AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Dette er andre gang på emne at jeg blir forkjøla. Hva skjer med kroppen min? Og hvordan kan jeg HINDRE i fra å bli forkjølet? Kan jeg ta pencilin? Anonymkode: b563d...d1a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er andre gang på emne at jeg blir forkjøla. Hva skjer med kroppen min? Og hvordan kan jeg HINDRE i fra å bli forkjølet? Kan jeg ta pencilin? Anonymkode: b563d...d1a Jammen det går en kraftig forkjølelse som nesten er som influensa nå, jeg, mine barn, flere kolleger og venner har hatt det, og den sitter lenge, og mange tror de har blitt friske, så bryter det ut igjen! Datteren min var jo syk forrige uke, men så ble hun slapp igjen denne uka Det er en lumsk årstid og, lett å kle seg for lite og bli kald, og da trives virus. Det finnes mange ulike forkjølelsesvirus, du er ikke immun selv om du nettopp har vært forkjølet, for det kan være et annet virus som smitter deg, og immunforsvaret er litt svekket etter en sykdom, og da blir en lettere mottakelig. Av samme årsak skal man ikke vaksinere seg når man er syk, for da kan en bli syk av vaksinen. Anonymkode: 5981a...cfd
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er andre gang på emne at jeg blir forkjøla. Hva skjer med kroppen min? Og hvordan kan jeg HINDRE i fra å bli forkjølet? Kan jeg ta pencilin? Anonymkode: b563d...d1a Penicillin hjelper ikke mot virus - og det skal heller ikke tas forebyggend.e Kun ved komplikasjoner, om du får bakteriell halsbetennelse, bihulebetennelse eller lungebetennelse f.eks. Anonymkode: 5981a...cfd
Bringebæra Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Jeg er sjelden forkjølet. 1 gang pr tredje år kansje? Passer alltid på å aldri gå ut med bløtt hår. uansett årstid. Aldri gå lett kledd ut vis jeg er litt svett, klam. ( et eksempel om jeg er på jobb å bærer tunge esker å blir litt "svett", klam. da går jeg ikke ut av butikken før jeg har roet meg ned, å fått igjen kropps temperaturen min igjen) En annen ting: har du vært ut å blitt bløt, fuktig klær. Skift med en gang du kan. Skjerf i halsen er også en fin ting. Å passer også på å ikke bli iskald på hendene. Det er et sikkert tegn på at jeg kan bli syk. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 8 minutter siden, Bringebæra skrev: Jeg er sjelden forkjølet. 1 gang pr tredje år kansje? Passer alltid på å aldri gå ut med bløtt hår. uansett årstid. Aldri gå lett kledd ut vis jeg er litt svett, klam. ( et eksempel om jeg er på jobb å bærer tunge esker å blir litt "svett", klam. da går jeg ikke ut av butikken før jeg har roet meg ned, å fått igjen kropps temperaturen min igjen) En annen ting: har du vært ut å blitt bløt, fuktig klær. Skift med en gang du kan. Skjerf i halsen er også en fin ting. Å passer også på å ikke bli iskald på hendene. Det er et sikkert tegn på at jeg kan bli syk. Lykke til Virus elsker kulde, det er derfor man lettere blir syk på høsten og vinteren. En annen ting er at det er en grunn til at vi får feber og. Det er kroppens måte å forsøke å ta knekken på disse virusene, for de hater varme... Nå når det er høst er det lurt å ha et pent sjal i halsen, det pynter opp og beskytter halsen om det skulle bli litt kald vind. Er man litt småforkjølet og blir utsatt for trekk, så er det lett å bli skikkelig syk også. Jeg må nevne et triks til. Hvitløk skal jo være så bra, men vanlig løk er enda bedre. Det suger til seg virus. I gamle dager hadde de oppskjært løk i vinduskarmene når det gikk smittsomme sykdommer, fordi de trakk til seg viruset... og en annen ting er å spise løk. Mannen min pleier alltid å maule masse rå løk når han begynner å bli syk, og da blir han frisk på meget kort tid. Han er forøvrig sjeldent syk. Selv hater jeg løk, men prøver å styrke meg på å spise kraftige gryteretter med masse tomat, chili og hvitløk, drikke te med honning og sitron, gjerne litt ingefær i og. Holde seg varm på beina og i halsen er et must. For å forebygge å bli smittet er håndhygiene et must, ha en antibac i vesken, og vask hendene alltid før du spiser, ikke gni deg i nesen eller noe, for det kan være virus du har tatt borti.... Anonymkode: 5981a...cfd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå