AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Pga jobbturnus (kan da ikke reise bort til venner eller slekt) og guttungen hos far sitter jeg i år alene i jula. Prøver å være litt tøff i tryne og sier at det går så fint atte. Blir deilig å slappe av osv . Slipp styret. Men inni meg er det en liten klump som er litt vond. Blir jo ikke bedre når folk synes synd på meg. Hvordan skal jeg reagere egentlig , Viss jeg depper blir unger lei seg for de ikke er her , Viss jeg prøver å være tøff så tror folk at jeg ikke bryr meg om det. Kommer nok til å gå greit men gleder meg ikke Anonymkode: b43d8...3a0
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Du er heldig som faktisk har noen. Selv om du ikke er med dem på selve julenatten har du dem i alle tider ellers. Det synes jeg du skal tenke litt på. Jeg forstår at det er kjedelig å være alene på julaften, men dette er bare én jul av mange. Anonymkode: 706e5...ac9 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 Det vet jeg jo . Og bruke ikke være mere en meg og 2 til på jula. Men det er jo den reaksjon jeg får fra andre som gjør litt vondt. Blir jo nesten værre. Anonymkode: b43d8...3a0
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg jo . Og bruke ikke være mere en meg og 2 til på jula. Men det er jo den reaksjon jeg får fra andre som gjør litt vondt. Blir jo nesten værre. Anonymkode: b43d8...3a0 Det er jo fordi de bryr seg om deg. Anonymkode: 706e5...ac9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 Kan du ikke gjøre noe konstruktivt? Dra på et eldrehjem, barnehjem, eller annet sted der de heller ikke har det bra på juleaften? Se om du har ting du ikke trenger lenger. F.eks, klær, leker, pyntegjenstander, kjøkkenting, ol. Pakk det inn og dra til et sted du vet de vil sette pris på litt ekstra på juleaften. Eller siden du har så god tid, så kan du lage julepynt og pakke inn og ta med å gi i gave? Du har utrolig mange muligheter, bor du nærme oslo eller andre byer? Lag noen rundstykker og gå rundt i gatene og gi til de som sitter i gatene, som fryser og har det vondt. Jeg har alltid hatt lysst til å gjøre noe sånt, men jeg er også av den "versjonen" som blir "kranglet" om på juleaften, så jeg har alltid noen å feire med, og jeg bor altfor langt inni bygda til at det går an dra noe sted for å glede andre.. så da blir det å glede familie. Eller gå på byen, ta noen drinker, bli kjent med folk. Mange som er ute på juleaften, men dette hørtes mer trist ut enn å se en film hjemme alene.... Anonymkode: 82a86...893 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 Men hvordan skal jeg reagere da. Være super glad for alt folk bryr seg og være happy å sitte alene. Kan jo ikke være deppa og trist for andre har jo det mye værre. Ja jeg vet folk bryr seg og ille glad for det. Men det hjelper jo ikke at jeg føler meg ensom da heller. For alene blir jeg. Barn borte og venner og slekt har nok med sitt og kan ikke dra til meg. Anonymkode: b43d8...3a0
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 Jeg forstår godt at du synes det er trist. Og det er det jo om man ønsker å tilbringe dagen/dagene sammen med noen. Men tro meg, det er fremdeles mange som misunner deg muligheten. Det hadde ikke gjort meg så veldig mye. Anonymkode: 9eb80...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 Jeg var en gang i en slik situasjon at jeg måtte være alene i jula fordi foreldrene mine reiste bort. Da sa jeg bare til kolleger og bekjente at jeg skulle feire julaften med en venninne, for å slippe oppmerksomheten. Jeg hadde heller ikke lyst at noen skulle invitere meg for å være snill. Selv synes jeg det er greit å være alene en julaften, når det er et engangstilfelle. Anonymkode: 59718...841
Gjest ti10 Skrevet 12. september 2016 #9 Skrevet 12. september 2016 Jeg har av og til måttet feire jul alene pga jobbsituasjon. Synes også det verste er oppmerksomheten det vekker. Greit at det har med tradisjoner å gjøre osv, men de fleste av oss klarer helt fint å tilbringe julaften i eget selskap. Har også som en over her sagt til folk at jeg fikk besøk av en venninnne kun for å slippe reaksjonene. Folk mener det nok godt, men man trenger ikke kommentere som om det dreier seg om en uhelbredelig sykdom eller noe annet virkelig tragisk. Ts, bare tenk på dagen som en skikkelig egokosekveld for deg selv, der du kan gjøre akkurat hva du vil uten å ta hensyn til noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå