AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Hva mener dere? Om man har kreft og går på cellegift, er man da plutselig allemannseie og alle kan fortelle alle rundt at den og den har jo mistet håret stakkars og må gå med parykk... også forteller de det til andre og bla bla.. Det er jo en grunn til at vedkommende vil gå med parykk... fordi kanskje vedkommende ikke ønsker å føle seg som et offer/syk... for det blir så synlig når man er skallet. Kanskje man har lyst til å bevare litt normalitet i hverdagen, og meningen med parykken er jo ikke at alle skal gå rundt og kommentere parykken, om den klør, om det er varmt osv.... Hva mener dere? Jeg syns det er kult med de som går rundt skallet, men jeg har ikke det eksponeringsbehovet, jeg vil ikke at folk skal gå rundt og syns synd på meg... jeg vil leve mest mulig normal. Når jeg sminker meg og har på parykk, ser jeg frisk ut og jeg føler meg friskere. Jeg er ikke sengeliggende, så hvorfor skal jeg la håret bli en issue? KOmmenter heller at jeg er fin på håret, om jeg føler å snakke om jeg har parykk eller ei, så er det vel opp til meg? OG EN TING TIL - det er ikke alle som mister håret under cellegift, så det at hun/han går på cellegift og fortsatt har hår, betyr ikke at det må være parykk heller... bare så det er sagt. Og hvorfor skal håret være sånn issue, det høres ut som det er det største problemet. Å stakkars deg, som mister alt håret.... Det er det minste problemet. Det viktigste er jo å være i live, i det hele tatt... om det bare er å få leve noen mnd lenger - eller å bli helt frisk... for uten cellegiften så hadde det jo bare gått en vei. Så vær så snill, ikke gjør sånn issue over om folk har parykk eller ei. Jeg tror at mange andre er som meg, de som vil ha parykk - bruker det ikke fordi de er flau over å ha mistet håret, men får å ta tilbake litt styring over livet sitt... de vil ikke la kreften ta kontrollen, og det å få beholde håret - det er faktisk en ting! Anonymkode: 0e377...9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå