Gå til innhold

Min måte å gå ned fra 117 til 68 kilo, ( Før og etterbilde )

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

-

Endret av Idasweet899
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS: Jeg besvarer kun seriøse henvendelser :)

Skrevet

Det er veldig imponerende, men jeg må sette noe spørsmålstegn. Sukker er gift, det har vi fått med oss, men det er greit i små mengder. Spiser man allerede næringsrik og sunn mat, gjør det ingenting å spise litt smågodt, sjokolade eller usunn middag en dag i uka. Det handler om hva man faktisk putter inn, og hva som går ut. Sitter man stille hver dag er det greit å ikke pøse på med 4 cheesburgere, halv pose med smågodt og en flaske med cola, det sier jo seg selv. Er man dog i en butikkjobb, eller et sted hvor man er på beina hver eneste dag, går fort 10 000 - 20 000 skritt hver dag, kan man fint unne seg noe usunt uten å få dårlig samvittighet. Det handler om mengde, hva som er næringsrikt og hva man gjør resten av tiden. 

Men du har vært flink, det skal sies. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Det er veldig imponerende, men jeg må sette noe spørsmålstegn. Sukker er gift, det har vi fått med oss, men det er greit i små mengder. Spiser man allerede næringsrik og sunn mat, gjør det ingenting å spise litt smågodt, sjokolade eller usunn middag en dag i uka. Det handler om hva man faktisk putter inn, og hva som går ut. Sitter man stille hver dag er det greit å ikke pøse på med 4 cheesburgere, halv pose med smågodt og en flaske med cola, det sier jo seg selv. Er man dog i en butikkjobb, eller et sted hvor man er på beina hver eneste dag, går fort 10 000 - 20 000 skritt hver dag, kan man fint unne seg noe usunt uten å få dårlig samvittighet. Det handler om mengde, hva som er næringsrikt og hva man gjør resten av tiden. 

Men du har vært flink, det skal sies. 

Dette er jeg veldig enig i :)

Skrevet

Men alt dette her vet jo de fleste av oss, det er jo ikke akkurat noe banebrytende du kommer med her. Dessuten er det altfor enkelt å komme med "hvis jeg kan, hvorfor kan ikke du?", for ja, du har ditt å stri med, men det betyr ikke at det derfor bør være lett for oss andre å få til. Du vet jo ingenting om hva andre sliter med og det som fungerer på deg, trenger ikke å fungere på meg. 

På meg fungerer sukker helt motsatt av hva du skriver. Er jeg urolig, i ferd med å få nok et angstanfall eller lignende, roer hodet og kroppen min seg helt ned med et glass cola. Pulsen min blir roligere, og det gjør også pusten min. Nå får ikke jeg i meg så mye sukker, da jeg ikke drikker brus så ofte. Kaker og godterier liker jeg ikke, så det er heller ikke noe problem. Er så drittlei av all denne propagandaen mot sukker. 

Kjempebra at du har gått ned så mye, og det er bra du er fornøyd med egen innsats, men kom ikke her og tro du kan fortelle andre hva som er rett og galt. Du er ingen ekspert, selv om du har knekt din egen kode for trivsel. 

Anonymkode: 9b226...1d3

• Liker 15
Skrevet
18 minutter siden, Idasweet899 skrev:

Sukker er ren gift, det bør vi alle ha fått med oss nå i september 2016. Jeg blir fysisk uvel av mye sukker, får hjertebank og blir psykisk ustabil. Spiser jeg mye sukker en periode for så å kutte helt, blir jeg helt sinnssyk de første dagene med kraftige abstinenser etter sukker. Jeg husker da jeg var sykelig overvektig, og måtte ha sjokolade flere ganger i uka. Det gjorde meg enda sykere enn jeg var, men jeg så jo ikke det da. smågodt, sjokolade, og alt annet godis fylt med sukker er kaloribomber fra helvete, samt at det kan gjøre deg veldig, veldig syk, både fysisk og psykisk.

De fire første mnd av min vekt reise rørte jeg ikke godis, brus, chips, alkohol, pizza, kebab osv, eller noe annet man kan kalle usunt. Da fikk jeg meg en hard lærepenge, og innså med ukene hva som faktisk må til for å endre sin tankegang og livsstil, og kosthold. Det er noe av det verste jeg har vært med på, bortsett fra det å føde barn, som for øvrig var en helt annen smerte, men likevel. Det å gå inn for å gå ned i vekt, endre kosthold og tankegang er utrolig krevende, noe de fleste ikke får til, dessverre. Det krever en enorm sterk psyke, for å si det mildt.

