AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Nyttår tja, (alla greit men ikke min stil) julaften hell no. Anonymkode: f1b25...59c 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 Litt tacky etter min smak. Stoffet ser ganske billig ut. Greit om du er 17 år, men dersom du har passert tenårene ville jeg nok ha investert i noe litt annet. Anonymkode: 7f305...cf4 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 2970f...0fa Not, not, not! Ser både billig og tacky ut! Styr unna. Anonymkode: 60504...a43 6
Majott Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 Det hadde vært veldig NOT på våre julebord. Øyebryn hadde hevet seg kraftig, selv blant de yngre av begge kjønn. Man forventer en pyntet og pen dame, ikke en som er tacky og utfordrende. Det er som regel en viss dresskode på julebord, og de fleste forholder seg til det. Når det er sagt så var jeg på jobbfest nå i helga, og der var det ei (kun ei blant mange), som hadde på en rumpekort kjole og stiletthæler. Hun var veldig hyggelig og grei, men ble veldig omtalt på en negativ måte der, også av menn. Gå heller for en pen og LITT sexy stil enn å ta den helt ut. 1
Puny Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Hvor gammel er du? Hvis du er veldig ung, kan det kanskje funke. Hva slags julebord er det snakk om? 1
Majott Skrevet 12. september 2016 #7 Skrevet 12. september 2016 3 minutter siden, Puny skrev: Hvor gammel er du? Hvis du er veldig ung, kan det kanskje funke. Hva slags julebord er det snakk om? Det kan kanskje unnskyldes hvis hun er veldig ung ja. Men det gir ikke henne mer stil og klasse. Heller omvendt. 2
Puny Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 3 minutter siden, Majott skrev: Det kan kanskje unnskyldes hvis hun er veldig ung ja. Men det gir ikke henne mer stil og klasse. Heller omvendt. hehe, jo da, men julebord når man er 20 år er vel sjeldent synonymt med stil og klasse Ikke mine i alle fall 4
Majott Skrevet 12. september 2016 #9 Skrevet 12. september 2016 2 minutter siden, Puny skrev: hehe, jo da, men julebord når man er 20 år er vel sjeldent synonymt med stil og klasse Ikke mine i alle fall Det er det i det miljøet jeg er i. Og ja, fra 20 år og oppover. Man får kleskode, og alle bør forholde seg til den. Gjør man ikke det, blir man sett rart på. Det er jo litt forskjellig alt etter hva slags jobb man har, selvfølgelig.
Saphyria Skrevet 12. september 2016 #10 Skrevet 12. september 2016 Nei, bare.. nei. Stygg body/"badedrakt"-overdel med alt for dyp utringning.
tirben Skrevet 12. september 2016 #11 Skrevet 12. september 2016 Har du kropp til det, så go for it!! Hvem er det som kan bestemme hva andre skal ha på seg på julebord? Det viktigste er at du føler deg fin! På min jobb hadde det helt klart passert på en ung dame, og vi er akademikere! Men alle blir respektert for den de er og ikke hvordan de er kledd. 😊
Gjest lizard queen Skrevet 12. september 2016 #12 Skrevet 12. september 2016 Jeg synes det så bra ut, men hvor "sømmelig" det er spørs jo helt på hvilken jobb. På julebordene jeg har vært på, med unge og uformelle miljøer, hadde det gått helt fint, men ser jo at en del andre her overhodet ikke ville syntes det var greit.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #13 Skrevet 12. september 2016 Helt greit, men jeg er enig du burde å være rundt 25 år eller yngre med det antrekket. Anonymkode: e1d2b...002 2
Puny Skrevet 12. september 2016 #14 Skrevet 12. september 2016 1 time siden, Majott skrev: Det er det i det miljøet jeg er i. Og ja, fra 20 år og oppover. Man får kleskode, og alle bør forholde seg til den. Gjør man ikke det, blir man sett rart på. Det er jo litt forskjellig alt etter hva slags jobb man har, selvfølgelig. Seriøst, invitasjon til julebord med kleskode? det hørtes seriøst ut. Er det i forbindelse med jobb da? Da jeg var 20 jobbet jeg deltid som servitør, kan skrive under på at jeg har sett MYE verre kjoler enn det der på julebord 3
