Gå til innhold

Kaloririke middager som ikke er kvalmende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i kvalmende mener jeg alle typer supper, lapsgauser, gryteretter, mange ovnsretter som f.eks lasagne osv. Noen som har tips? Vil ikke gå ned mer i vekt. 

Anonymkode: e7a90...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker du fete sauser, majones, ovnsbakte poteter med olivenolje. Bruschetta, focaccia,  spise vanligere middager men øke mengden ris, karbohydrater. Ha mer fett, som nøtter, avocado,  oljer. 

Anonymkode: 74252...d4d

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker du fete sauser, majones, ovnsbakte poteter med olivenolje. Bruschetta, focaccia,  spise vanligere middager men øke mengden ris, karbohydrater. Ha mer fett, som nøtter, avocado,  oljer. 

Fete sauer og majones er kvalmende :P alt som er fett synes jeg er kvalmt. Det gir et ganske stort problem når jeg ikke skal ned i vekt.  Jeg synes ovstekte poteter og focaccia osv var veldig gode ideer. Samme med nøtter og ris og avocado. Tusen takk! 

• Liker 1
Skrevet

Hva er det du liker å spise da? Det handler jo bare om å få mer kalorier inn i de vanlige måltidene som du trives med. 

• Liker 2
Skrevet

Hva med nudelwok som er stekt i en god del olje/smør?

Anonymkode: d81e3...7f2

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, Kelsier skrev:

Hva er det du liker å spise da? Det handler jo bare om å få mer kalorier inn i de vanlige måltidene som du trives med. 

Jeg liker egentlig alt, men blir kvalm av alt for tiden. Så du kan bare sitte der å si at det bare handler å få mer kalorier inn så mye du vil, men det er ikke så lett når man blir kvalm bare av å tenke på mat nesten. 
.. Har forresten en sykdom som gjør dette, men er ingen råd eller hjelp å få hos legen annet enn næringsdrikker og at jeg må skrive matliste for å bevise for legen at jeg spiser nok (noe som absolutt heller ikke hjelper, for matliste stresser meg enormt og gjør at jeg får et dårligere forhold til mat) selv om jeg alltid har vært normalvektig. 

Derfor spør jeg om tips til mat her fordi det er ikke enkelt å komme på alt alene, og trenger derfor ikke leksjoner om kaloriinntak. 

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med nudelwok som er stekt i en god del olje/smør?

Anonymkode: d81e3...7f2

Nudelwok høres godt ut. Takk :) 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du liker avocado så er det godt med most avocado i pasta :) mos den med stavmikser med lime, salt og pepper og rør inn i spagettien som en saus. Så kan du f.eks ha bacon i (har ikke prøvd akkurat med bacon men det er jo kaloririkt og tror det skal passe?) og parmesan på toppen :) 

Anonymkode: 55480...6fe

• Liker 3
Skrevet

Tror brød med olivenolje må være noe av det mest fetende som fint.  Ha to brødskiver (favoritt brød ditt) i brødristeren og hell på en knallgod ekstra virgin kaldpresset olivenolje (jo dyrere jo bedre) med en dæsj kvernet salt og pepper. 

Spiste jeg mye av da jeg var gravid og kvalm ( la på meg ti kg på fire måneder og fikk kjeft av helsesøster)

• Liker 3
Skrevet

Hva med pasta og pizza? Liker du det? Skjønner godt at dette må være frustrerende for deg! 

Anonymkode: 92a03...d63

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du liker avocado så er det godt med most avocado i pasta :) mos den med stavmikser med lime, salt og pepper og rør inn i spagettien som en saus. Så kan du f.eks ha bacon i (har ikke prøvd akkurat med bacon men det er jo kaloririkt og tror det skal passe?) og parmesan på toppen :) 

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror brød med olivenolje må være noe av det mest fetende som fint.  Ha to brødskiver (favoritt brød ditt) i brødristeren og hell på en knallgod ekstra virgin kaldpresset olivenolje (jo dyrere jo bedre) med en dæsj kvernet salt og pepper. 

Spiste jeg mye av da jeg var gravid og kvalm ( la på meg ti kg på fire måneder og fikk kjeft av helsesøster)

Begge disse synes jeg var veldig gode råd. Jeg liker godt pasta, men blir kvalm av alle melkeprodukter så da er ting som pasta carbonara utelukket, og pasta bolognese er og kvalmende pga kjøttsaus (brekker meg bare av tanken. Uff) og i morgen skal jeg ha rista brød med olivenolje til frokost :nigo: 

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med pasta og pizza? Liker du det? Skjønner godt at dette må være frustrerende for deg! 

Anonymkode: 92a03...d63

Pizza er kvalmende det og for tiden. Spiser normalt sett både pasta og pizza med glede. Men jeg må gjerne ha noe som gir meg noe mer enn bare carbs og da. Må liksom ha litt mer energi og få i meg nok grønt. Jeg er veldig glad i grønnsaker da, men blir fort oppblåst. Pleier å kjøpe en pakke rucculasalat eller hva det heter og spise det som snacks :P Lite kalorier, men. Pizza med ruccula er faktisk veldig godt. Nå gav jeg meg selv en ide takket være deg :D Takk! 

Skrevet

Hva med å prøve mer fisk og kjøtt? For eksempel ovnsbakt laksefilet med urtesmør, biff, entrecote, kanskje ovnsbakte koteletter i stekepose med smør/olje? Eller grønnsakssuppe med fløte? Havregrøt med melk og rosiner og litt honning? Kanskje grønnsaksburgere lagd av bønner, ris og korn? Pannekaker av banan og havregryn, og nøtter, dadler og annet tørket frukt som snacks?

Skrevet

Fish and chips med en skvis sitron over, så kan du ha en blandet salat med ruccola og god olivenolje på ved siden av :) 

Marinerte kyllinglår, ris med soyasaus og mango-avocado salsa(mango og avocado i terninger med hakket chill og rødløk, sitron salt og pepper over) 

For å få mer kalorier i risen så er sånn her ris veldig godt: http://www.vegrecipesofindia.com/ghee-rice-recipe-rice-recipes/:)

Gjest lizard queen
Skrevet

Stek ting i ekstra smør og olje. Eventuelt kjøp deg en kartong helmelk og drikk et glass om dagen. :) 

Skrevet

Ser du skriver ikke supper,men synes avocado var en god ide så da prøver jeg med  å foreslå kald avocado suppe med rista brød med olivenolje ved siden av.

F.eks http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/kald-avokadosuppe/

Ellers kan jeg anbefale sataysaus blanda sammen nuddelwoken

Liker du quiona er det mere kalorier i den enn ris.Dette er godt med f.eks pesto

Anonymkode: 2b7df...ac2

Skrevet

Hva med å ha pesto i pastaen feks?:)

Anonymkode: 2ae88...055

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...