Gå til innhold

Jeg har så lyst på barn, men er singel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fylt 30 år, og begynner virkelig å få lyst på barn. Det begynner å bli et lite savn. Omtrent alle mine venner har barn eller er gravide, og jeg merker at jeg ønsker meg en liten en også. 

Men så er jeg singel, og det er ingen mann i sikte :sukk: er det noen i samme situasjon? Jeg har alt på stell ellers, fast jobb, god økonomi, leilighet, stabil hverdag. Mangler bare en mann. Hva om jeg aldri får meg kjæreste? Selvom jeg har veldig lyst på kjæreste, så er et liv uten barn omtrent utenkelig. Det kan jo hende at jeg rett og slett ikke kan få barn, men det blir noe annet. 

Anonymkode: b0194...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lider vel av prinsessesyndromet som de fleste single kvinner på 30+ gjør. 

• Liker 2
Skrevet

No offense, men jeg syntes ikke man skal ta utgangspunkt i å bli forelder når man er singel. Jada, jeg ser mange argumentere med at det finnes mange flotte aleneforeldre, men det er forskjell på å ta utgangspunkt i at man skal være det og at man kanskje opplever et samlivsbrudd eller at partneren dør. Jeg syntes rett og slett at man i det minste skal prøve å gi barnet de beste forutsetningene, og det er to foreldre. Hvorfor? Et barn har behov for input fra begge foreldre av hvert sitt kjønn, videre står man også tryggere dersom den ene av ulike grunne skulle falle fra (sykdom, samlivsbrudd eller i verste fall død), for det er mindre sannsynlig at noe alvorlig skjer med begge to enn en enkelt person. 

Rent praktisk er det også gjerne enklere å være to om hverdagen med tanke på oppforstering/oppvekst som innebærer kose/leketid, leksetid, bringe/hente fra fritidsaktiviteter når barnet blir litt eldre osv. 

Anonymkode: 223f8...c1d

• Liker 7
Skrevet

Alle barn fortjener å være ønsket av begge foreldrene sine.

• Liker 1
Skrevet

Er i samme situasjon som deg.

Kan ikke bare få barn med hvem som helst heller,da er det jo bare å gå ut på byen. Men jeg dater ikke og driver ikke med Tinder,ONS e.l så jeg er en lost case😯☺

Skrevet

Føler meg så rar som ikke har de samme tankene som deg. Er også 30 år og singel, men tenker aldri at jeg har lyst på barn. Med mindre jeg treffer en fyr som gjør at jeg får lyst på barn, men ellers...Niks..

Anonymkode: 91de5...e07

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, tom1986 skrev:

Du lider vel av prinsessesyndromet som de fleste single kvinner på 30+ gjør. 

Prinsessesyndromet? Forklar. 

Skrevet

Det er ikke noe artig situasjon å være i, men jeg tror at jo mer man bekymrer seg jo mindre mulighet er det for å finne noen. 

Samtidig må ta i bruk de kanalene du har til rådighet - datingsider, venner osv. Det er svært få mennesker som treffer den store kjærligheten ved kun å vente inne. Men igjen, å være bekymret tror jeg ikke løser noe - ei heller og hoppe på det første og beste, da risikerer du å "sløse bort" noen år. 

De fleste finner en partner, men om du finner en parter "i tide" er umulig å si - om du ikke gjør det, så er det mange som har et fint liv uten barn også. Fosterbarn kan man få, og du kan om du vil også bruke doner og få barn uten en far. Men alt dette trenger du ikke å tenke på akkurat nå. 

Nyt høsten, og kanskje den store kjærligheten faktisk dukker opp under et vissent blad :)

Skrevet
42 minutter siden, Evans skrev:

Prinsessesyndromet? Forklar. 

Attraktive og single damer på 30+ har ofte ekstremt høye krav til potensielle partnere, fordi de "fortjener kun det beste" - mao prinsessesyndromet. Jeg mener de har dette som en mental forsvarsmekanisme, som forklaring på hvorfor de er singel og ikke har barn og familie. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, tom1986 skrev:

Attraktive og single damer på 30+ har ofte ekstremt høye krav til potensielle partnere, fordi de "fortjener kun det beste" - mao prinsessesyndromet. Jeg mener de har dette som en mental forsvarsmekanisme, som forklaring på hvorfor de er singel og ikke har barn og familie. 

Det tror jeg litt på også. Man har gjerne vært alene så lenge at man ikke har et realistisk syn på hva det vil si å ha en partner, og at kompromisser er en del av livet. Man har sett på eyecandy så lenge at man ikke skjønner hvordan en normal mann ser ut, og brukt så mye av tiden på å fantasere om en perfekt mann, at ingen helt når opp. Når man da møter noen, har de gjerne en feil eller tre, som normale mennesker jo har, og da finner man en unnskyldning for å avbryte kontakten. Dette er min oppfatning av saken, og andre kan gjerne ha en annen, men det er jo alltid greit å gå litt i seg selv, for å finne ut om det er et gram av sannhet i det ☺️

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat fylt 30 år, og begynner virkelig å få lyst på barn. Det begynner å bli et lite savn. Omtrent alle mine venner har barn eller er gravide, og jeg merker at jeg ønsker meg en liten en også. 

