Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei!

Jeg er ikke så flink med dette datagreiene, så jeg håper noen her inne kan hjelpe meg.

Det har hendt at jeg har fått beskjed at folk har fått virusmail fra meg, uten at jeg har gjort noe som helst. Betyr det at jeg har virus på maskinen min, eller bruker viruset bare adressen min? Jeg har jo masse virusprogrammer installert... Skjønner meg ikke på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk virusmail fra ei som jeg aldri har hatt noe med å gjøre - det er ei som er på et annet nettsted med forum.

Det er visst så at hvis mailadr. din ligger ute på nettet ett eller annet sted så kan det spores opp av virusmakere og sender da med den adressen som avsender for at det skal se harmløst ut.

Skrevet

Du har ikke nødvendigvis virus, nei. Noen virus er slik at de "faker" adresser, og veldig ofte treffer de da på en eksisterende adresse. Derfor kan det se ut som om du har sendt virusmail, selv om du ikke har gjort det. De er rett og slett sendt fra noen andre, men med din adresse som avsender.

Dette er noe veldig mange opplever opp til flere ganger. Jeg har opplevd det masse ganger, og jeg har aldri hatt virus på maskinen min.

Så det du må gjøre, og helt sikkert gjør, er å holde antivirusen oppdatert, og scanne en gang innimellom. For å være sikker på at du ikke har virus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...