AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Hei, planlegger en tur til USA neste sommer. Planen var å ta tog fra øst til vest. Problemet er at jeg har fått et veldig gunstig flytilbud men det gjør at jeg må dra t/r til new york og dermed er det litt dumt å dra fra øst til vest også tilbake igjen. Hvis noen har erfaringer med tog i USA og kanskje vet om en rute som får meg tilbake til start som er å anbefale så er det supert. Er også åpen for buss på visse strekninger, dessverre er leiebil uaktuelt fordi jeg er såpass ung at det blir skamdyrt.. Anonymkode: 9c946...230
superdupermeg Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Ta fly tilbake til new York? Fly innenlands i USA koster ikke mye:)
Kjetil E Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, planlegger en tur til USA neste sommer. Planen var å ta tog fra øst til vest. Problemet er at jeg har fått et veldig gunstig flytilbud men det gjør at jeg må dra t/r til new york og dermed er det litt dumt å dra fra øst til vest også tilbake igjen. Hvis noen har erfaringer med tog i USA og kanskje vet om en rute som får meg tilbake til start som er å anbefale så er det supert. Er også åpen for buss på visse strekninger, dessverre er leiebil uaktuelt fordi jeg er såpass ung at det blir skamdyrt.. Anonymkode: 9c946...230 Slettet av Kjetil Endret 11. september 2016 av Kjetil E
Athene Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 USA på tvers er ganske kjedelig, lite i midten. Ville prioritert østkysten dersom du har t/r NY. Videre ville jeg leid bil, ikke satset på tog, USA er bygd for biler. Og det er billig å fly innenlands, ville garantert gjort dette for å komme meg tilbake dersom du må fly retur fra samme flyplass.
Cathj Skrevet 13. september 2016 #5 Skrevet 13. september 2016 Jeg ville plukket ut noen byer, og reist rundt med fly. Jeg ville holdt meg unna buss. Tog er OK, men omtrent like dyrt som å fly. I tillegg er strekningene såpass lange at togreiser tar ekstremt mye lenger tid enn vi som nordmenn er vant til. Kan forøvrig anbefale Amtracks City of New Orleans-strekning. Den går fra Chicago til New Orleans og bruker ca. 19 timer. Den følger Mississippi hele veien ned, og det er sagt å være den fineste strekningen. Den stopper vel omtrent 20 steder underveis, så du kan hoppe på den fra mange byer. Vi gikk på i Memphis, TN, det er ca. halvveis. Tar du toget, ville jeg tatt med masse mat, og booket lugar. Det er ekstremt dyrt å spise på toget (og maten har ikke spesielt god kvalitet), og det er deilig å kunne lukke dørene og forsvinne der. Det er en del rare karakterer som tar toget, etter det jeg har erfart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå