Gå til innhold

Hvor mye kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er kaffevanene her hos KG-brukerne?
Hvor mange kopper/krus om dagen? Svart kaffe fra trakter, kokekanne, kapselmaskin, kaffemaskin? Kverner du bønnene selv? Hva slags kaffe bruker du? 
JEg foretrekker svart trakterkaffe, alt fra Friele til Ali :)

Har kapselmaskin, men foretrekker de som smaker ren kaffe, som Grande og Americano.

Drikker vel 2-4 kopper daglig. 
Og MÅ ha sjokolade til........... hoho :)

Jaja, hvordan er vanene der da?
Og hvor mange kopper om dagen er forsvarlig?

Kaffe - og sjokolade, skal jo være sunt egentlig det... men bør prøve å begrense sjokoladen til 70 % mørk sjokolade og bare et par biter........mennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

jaja :)

Anonymkode: bfae1...478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig svart kaffe takk! Bålkaffe med flesk er jo selvfølgelig den aller beste. Går an å pynte med en dæsj fløte hvis man vil. Drikker vanligvis kaffe fra morgen til kveld. Men nå har jeg redusert antallet til 2-3 kopper om morgenen, blir litt svimmel av alt for mye kaffe:d

Annen kaffe duger egentlig ikke for min del. Har vært på alskens fancy kaffebarer rundt om i verden, men usj espresso og slikt smaker ikke godt, selv om koppen koster 10 euro. Kapslene kan gå å legge seg, da drikker jeg heller vann.

Skrevet

Drikker en kopp pulverkaffe med steamet melk til frokost. Resten av dagen går det vanligvis i te. 

Dersom jeg går på kafe eller lignende skjer det at jeg kjøper cappuccino eller kaffe mocca om de ikke har chai latte. 

Gjest Margit Spat
Skrevet

Vanlig svart kaffe fra trakter er det jeg drikker mest av. Foretrekker Friele frokostkaffe eller Evergood framfor andre kaffeslag, og drikker 2-3 krus per dag. På dager hvor jeg ikke får kaffe, reagerer jeg med hodepine og trøtthet. 

Når jeg er ute og spiser eller er på kafé, hender det at jeg bestiller en espresso. 

Skrevet

Jeg kunne drukket en kopp annenhver time om jeg ikke begrenset meg selv. Men merker at jeg blir ekstra søvnig/ slapp dagen etterpå om jeg har drukket mye. Tror det tapper meg for jern også. Hadde jernmangel en gang en periode der jeg spiste mye kjøtt og grønnsaker, så kan ikke forstå at det kunne være en annen synder enn kaffen. Jeg drakk gjerne en halv liter om dagen den gang...

Har kaffemaskin som knuser bønner og lager ferdige kopper. Kan ikke ha sukker eller noe i, da hadde jeg blitt tjukk ganske snart tror jeg :P Prøver holde det til 2 kopper om dagen (kaffekopp størrelse)

Når det gjelder merker... hmmm har ikke funnet de perfekte bønnene enda. Friele syns jeg er alt for sur. Coop sin røde er for sur. Der er et merke som har bl.a oransjt og blått på. De bruker være ok, men håper det finnes enda bedre. Tror ikke jeg har smakt evergood, faktisk

Anonymkode: 9a84c...7cc

Gjest morhjertegod
Skrevet

Drikker alt for mye kaffe, drikker minst fem krus om dagen med svart kaffe.

Skrevet

Svart, sterk kaffe. Jeg liker Rema 1000 filtermalt kaffe 100 % arabica! Noen ganger har jeg melk i kaffen, men vanligvis uten både melk og sukker. Drikker rundt 1-4 kopper per dag. Sliter med halsbrann i perioder, så ofte må jeg kutte ned på kaffen, men nå kan jeg drikke så mye jeg vil. 