Majott Skrevet 12. september 2016 #15 Skrevet 12. september 2016 Et øyeblikk siden, Puny skrev: Seriøst, invitasjon til julebord med kleskode? det hørtes seriøst ut. Er det i forbindelse med jobb da? Da jeg var 20 jobbet jeg deltid som servitør, kan skrive under på at jeg har sett MYE verre kjoler enn det der på julebord Ja, det er seriøst. Forsvaret har galla som kleskode på julebord, og da skal man stille i lang kjole. Uansett hva man ellers synes om det. 3
Puny Skrevet 12. september 2016 #16 Skrevet 12. september 2016 Et øyeblikk siden, Majott skrev: Ja, det er seriøst. Forsvaret har galla som kleskode på julebord, og da skal man stille i lang kjole. Uansett hva man ellers synes om det. Men DET er unntaket da, de færreste julebord krever gallaantrekk. Julebord er jo alt fra julebord med venninner, til jobb, til studiet etc. Skjønner at det varierer, men jeg tenker at som 20 åring så frekventerer man ofte ikke de mest seriøse julebordene. 4
Majott Skrevet 12. september 2016 #17 Skrevet 12. september 2016 1 minutt siden, Puny skrev: Men DET er unntaket da, de færreste julebord krever gallaantrekk. Julebord er jo alt fra julebord med venninner, til jobb, til studiet etc. Skjønner at det varierer, men jeg tenker at som 20 åring så frekventerer man ofte ikke de mest seriøse julebordene. Det er sant, men det kan variere også hva man får beskjed om av kleskode. Hos oss er det sånn. Vil uansett anbefale ts å kle seg litt u-utfordrendre til julebord. Det ser uansett best ut, og om den utkårede er interessert, så blir han ikke mindre interessert av å se at damen er noenlunde anstendig kledd. Man kan se smashing ut uten lårkort skjørt og dyp utringning. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #18 Skrevet 12. september 2016 1 time siden, Puny skrev: Hvor gammel er du? Hvis du er veldig ung, kan det kanskje funke. Hva slags julebord er det snakk om? enig. Hvis man er veldig ung så kan man gjerne dra på litt, det gjør ingenting. Du får nok av år å kle deg "classy" på Anonymkode: 0e092...850 3
Majott Skrevet 12. september 2016 #19 Skrevet 12. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: enig. Hvis man er veldig ung så kan man gjerne dra på litt, det gjør ingenting. Du får nok av år å kle deg "classy" på Anonymkode: 0e092...850 Ikke enig her. Var nettopp på en fest, og der var det kun ei dame som kledde seg i rumpekort, og det la alle merke til. Ikke på en positiv måte, selv om flere av dem var menn. Menn forventer også mer av damene enn som så. Dere sier at man får mange år på å kle seg "classy". Ja, det er sant. Men man må da ikke kle seg trashy mens man venter på det? Man kan da kle seg både pent og sexy uten å være trashy! Og uten å kle seg typisk "classy" også, om man ikke ønsker det. Med mange år med en mann i forsvaret, så vet jeg mye om hvordan man skal kle seg i ulike situasjoner. Der er det kleskoder for absolutt alt, og vi må jo forholde oss til det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #20 Skrevet 12. september 2016 31 minutter siden, Majott skrev: Ikke enig her. Var nettopp på en fest, og der var det kun ei dame som kledde seg i rumpekort, og det la alle merke til. Ikke på en positiv måte, selv om flere av dem var menn. Menn forventer også mer av damene enn som så. Dere sier at man får mange år på å kle seg "classy". Ja, det er sant. Men man må da ikke kle seg trashy mens man venter på det? Man kan da kle seg både pent og sexy uten å være trashy! Og uten å kle seg typisk "classy" også, om man ikke ønsker det. Med mange år med en mann i forsvaret, så vet jeg mye om hvordan man skal kle seg i ulike situasjoner. Der er det kleskoder for absolutt alt, og vi må jo forholde oss til det. Nå diskuterer vi TS sitt antrekk da, det er ikke rumpekort. Syntes ikke antrekket i HI er trashy på en ung jente, syntes det er helt OK. Til et venninnejulebord f. eks kan det være helt fint. Så slitsomt det må være å hele tiden skulle tha det sånn. De fleste av oss greier å kle seg sånn nogen lunde innafor uten å tenke på kleskoder. Til TS; Hvis du du er ung (det vet iv ikke enda) og liker dette antrekket syntes jeg du bør gå for det. Man lever bare en gang Anonymkode: 0e092...850 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå