Gå til innhold

Hvor gammel er du og føler du deg som alderen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler du deg så gammel eller ung som du er i alder? Føler du deg like ung/gammel på alle områder (utdanning, interesser, seksualitet, familie)?

Da mener jeg, hvis du f.eks er 19 år, gift og har to barn, så kanskje du føler deg eldre enn alderen din på "familieområdet." Eller hvis du er 30 år og ikke har fullført videregående skole, men nå tar opp fag, kanskje du føler deg yngre enn alderen din på "utdanningsområdet." (Ingenting av dette er noe galt i, det er bare for å forklare hva jeg mener.)

Anonymkode: 611b2...7de

Videoannonse
Annonse
Gjest Citronella
Skrevet

Jeg er 47. Jeg tror jeg ser yngre ut, men jeg føler meg voksen og i takt med min alder.

Har ingen barn, men har opplevd mye. Jeg er voksen, jeg har god utdanning, en bra jobb, alt det materalistiske er på stell. Jeg er mye alvor, men jeg fniser mye. Jeg har det mye moro. Men jeg er voksen. 

Skrevet

31, nyutdannet, uten barn og eier lite :PJeg føler jeg er max 25, men har mer livserfaring enn da jeg var 25..Alder er bare ett tall :tongue:

Anonymkode: 395ab...994

• Liker 6
Skrevet

Så fint med svar her. :-) Jeg glemte noen områder som dere minnet meg på. "Utseende" og "livserfaring."

Anonymkode: 611b2...7de

Gjest Citronella
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

31, nyutdannet, uten barn og eier lite :PJeg føler jeg er max 25, men har mer livserfaring enn da jeg var 25..Alder er bare ett tall :tongue:

Anonymkode: 395ab...994

Fullstendig uenig. Alder er alder. Det er modning.

Skrevet

Jeg er 36. To barn har jeg fått, gård, lang utdannelse og relevant jobb. Jeg er samboer og ikke gift. Føler meg for gammel til å gifte meg og for ung til snart å være 40 ;). Useende syns jeg er vanskelig å dømme selv. syns livet blir bedre og bedre og har så langt ikke ønsket meg tilbake til yngre år. 

Skrevet

Er 31.

Føler meg yngre enn jeg er når jeg ser på CVen min. Går første året på høgskole nå, og jobber som ringevikar på en butikk. Sånn typisk tenåringsjobb liksom. Jeg har ingen barn (noe jeg blir spurt om på hvert intervju), har ikke lappen og bor gratis hos typen. Føler meg type 17-19 år gammel der :/.

Og så helsa. Føler meg ca. 60 år gammel når jeg skal trene. Hiver etter pusten. Får vondt i musklene. Skal jo ingenting til D:. Føler jeg burde klare mye mere enn jeg gjør.

Anonymkode: 39725...175

Skrevet

Jeg er 25, bor i kollektiv, men har snart mastergrad. Mange av vennene mine gifter seg, planlegger barn, kjøper hus osv, mens jeg lurer på hvor jeg vil reise på ferie eller hvilken øl jeg skal kjøpe.

jeg føler at barn er virkelig noe som er langt unna for min del. Jeg skal nok Ihvertfall bli 30, men mulig jeg ikke skal ha barn i det hele tatt.

Skrevet

28 år fast jobb, hus, bil, barn, samboer.. Føler meg egentlig ikke eldre enn da jeg var 22-24. Men jeg synest stadig andre blir ynger. F.eks 18 åringer ser ut som små barn :P 20 åringer ser ikke så gammle ut de heller! Jeg føler ikke jeg ser eldre ut selv, før jeg ser på gammle bilder. :) 

Anonymkode: ee2fe...03c

• Liker 2
Gjest Hannemor76
Skrevet (endret)

Jeg er i midten av 30årene, har to barn og er singel. Hvordan jeg føler meg varierer veldig etter hva jeg gjør. Når jeg er ute med venninner føler jeg meg som jeg er rundt 20(helt til det skulle dukke opp noen som faktisk er 20), mens når jeg feks drikker kaffe og hører på ekko på radioen føler jeg meg som jeg er 60. :fnise: Sånn jevnt over tror jeg at jeg føler meg.... rundt 28? 

