AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Nesten alle mine poteter i år har flekker, eller små, ruglete og jevnt fordelte arr. Noen som vet hva det er? Kan vi spise de lel? Avlingen er spinkel i år. Anonymkode: 54413...294
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Bare å skære bort vel. Hadde ikke tenkt noe mer over det. Potetene skrelles her i huset Anonymkode: cac75...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 Vi skreller de vanligvis ikke, men burde kanskje gjort det i dette tilfellet her. Anonymkode: 54413...294
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 Det er helt trygt å spise dem, men de verste bør skrelles av estetiske årsaker (mannen min mener også at flekkene smaker mer bittert enn vanlig potetskall). Du bør bruke en kost får å få skylt vek all jorda, for den har det med å sitte mer fast i det ru skallet. Jeg ser at potetene på bildet er veldig våte. Det er veldig viktig at om de skal lagres må de bli tørre på utsiden, hvis ikke kommer de til å råtne. Dersom dere dyrker poteter selv bør dere ikke vaske av jorda, for potetene holder seg lengre med litt jord på. Dersom jorda er fuktig bør potetene legge ut på avispapir i garasjen eller et annet mørkt sted til jorda er tørr. Da holder de seg lenge i en kald kjeller. Husk å sortere ut skadde poteter, de har kortere holdbarhet. Anonymkode: c7c93...676 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 Tusen takk for gode råd! Avlingen i år var i elendig forfatning, og det var lite. Vasket de her og la de i kjøleskapet når de var tørre dagen etter. Anonymkode: 54413...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå