomsbillett og voksenbillett da ;) Så jo; det er mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ymter bare frempå om at det koster meg nesten 30 kroner å ta bussen hjemmefra og til sentrum ute på landet..

Jeg bor i Oslo og her koster det ikke nesten 30 kr, det koster faktisk akkurat 30 kroner for meg å ta bussen innen sone 1. Selfølgelig kan man kjøpe billett på Narvesen eller automat og få de litt billgere, men det er ti minutter for meg å gå til Narvesen og automatene finnes bare på et fåtall stopp.

Skjønner ikke hva politikerne tenker på. De klager på piggdekk og svevestøv og CO2-utslipp, men likevel blir det bare dyrere og dyrere med kollektivtrafikken.

Skjønner godt at folk velger bilen jeg.

Vi må ha bil da samboer er avhengig av den i jobben sin, så selv om jeg gjerne skulle spart miljøet ved å kjøre kollektivt så synes jeg ikke vi har råd til det. Bilen koster oss jo allerede en del, og ta er det billigere for oss å ta den om vi skal noe enn å betale 120 kr på bussen (2 personer tur-retur). I tillegg er det mer komfortabelt å kjøre bil. Man slipper å vente på en buss som ikke kommer (ev. har gått for tidlig), stå trangt på en overfyllt buss og så går det jo som regel mye raskere med bil enn med kollektivtransporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står i aftenposten idag at de nye bussene til oslo sporveier er for lave til at det kan monteres kjetting på dekkene, slik at man må regne med både forsinkelser og utsettelser utover vinteren.

Det synes jeg det var godt de tenkte på da de kjøpte de nye bussene, men det var kanskje ikke så lett å tenke seg at vi får litt dårlige veiforhold her om vinteren; det har jo tross alt bare vært snø og is her hvert år siden hvertfall forrige istid, og slikt tar jo gjerne litt tid å vende seg til.

Hva var galt med de gamle bussene egentlig? Kunne vi ikke beholdt de, slik at vi ikke måtte forvente hverken utsettelser eller en økning i den allerede altfor høye prisen?

Møkkasporveier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var galt med de gamle bussene egentlig? Kunne vi ikke beholdt de, slik at vi ikke måtte forvente hverken utsettelser eller en økning i den allerede  altfor høye prisen?

Møkkasporveier

Det var jo hele poenget med å kjøpe nye; at handikappede, gamle og de med barnevogn skulle kunne komme lettere på, etter åresvis ed klaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aargh!!! forbanna dritt!!! :kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna: Helvetes banditter!! Forbanna avskum måtte satan hente dem! brenn! brenn i helvete ekle slimåler av noen "mennesker"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...