Endret av Hannemor76
Skrevet

Jeg er 25. Har to barn, mannen min er den eneste jeg har vært kjæreste med og vi har vært sammen i 6 år. Eier hus, stabil jobb og er veldig familiekjær. Sluttet å feste når jeg var rundt 20 år gammel, og gjør generelt ikke mye annet enn å være husmor. Kveldene tilbringes alene i ro og fred da jeg er sliten. Føler meg mye eldre enn 25, og når jeg ser livsstilen til andre på min alder føler jeg mer veldig gammel. 

Anonymkode: 95f89...864

Skrevet

Denne tråden var bare for deprimerende til å skrive om hvor jeg er i livet.

Skrevet

Jeg føler meg som alderen min, ja :)

Skrevet

Jeg føler meg yngre enn jeg er når det gjelder kropp og utseende. Stram og trent kropp, og svært lite rynker og tegn på alder i ansiktet, selv om jeg er 49. Føler meg som mellom 35-40 fysisk, om jeg går i detaljer, dvs rynker. Kroppen er jeg stolt av, og den kunne gått for å være 25. Har alltid trent, og det får jeg vel "betalt" for nå.

Ser også andre som er langt eldre enn meg, som ser ut som ungjenter i kroppen fordi de har trent jevnt gjennom livet. Har en svigerinne på 67 som du kunne tro hun var 25 når du ser henne bakfra (hun ser jo eldre ut i ansiktet), Ser også mange 20-30-åringer som har dvaske og utrente kropper, og mange som er mye eldre ser bedre ut.

På noen områder føler jeg meg yngre enn jeg er, og på noen områder eldre.

Jeg har snart 4 barnebarn, og mannen og jeg har ingen unger hjemme lenger. Det gjør jo noe med hvor gammel man føler seg. Jeg fikk barn tidlig, mens mine jevngamle venninner, samt søsteren min som er 3 år yngre, fortsatt har unger under 10 år. Tror de føler seg litt yngre enn jeg gjør familiemessig :) Mormoren min var alltid en gammel dame for meg. Mens moren min fortsatt er sprek og ung selv om hun er 75.

Når det gjelder interesser og utdanning, føler jeg at det er tidløst. I mannen min og mine sporter/hobbier er det folk i alle aldre, både eldre og yngre enn oss. Jeg har mye utdanning utover vgs, men dessverre ble jeg ufør for noen år siden. Det har gjort mye med meg, men det er ikke aldersbetinget. Har kommet godt ut av det, men det har merket meg. Kunne godt tenkt meg mer utdanning, bare fordi jeg vil lære mer for min egen del, men føler litt på at jeg er for gammel til å møte opp blant 20-åringer. Og at jeg tar opp en studieplass for de som trenger det mer.

Mannen min er 48, og jeg er 49. Vi har det godt sammen, og det har vi hatt i de 15 årene vi har hatt sammen. Vi tenker å være sammen resten av livet. Seksuelt har vi det fint, og vi har ikke merket stor endring der i løpet av årene. 

Skrevet

Jeg er 26, men føler meg egentlig yngre. Har samboer, studerer fortsatt og har en vanlig deltidsjobb i butikk. Sånn sett er ikke livet mitt så veldig mye annerledes enn da jeg var 21 (går langt studie). Ønsker ikke barn for om ca fem år. Kan godt gifta meg før, men ikke ennå. Utseendemessig synes jeg også jeg har forandret meg svært lite. Blir fortsatt spurt om leg for å kjøpe vin på polet, og også noen ganger for å kjøpe øl på butikken, så jeg ser tydeligvis ikke så gammel ut, selv om jeg bestemt mener at jeg ser ut som jeg er eldre enn 17 ;) 

Anonymkode: 76900...3eb

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Er 33 kan ikke si at jeg føler at jeg er 33. Men nå vet jeg heller ikke hvordan jeg skal føle meg 

Men hvordan skal man egentlig føle seg når man er i 20 årene, 30 årene, 40 årene, 50 årene osv

Skrevet
10 timer siden, Citronella skrev:

Fullstendig uenig. Alder er alder. Det er modning.

Det er din følelse rundt alder. Andre må ha sin.