Du blir ikke slank og sunn på en uke, det tar lang tid. Og skal man virkelig lære, så må man gjøre det på den rette måten. Jeg har kronisk utmattelsessyndrom, to barn og sliter med diverse annet, som depresjoner, sterk pms, angst osv. Men jeg klarte det likevel. Fordi jeg virkelig ville det, og jeg visste at det ville komme til å ta veldig lang tid, med perioder hvor jeg hadde hatt lyst å bare gi opp, fordi det blir så vanskelig mentalt sett. Jeg har testet min egen psyke til det ytterste, da jeg var en deprimert og sykelig overvektig person som var besatt av sukker og mettet fett.

Det å gå fra å spise kebab, pizza, og burgere, chips, Mc Donalds, sjokolade, smågodt, brus, potetgull og dipp med enorme porsjoner flere ganger i uka, til å begynne å spise sunn og næringsrik mat med kontroll over kaloriene, hver 3 time 4-5 måltider pr dag, gjorde virkelig susen for min del. Men det var tøft, jeg hadde perioder som jeg ville gi opp som sagt, men jeg er ikke en som gir opp uansett hva. Og hvor er jeg nå 3 år og 6 mnd senere? Jeg veier 68 kilo i dag, jeg veide 117. Det sier sitt, ikke sant?

Jeg har peiling på hvordan det skal gjøres. Det handler ikke om sulting, det handler om å lære seg å spise riktig, og ta kontroll over lystene sine. Sier ikke at det er enkelt, for det er noe av det vanskeligste jeg har gjort, tro meg. Derfor sjokkerer det meg at det er så hinsides enkelt å bli personlig trener nå til dags. Jeg kunne vært personlig trener selv, om jeg ikke hadde hatt ME. Men selv om jeg har det, så betyr ikke det at jeg ikke har peiling.

Når det gjelder trening, med tanke på utmattelsen, så har jeg tatt hensyn til min egen helse og lyttet til kroppen min. Jeg har ikke kunnet trene som et råskinn på treningsstudio, men jeg har kunnet gå mye i mitt eget tempo ute i naturen, tar enkle øvelser med egen kroppsvekt, og i perioder har jeg klart å trene lettere styrke trening på studio, men det er en grense for hva jeg kan utsette helsen min for, og slik som det har vært i mange år, kan ikke jeg gå fast på treningsstudio, da jeg er langt fra frisk nok til det.

Men riktig kosthold og gå turer, kan gjøre så utrolig mye! Så hvis jeg klarte dette, med alt jeg har å slite med, hvorfor klarer ikke du? Det er alt for mange late mennesker i dette landet, som er utrolig flinke med å komme med unnskyldninger. Unnskyldningene vil ikke hjelpe deg, de vil kun la deg bli sittende på akkurat samme plass som du sitter, uke etter uke, måned etter måned, år etter år. Jeg tenkte som så at, javel, jeg er syk! Men, jeg kan gjøre det beste ut av situasjonen jeg er i! Tro meg når jeg sier, at jeg gjerne kunne vært en personlig trener om jeg var frisk, men jeg er av den typen som hadde pisket deg skikkelig. Jeg liker ikke å se en jobb gjøres halvveis, den skal gjøres skikkelig. Men alt i alt, er det så mange som har følt seg inspirert av meg under min vektreise, og det setter jeg utrolig stor pris på!

Ønsker å hjelpe andre som sliter med depresjoner og overvekt, som ønsker å forandre sin livsstil. Jeg vet hvor tøft det er! Been there.. <3

iphone_2015108_1473534883917-2015108-10-1473534883920.jpg

Hvor lang tid brukte du på å gå ned disse bortimot 50 kiloene?

Jeg gikk ned 20 på ca 9 mnder ved livsstilsendring (trening)  + kostholdsendring.

Anonymkode: ac351...703

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid brukte du på å gå ned disse bortimot 50 kiloene?

Jeg gikk ned 20 på ca 9 mnder ved livsstilsendring (trening)  + kostholdsendring.

3 år.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Idasweet899 skrev:

3 år. Svært bra! :blomst:

23 minutter siden, Idasweet899 skrev:

Når det gjelder trening, med tanke på utmattelsen, så har jeg tatt hensyn til min egen helse og lyttet til kroppen min. Jeg har ikke kunnet trene som et råskinn på treningsstudio, men jeg har kunnet gå mye i mitt eget tempo ute i naturen, tar enkle øvelser med egen kroppsvekt, og i perioder har jeg klart å trene lettere styrke trening på studio, men det er en grense for hva jeg kan utsette helsen min for, og slik som det har vært i mange år, kan ikke jeg gå fast på treningsstudio, da jeg er langt fra frisk nok til det.

Ble utmattelsen mindre etterhvert som du trente?