Får verken mer eller mindre energi av kaffe, så drikker det kun pga smaken og varmen. Liker kaffe til boller eller rundstykker - det er fantastisk godt. :) 

Skrevet (endret)

Det varierer mellom ingenting og 5-6 espressoshots hver dag. Jeg jobber i studentkaféen der jeg studerer, og kaffen der er utrolig billig. Vi maler bønnene selv, og hvis det blir en ekstra espressoshot når vi trakter kan jeg bruke den til hva jeg vil, og da blir det fort blandekaffe med espressoshots og melkerester. Uff, det er en veldig dårlig vane for jeg får så mye energi og har vanskelig for å sove hvis jeg drikker for mye.

Endret av Persephone
Skrevet

Jobbet i kaffebransjen før, da drakk jeg 4-8 kopper om dagen. Har nå fått meg ny jobb, så nå drikker jeg en del mindre. Er så stress å drive å trakte, samtidig så syns jeg kapselkaffen er for dyr. Så nå drikker jeg 0-3 kopper daglig. Drikker mye mer te da.

Anonymkode: 3eb54...45a

Skrevet

Drikker kaffe/te hele dagen. Starter dagen med to kopper svart kaffe fra kapselmaskin (senseo). Deretter lager jeg en kopp som jeg tar med to-go, enten skole eller jobb. På jobb drikker jeg kanskje 5 (store) kopper. Er jeg på skolen blir det mindre siden jeg er fattig student og ikke kan kjøpe like mange kopper som på jobb, der det er gratis :) men kjøper som regel 1-2 kopper kaffe på skolen, og drikker et par kopper på kvelden igjen.Så ja, drikker vel 7-10 kopper om dagen :') Så drikker jeg te i tillegg. men alltid kaffe om morgenen, det er det som får meg til å stå opp, haha.

BTW, Starbucks pumpkin spice latte er ute nå, det er den BESTE kaffen :D 

Skrevet

Som student drakk jeg kaffe omtrent konstant. Hadde et thermokrus med varm kaffe tilgjengelig dagen lang.

Nå som jeg jobber fulltid (arbeidsdag fra ca 7-17) drikker jeg en kopp kl 7.30. Neste kopp ca kl 11. Og så en eller to mellom 14 og 17. Veksler mellom sort kaffe og espresso. Begge fra maskin på jobb, lages på ferske bønner, digg ! Hjemme drikker jeg et krus traktekaffe etter middag. Coop rød, lager på nykverna bønner er best ❤️ 

I helgene drikker jeg 2-3 kopper nykvernet kaffe mens jeg ser nyhetsmorgen eller leser nettaviser. Elsker det ritualet. Hvis jeg går hjemme og pusler blir det kanskje en kopp fra kapselmaskiner i tillegg. Liker en med karamellsmak fra Nespresso. Den er veldig god! Mindre kaffe på kveldstid i helgene.. 

Høres ut som en ganmel dame, men jeg er i 20-årene. Jeg bare ELSKER kaffe. 😆 😂

Anonymkode: 18df4...0c8

Skrevet (endret)

Jeg drikker nesten ikke kaffe lenger, merkelig nok. Tidligere drakk jeg minst et par-tre kopper cafe au lait om dagen. Men så bare dabbet det av, jeg hadde ikke så lyst på kaffe mer, og nå blir det sjelden til at jeg lager det. Drikker jeg kaffe, er det som regel vanlig pulverkaffe med en dæsj melk i. Har ikke kaffetrakter. Lager bare instantkaffe av pulverkaffe som sagt.

Jeg får likevel koffein-dosen min hver dag, da jeg drikker ganske mye brus pr dag, Pepsi Max.

Endret av Million
Skrevet (endret)

Forsøker å minske mengde med kaffekopper i løpet av dagen (erstatte det med te). Har også begynt å teste meg frem på koffeinfrie kaffevarienter.

Hjemme lages det kaffe i trakter, kapslermaskin eller presskanne. Har en kverner men den er faktisk aldri brukt.

Bålkaffe er desidert vinner!

Endret av Lithe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...