Gå til innhold

Reise gjennom USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, planlegger en tur til USA neste sommer. Planen var å ta tog fra øst til vest. Problemet er at jeg har fått et veldig gunstig flytilbud men det gjør at jeg må dra t/r til new york og dermed er det litt dumt å dra fra øst til vest også tilbake igjen. Hvis noen har erfaringer med tog i USA og kanskje vet om en rute som får meg tilbake til start som er å anbefale så er det supert. Er også åpen for buss på visse strekninger, dessverre er leiebil uaktuelt fordi jeg er såpass ung at det blir skamdyrt..

Anonymkode: 9c946...230

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta fly tilbake til new York? Fly innenlands i USA koster ikke mye:)

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, planlegger en tur til USA neste sommer. Planen var å ta tog fra øst til vest. Problemet er at jeg har fått et veldig gunstig flytilbud men det gjør at jeg må dra t/r til new york og dermed er det litt dumt å dra fra øst til vest også tilbake igjen. Hvis noen har erfaringer med tog i USA og kanskje vet om en rute som får meg tilbake til start som er å anbefale så er det supert. Er også åpen for buss på visse strekninger, dessverre er leiebil uaktuelt fordi jeg er såpass ung at det blir skamdyrt..

Anonymkode: 9c946...230

Slettet av Kjetil

Endret av Kjetil E
Skrevet

USA på tvers er ganske kjedelig, lite i midten. Ville prioritert østkysten dersom du har t/r NY. Videre ville jeg leid bil, ikke satset på tog, USA er bygd for biler. Og det er billig å fly innenlands, ville garantert gjort dette for å komme meg tilbake dersom du må fly retur fra samme flyplass. 

Skrevet

Jeg ville plukket ut noen byer, og reist rundt med fly. Jeg ville holdt meg unna buss. Tog er OK, men omtrent like dyrt som å fly. I tillegg er strekningene såpass lange at togreiser tar ekstremt mye lenger tid enn vi som nordmenn er vant til.

Kan forøvrig anbefale Amtracks City of New Orleans-strekning. Den går fra Chicago til New Orleans og bruker ca. 19 timer. Den følger Mississippi hele veien ned, og det er sagt å være den fineste strekningen. Den stopper vel omtrent 20 steder underveis, så du kan hoppe på den fra mange byer. Vi gikk på i Memphis, TN, det er ca. halvveis. 

Tar du toget, ville jeg tatt med masse mat, og booket lugar. Det er ekstremt dyrt å spise på toget (og maten har ikke spesielt god kvalitet), og det er deilig å kunne lukke dørene og forsvinne der. Det er en del rare karakterer som tar toget, etter det jeg har erfart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...