Dvs hadde treningen den effekten at utmattelsen gradvis ble mindre? Måtte du ha hviledager etter hver treningsdag?

Skrevet

Shit I helsike:ohmy:

Faen du ble vakker da! håper du ikke forstørrer puppene, du var perfekt!

Anonymkode: f8527...865

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ble utmattelsen mindre etterhvert som du trente?

Dvs hadde treningen den effekten at utmattelsen gradvis ble mindre? Måtte du ha hviledager etter hver treningsdag?

Nei, utmattelsen har vært der hele veien, og lever med det daglig. Må alltid hvile etter en gå tur / treningsøkt ja. I perioder kunne jeg ikke trene eller gå tur i det hele tatt..

• Liker 1
Skrevet

Kan du poste før/etter bilde av kroppen din også? 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Idasweet899 skrev:

Nei, utmattelsen har vært der hele veien, og lever med det daglig. Må alltid hvile etter en gå tur / treningsøkt ja. I perioder kunne jeg ikke trene eller gå tur i det hele tatt..

Takk for svar!

Håper at du blir kvitt utmattelsen.

Skrevet (endret)

-

Endret av Idasweet899
  • Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Idasweet899 skrev:

forogetter.jpg.4fe9d727ec11abc8e0caa3c2c35e5ae9.jpg

Fy flate for en forskjell! Bra jobba!

Anonymkode: 87187...653

• Liker 6
Skrevet

Haters gonna hate! :fnise: flink du er! Sliter du åså med løs hud og strekkmerker?  jeg har ikke gått ned like mye men det er noe som jeg sliter med.... :)

Anonymkode: ed9d4...f7d

• Liker 4
Skrevet

Haters gonna hate! :fnise: flink du er! Sliter du åså med løs hud og strekkmerker?  jeg har ikke gått ned like mye men det er noe som jeg sliter med.... :)

Anonymkode: ed9d4...f7d

Jeg har jo strekkmerker, men det kommer av at jeg har bært frem to barn. Huden er selvfølgelig ikke like fin og stram som før, men har ikke heng, magen er litt løsere enn den var. Og det er litt magefett igjen som jeg jobber for å få av. Skal videre ned 5 kilo. Men, det er bare sånn det er.. får gjøre det beste ut av det! Vær stolt av din kropp :)

Skrevet

Så flink du har vært! Jeg må spørre deg om noe, og håper det ikke er for privat. Hvordan ble huden din etter slankinga, fikk du mye løs/overflødig hud?

Anonymkode: 41d58...594

Skrevet

Så flink du har vært! Jeg må spørre deg om noe, og håper det ikke er for privat. Hvordan ble huden din etter slankinga, fikk du mye løs/overflødig hud?

Anonymkode: 41d58...594

Det har jeg svart på lengre opp :)

Skrevet

Tips til hva du spiste? Trente du hver dag? Godt jobbet og heier på deg.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Xstrella skrev:

Tips til hva du spiste? Trente du hver dag? Godt jobbet og heier på deg.

Tusen takk :)

Jeg begynte å spise sunt, i normale mengder, og alltid hver 3 time. Alltid frokost! Jeg byttet mye på alt fra havregrynsgrøt, knekkebrød med ost, skinke og paprika/agurk/tomat, peanøttsmør, eggerøre med skinke. Til lunsj, middag og mellom måltider osv går det mye i tunfisk, stekte grønnsaker i vann og krydder, iblant litt olje i. Hjemmelagde supper, elsker linse og bønnesuppe.. løksuppe, tomatsuppe, kjøttsuppe osv.

Fisk, brokkoli, epler, kylling, cottage cheese, sukkerfritt av det meste som man kan få sukkerfritt, som youghurt osv, om jeg ville ha det. Proteinshakes, nøtter, hjemmelagde smoothies, bananer, bønner, avocado, squash, søt potet, osv. Jeg lærte meg ganske mye ved å eksperimentere med diverse mat på kjøkkenet, og fant på mange forskjellige gode, sunne retter. Det er bare å prøve seg frem litt med diverse sunne matvarer!

En gang i uka skeier jeg ut med hva jeg vil. Men er ikke hver helg jeg har lyst til det, så da lar jeg vær :)

Jeg trente/trener ikke hver dag. Jeg trener på de dagene jeg føler jeg har overskudd til det, det blir alt fra 30-60 minutters gå tur ute, til 20-30 minutter med egen trening med egen kroppsvekt. Jeg har ikke trent styrke på studio på flere mnd, fordi formen har ikke latt meg. Men har også trent på helsestudio i perioder, men øktene blir veldig korte pga sykdommen. Men det har nok hjulpet veldig på likevel :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...