Men så er jeg singel, og det er ingen mann i sikte :sukk: er det noen i samme situasjon? Jeg har alt på stell ellers, fast jobb, god økonomi, leilighet, stabil hverdag. Mangler bare en mann. Hva om jeg aldri får meg kjæreste? Selvom jeg har veldig lyst på kjæreste, så er et liv uten barn omtrent utenkelig. Det kan jo hende at jeg rett og slett ikke kan få barn, men det blir noe annet. 

Kan ikke du kjøpe deg en babydukke i en lekebutikk?^^

Anonymkode: 814c6...937

Skrevet (endret)
15 minutter siden, tom1986 skrev:

Aha! Det hadde jeg ikke hørt om før - at det heter prinsessesyndromet altså. 

Endret av Evans
Gjest PseudonymBruker
Skrevet (endret)
37 minutter siden, tom1986 skrev:

Det finnes sikkert noen sånne. Men jeg tror det er vel så vanlig at disse attraktive og single damene på 30+ har

a) Brent seg på menn tidligere og av ulike psykologiske årsaker bevisst eller ubevisst unngår forhold

b) Prioritert jobb/karriere framfor å leve et veldig sosialt liv, og derfor ikke har truffet så mange potensielle partnere

c) Trives godt i eget selskap med et veldig avslappet "det ordner seg til slutt"-forhold til livet

Ingen av punktene mine over trenger å ha med urimelig høye krav til en partner å gjøre. 

Endret av PseudonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Det tror jeg litt på også. Man har gjerne vært alene så lenge at man ikke har et realistisk syn på hva det vil si å ha en partner, og at kompromisser er en del av livet. Man har sett på eyecandy så lenge at man ikke skjønner hvordan en normal mann ser ut, og brukt så mye av tiden på å fantasere om en perfekt mann, at ingen helt når opp. Når man da møter noen, har de gjerne en feil eller tre, som normale mennesker jo har, og da finner man en unnskyldning for å avbryte kontakten. Dette er min oppfatning av saken, og andre kan gjerne ha en annen, men det er jo alltid greit å gå litt i seg selv, for å finne ut om det er et gram av sannhet i det ☺️

Ser den...ser den..

Men samtidig..nja (?). Du skjønner, egentlig leter jeg ikke etter noen spesifikke som ikke har feil.. Jeg leter etter en som har feil. Men feil som jeg elsker han for... Og som i tillegg tar ansvar for de feilene han har som er selvdestruktivt, i stedet for å gjøre masse bedritent ut av det. Jeg gjør jo det selv, så vet jo at det går an. Er det for mye å be om?

Anonymkode: 91de5...e07

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, tom1986 skrev:

Stemmer ikke for min del. Alle menn hater meg og er slemme. Kan ikke tvinge noen til å ligge med meg lissom. 

Anonymkode: dc6e8...654

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo ikke ha en holdning om å få barn som går ut på at "alle venner får barn, da må jeg også ha barn"

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Vemund skrev:

Du må jo ikke ha en holdning om å få barn som går ut på at "alle venner får barn, da må jeg også ha barn"

Ts kan vel ha hvilken holdning hun vil. 

Anonymkode: 64b80...2eb

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Vemund skrev:

Jeg er i en alder hvor det er vanlig å ønske seg barn. Omgås barna når jeg er sammen med mine venninner, og det blir naturlig at jeg også føler et ønske om å få en. 

Det er ikke samme holdningen som da man var barn, og "alle" hadde marsvin, og da vil jeg også ha marsvin. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, har alt på stell (bolig, fast og stabil jobb, utdanning, buffer etc.) men savner en å dele livet med og BARN. Eneste forskjellen er at jeg er i midten av 20 årene. På en måte godt å vite at det er lete der ute, men jeg unner egentlig ingen den følelsen her. 

Anonymkode: 777a7...57b

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Føler du er på jordet her. Ja, damer over 30 har nok andre og høyere krav til en eventuell partner, men dette er erfaringsbasert lærdom fra tidligere forhold. Jeg driter i grunn i om en mann er eyecandy så lenge han har visse kriterier i bunn, helt ærlig er det mye lettere å ha en partner som ikke er så veldig attraktiv, man slipper unna mye stress. -Rett fra levra.

Damer 30+ har gjerne flere langvarige forhold bak seg og vet hvordan ting funker og hva de trenger. Da er det nytteløst å prøve å gå etter ting man ikke vil ha. 

Anonymkode: 64b80...2eb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...