Gå til innhold

Gode sko med god plass til spesialtilpassede innleggssåler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innleggsålene blir tilpasset skoen,, og er for plattfot

Jeg trenger tips.

På forhånd takk! :blomst:

Anonymkode: 35c90...e45

Skrevet

Datteren min har fotseng (innleggsåle) pga hun er plattfot som hun fkk tilpasset hos en ortoped, hun bruker innleggene i alle slags sko, fra converse til støvler, flytter bare over. Det er bare å kjøpe skoene i ett nummer større enn hva du egentlig bruker.

Når du skal kjøpe nye sko så er det greit å prøve skoene du tenker på å kjøpe med innleggsålene nedi, for å være sikker på at det blir korrekt størrelse. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter skikkleig med å finne sko som passer med innleggsåle. Så henger meg på.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg fjerner bare den innersålen som allerede ligger i skoene før jeg legger i mine spesialsåler, da passer sålene i ALLE typer sko. Bortsett fra med militærstøvlene mine som har nok plass.

Endret av Minya
  • Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Minya skrev:

Jeg fjerner bare den innersålen som allerede ligger i skoene før jeg legger i mine spesialsåler, da passer sålene i ALLE typer sko. Bortsett fra med militærstøvlene mine som har nok plass.

Det fungerer ikke for meg.  Sålen min er bygd opp mye mer enn den opprinnelige sålen :/

• Liker 1
Skrevet
Den 12.9.2016 at 7.43, skruf skrev:

Datteren min har fotseng (innleggsåle) pga hun er plattfot som hun fkk tilpasset hos en ortoped, hun bruker innleggene i alle slags sko, fra converse til støvler, flytter bare over. Det er bare å kjøpe skoene i ett nummer større enn hva du egentlig bruker.

Når du skal kjøpe nye sko så er det greit å prøve skoene du tenker på å kjøpe med innleggsålene nedi, for å være sikker på at det blir korrekt størrelse. 

Tusen takk for svar med gode råd! :blomst:

Den 12.9.2016 at 14.37, Minya skrev:

Tusen takk for råd! :blomst:

Det er fint om også andre deler av sine erfaringer bl.a. vedrørende hvilke typer (og evt hvilket merke/ modell) sko som er best å bruke innleggsåler i når man har innleggssåle for plattfot.

Må ortopedisk verksted beholde de skoene som sålene skal passe til, mens de lager sålene? Jeg skal dit for første gang, og jeg er usikker på om jeg må ha med et par sko i tillegg til de som jeg går i på vei dit

Skrevet

Ta med et par sko til ortopeden du kommer til å bruke mye. De sjekker at sålen er passe og sliper den til om nødvendig. 

Det er heldigvis in med sneakers om dagen. Ta med sålene når du kjøper sko og prøv deg frem. Ta ut innersålen og kjøp et nr større. Noen sko er høyere i hælen enn andre, gå for dem. Jeg bruker også fotsenger i støvletter, skisko, converse osv. 

Anonymkode: 5f7c4...80e

• Liker 1
Skrevet

Jeg ga opp. Kun i joggesko fikk jeg plass til sålen, men da måtte jeg kjøpe to par i forskjellige størrelser ettersom jeg kun trenger såle til det ene benet. Og det hadde blitt altfor dyrt for meg som lever på minstesats. 

Anonymkode: 3b313...900

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ga opp. Kun i joggesko fikk jeg plass til sålen, men da måtte jeg kjøpe to par i forskjellige størrelser ettersom jeg kun trenger såle til det ene benet. Og det hadde blitt altfor dyrt for meg som lever på minstesats. 

Anonymkode: 3b313...900

Det var synd. Finnes det ikke støtteordninger gjennom NAV for å få støtte til bl.a. sko grunnet helseplager?

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta med et par sko til ortopeden du kommer til å bruke mye. De sjekker at sålen er passe og sliper den til om nødvendig. 

Det er heldigvis in med sneakers om dagen. Ta med sålene når du kjøper sko og prøv deg frem. Ta ut innersålen og kjøp et nr større. Noen sko er høyere i hælen enn andre, gå for dem. Jeg bruker også fotsenger i støvletter, skisko, converse osv. 

Anonymkode: 5f7c4...80e

Takk for gode råd! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...