Jeg er endel yngre enn deg, men har alltid følt meg myyye yngre enn alderen min. Andre tror også at jeg er yngre, blir fortsatt spurt om leg etc når jeg er med endel yngre venninner som aldri blir spurt om leg... 

Alder er ikke alder. Alder er svært individuelt, fordi man har forskjelige gener ( utseendemessig og helse ), og man lever livene sine svært forskjellig ( livserfaring og livsstil ). Ta to 30åringer f.eks. Ei kan ha to barn og diverse samboere, ei kan være barnøs uten å ha møtt den store kjærligheten. Da kan man føle alderen svært forskjellig. Ett år kan oppleves veldig ulikt, for å sette tid i perspektiv.

Anonymkode: b8696...a4d

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir 25 neste måned men jeg føler meg fortsatt som en 18 åring

Skrevet
11 minutter siden, Majott skrev:

Jeg føler meg yngre enn jeg er når det gjelder kropp og utseende. Stram og trent kropp, og svært lite rynker og tegn på alder i ansiktet, selv om jeg er 49. Føler meg som mellom 35-40 fysisk, om jeg går i detaljer, dvs rynker. Kroppen er jeg stolt av, og den kunne gått for å være 25. Har alltid trent, og det får jeg vel "betalt" for nå.

Ser også andre som er langt eldre enn meg, som ser ut som ungjenter i kroppen fordi de har trent jevnt gjennom livet. Har en svigerinne på 67 som du kunne tro hun var 25 når du ser henne bakfra (hun ser jo eldre ut i ansiktet), Ser også mange 20-30-åringer som har dvaske og utrente kropper, og mange som er mye eldre ser bedre ut.

På noen områder føler jeg meg yngre enn jeg er, og på noen områder eldre.

Jeg har snart 4 barnebarn, og mannen og jeg har ingen unger hjemme lenger. Det gjør jo noe med hvor gammel man føler seg. Jeg fikk barn tidlig, mens mine jevngamle venninner, samt søsteren min som er 3 år yngre, fortsatt har unger under 10 år. Tror de føler seg litt yngre enn jeg gjør familiemessig :) Mormoren min var alltid en gammel dame for meg. Mens moren min fortsatt er sprek og ung selv om hun er 75.

Når det gjelder interesser og utdanning, føler jeg at det er tidløst. I mannen min og mine sporter/hobbier er det folk i alle aldre, både eldre og yngre enn oss. Jeg har mye utdanning utover vgs, men dessverre ble jeg ufør for noen år siden. Det har gjort mye med meg, men det er ikke aldersbetinget. Har kommet godt ut av det, men det har merket meg. Kunne godt tenkt meg mer utdanning, bare fordi jeg vil lære mer for min egen del, men føler litt på at jeg er for gammel til å møte opp blant 20-åringer. Og at jeg tar opp en studieplass for de som trenger det mer.

Mannen min er 48, og jeg er 49. Vi har det godt sammen, og det har vi hatt i de 15 årene vi har hatt sammen. Vi tenker å være sammen resten av livet. Seksuelt har vi det fint, og vi har ikke merket stor endring der i løpet av årene. 

Synes det du never om utdanning bare er tull. Du har da like mye rett til å studere som yngre, og idag finnes det utrolig mange voksne som studerer, tar etterutdanninger, omskolerer seg osv. Hvis det er viktig for deg må du jo gjøre det, ikke tenke på andres alder som en hindring. Kom deg ut av komfortsonen din, det vokser du på!

Og du tar ikke opp en studieplass mer enn en yngre, sånn må du ikke tenke når tusenvis studerer hver år. Mange unge som  sløser bort sin studieplass med og ikke delta nok etc. Du er da like viktig selv om du er eldre. Synes det blir feil å si at du tar opp en studieplass for de som trenger det mer, for hvem som trenger det er ikke aldersbetinget, men ønsket om å studere, om man er 20 eller 50+!

Anonymkode: b8696...a4d

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 30 og føler meg 30. Eier leilighet og bil, har samboer, utdannelse og fast jobb. Driver å prøver å bli gravid og føler at alle mine jevnaldrende venninner er i ca. samme båt....

Anonymkode: 72a06...5f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...