Gå til innhold

Privatisteksamen Naturfag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal opp til privatisteksamen i november, deriblandt naturfag. Forstår dette er muntlig/praktisk(mulighet for forsøk), men er det noen av dere som vet hvordan jeg går frem for å finne en "liste" med potensielle forsøk jeg da kan trekke? Selve eksamen tror jeg kommer til å gå bra, men et eventuelt forsøk, not so much! Vi hadde så vidt lab når jeg gikk på skolen, så forsøk vil jeg komme til å være utrolig usikker på, med mindre jeg får forberedt meg.

Takk på forhånd :)

Anonymkode: 64488...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mange forskjellige mulige forsøk. Hør med eksamenskontoret om de har en oversikt. 

Forskjellige bøker beskriver ulike forsøk. Og ulike lærere / sensorer har alle sine favoritter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det ikke forsøk i boka du leser? 

Anonymkode: a4f41...ee6

Jo, men disse er relativt avanserte forsøk som er mer ment for lab på skole. Ingen av forsøkene i boka som jeg har sett, ser ut som noe man kan få på eksamen ;o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke finne noen oversikt over forsøk man kan få i Akershus. Jeg hadde privatisteksamen i Naturfag i Bergen, og da hadde de satt frem et elektrolysekar med to elektroder, også skulle jeg forklare hva som skjedde. 

Oversikten som brukes her i Hordaland kan gjerne gi deg en pekepinn på hva du burde kunne forklare, men jeg kan ikke garantere deg at du får noen av forsøkene som er listet her.

http://www.hordaland.no/globalassets/for-hfk/utdanning2/privatist/ovingar-i-realfag/nat1002-naturfag-vg1-studieforebuande-.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Splendidly skrev:

Jeg kan ikke finne noen oversikt over forsøk man kan få i Akershus. Jeg hadde privatisteksamen i Naturfag i Bergen, og da hadde de satt frem et elektrolysekar med to elektroder, også skulle jeg forklare hva som skjedde. 

Oversikten som brukes her i Hordaland kan gjerne gi deg en pekepinn på hva du burde kunne forklare, men jeg kan ikke garantere deg at du får noen av forsøkene som er listet her.

http://www.hordaland.no/globalassets/for-hfk/utdanning2/privatist/ovingar-i-realfag/nat1002-naturfag-vg1-studieforebuande-.pdf

Okay takk :) Følger vel samme læreplan og kompetansemål uansett kommune.

Kan jeg spørre hvordan du forberedte deg på forsøkene? Leste i boka? Personlig har jeg ikke akkurat tilgang på utstyr, så et mulig forsøk er jeg litt små nervøs for ^^

Endret av bska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bska skrev:

Okay takk :) Følger vel samme læreplan og kompetansemål uansett kommune.

Kan jeg spørre hvordan du forberedte deg på forsøkene? Leste i boka? Personlig har jeg ikke akkurat tilgang på utstyr, så et mulig forsøk er jeg litt små nervøs for ^^

Jeg kikket over de forskjellige forsøkene i boken, og "sjekket" at jeg kunne teorien bak. Så lenge man kan det, burde man kunne ro det greit i land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...