Gå til innhold

Jeg er så lei de "andre" barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først må jeg si at jeg ikke har barn, liker egentlig barn så mye med uttak av de jeg er i slekt med, så jeg er kanskje litt "biased". 

Men så til saken... jeg er sååå lei barna som er i slekt med barna i min familie men ikke med meg. Grunnen er at de er så sutrete og får alltid viljen sin.

Min søster har to barn, hennes manns søster har også to barn som er like gamle. Altså to par barn, som leker mye i lag fordi de er i slekt. Siden jeg må ha en del med den "andre familien" så prøver jeg å like de andre barna også, og jeg prøver å behandle barna likt i sosiale sammenkomster. 

Problemet er at barna fra den andre familien er veldig vanskelig å ha med å gjøre, fordi de ofte vil ha tingene til de andre. For eksempel, min niese har en dukke, den vil kusinen hennes også ha, så hun prøver å ta den fra henne. Resultatet blir at min niese blir bedt pent av de voksne å "dele" eller "kan du ikke være så snill å gi den til..." fordi at hun er lettere å overtale. Barnet som prøver å ta et annet barns leke får viljen sin fordi det nytter ikke å si at "hun hadde den først". 

Men det er ikke riktig! :rasende: Det frustrerer meg at barna i min familie alltid "taper" til de egoistiske barna i den andre familien fordi de barna er helt urimelige. De får det som det vil fordi da blir det ikke bråk. Jeg mener at det får bare bli bråk fordi kan ikke få det som de vil hele tiden.

To av barna er i skole alder så jeg vet at det er ikke trassalder fakter. Det eldste barnet vokste ikke ut av det, og det yngste barnet følger etter. Familien lar de vanskelige barna ta og ta, og man ser ikke noe bedring. Det yngste barnet klyper og klorer for å få tak i leker hun vil ha selv om leken tilhører noen andre og selv om noen andre alle rede leker med dem. 

Kan jeg si noe neste gang jeg er vitne til det? Altså på en fin måte? "A hadde leken først, jeg syns ikke det er riktig at B alltid får viljen sin når hun ikke oppfører seg noe særlig snilt mot A."

Jeg mener at B får heller grine litt da hvis det skal være sånn. A har ikke gjort noe stygt, det er ikke hennes feil at B alltid skal ha det hun har. Hvorfor skal B få det A leker med når hun klyper og klorer? (A og B er 2 år). 

Jeg skjønner jo at de som lar dem får viljen sin ser mer likt på dem, fordi de er i slekt med alle barna og jeg er bare i slekt med to av dem... og jeg skal innrømme at jeg ikke liker de andre to noe særlig. Men jeg tror jeg hadde likt de andre to litt bedre om de ikke alltid fikk viljen sin på de andre to sin bekostning. 

Anonymkode: c6fe3...5b7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med du treffer disse barna på "din arena" altså ofte hjemme hos din familie/din søster? Da er ddt mer natuelig at det ene barnet vil ha mye av de nye lekene og barnet som bor der må dele mer. Mye sannsynlig er det mye likt om du hadde blitt med hjem og observert barna sammen hos de andre barna sin familie. 

Vi liker også bedre de vi deler gener med. Det er et beskyttelsesinstinkt der sånn er det bare. Vi er laget for å beskytte våre egne gener. Så ja, du er biased sånn er det bare

Anonymkode: bdde0...791

Skrevet

Sånn er det når man velger å få barn i en gal verden

Anonymkode: 9e103...3d6

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med du treffer disse barna på "din arena" altså ofte hjemme hos din familie/din søster? Da er ddt mer natuelig at det ene barnet vil ha mye av de nye lekene og barnet som bor der må dele mer. Mye sannsynlig er det mye likt om du hadde blitt med hjem og observert barna sammen hos de andre barna sin familie. 

Vi liker også bedre de vi deler gener med. Det er et beskyttelsesinstinkt der sånn er det bare. Vi er laget for å beskytte våre egne gener. Så ja, du er biased sånn er det bare

Anonymkode: bdde0...791

Ja, vi er ofte hos min søster, men vi er også ofte hos hennes svigerforeldre da de har et stort hus som passer bedre for store familiefester. Mannen til min søster har mange søsken og de har en stor familie som alltid møtes til bursdag og annet, så slike ting er ofte hos dem og da vil lekene være fra lekekassen besteforeldrene har til alle barna. 
Det er andre barn i bildet også, men jeg har ikke noe imot dem da de oppfører seg pent. 

Anonymkode: c6fe3...5b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...