AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Etter at mine venninner fikk barn er de omtrent alltid sent ute. Jeg skjønner at ting ikke alltid går som planlagt når man har små barn, enten er barnevakten for sen, barnet fikk ikke sove, barnet bæsjet, mye å pakke, fant ikke noe til barnet osv. De sender melding for å si fra at de blir litt sene. Men det hjelper jo ikke meg når jeg sitter på cafeen/i parken/i byen/på løpestien/hvor som helst å venter. Jeg er alltid punktlig. De mener det jo ikke vondt, men likefullt bruker jeg timesvis totalt på å vente vet ikke hva jeg vil med dette. Det går seg kanskje til når barna blir større? Anonymkode: 134f6...bb0 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 du kan bare forandre deg selv. kansje du skal lære deg å sette pris på ventingen. Du kan slappe av, ta en kaffe, sitte litt i sola. Det er ikke synd på deg. Anonymkode: 11ef3...55f 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 Mobilen har blitt en sovepute for forsentkommere. Det er jo så lett å sende en melding, og så kan man liksom komme sent med god samvittighet. Klart ting kan skje, men ikke hver gang. Da må man i tilfelle planlegge bedre og reise tidligere neste gang. Jeg kjenner notoriske forsentkommere med og uten barn, noen ganger er det eneste man kan gjøre å avtale et tidligere tidspunkt enn man egentlig vil møtes. Eneste er at noen av dem faktisk blir kjempesure hvis de da en sjelden gang møter opp før meg. Anonymkode: 0e57a...3e5 22
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Kommer disse forsentkommerne også for sent til sine legetimer, tannlegetimer, på jobb osv, eller er de bedre til å planlegge og bedre til å komme seg av gårde i god tid i slike tilfeller? Har det ikke med respekt for andres tid å gjøre, uansett? Er legens tid viktigere for dem en venninnenes tid, kanskje? Anonymkode: 2adb8...d8e 27
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer disse forsentkommerne også for sent til sine legetimer, tannlegetimer, på jobb osv, eller er de bedre til å planlegge og bedre til å komme seg av gårde i god tid i slike tilfeller? Har det ikke med respekt for andres tid å gjøre, uansett? Er legens tid viktigere for dem en venninnenes tid, kanskje? Anonymkode: 2adb8...d8e Godt spørsmål, faktisk. Jeg vet i hvert fall av erfaring at de kommer for sent på teater og kino men kanskje det er annerledes hvis de faktisk går glipp av og i tillegg må betale for en legetime fordi de kom for sent? Er jo ikke alle leger som kan skvise dem inn senere på dagen. Jeg har ofte tenkt på hvordan det ville vært hvis kinoen og teatret stengte døren når klokken var slagen. Ville folk skjerpet seg da, eller ville de stått sure utenfor og krafset på døren? Anonymkode: 0e57a...3e5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 Haha, jeg har faktisk lurt på det samme, og kan legge til at jeg fikk baby selv for 6 mnd siden. På barseltreff f.eks så kommer jeg alltid presis(som med alt annet), og blir sittende i 10-15 min før nestemann dukker opp. Men jeg har vel i grunn bare trøstet meg med at jeg har en enkel baby. Men samtidig så tenker jeg vel kanskje at det handler litt om prioriteringer også. Hvis vi får en bleiekrise mens jeg driver å ordner meg rett før vi skal gå ut døra så dropper jeg f.eks. heller å sminke meg fremfor å komme for sent. Etterhvert så bør man jo vite sånn ca hvor lang tid ting tar Anonymkode: 269fa...ea2 1
Gjest UhuruPeak Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 Jeg har barn. Kommer ikke for seint. Planlegging. Gjøre alt klart i god tid. Ha tid til at ting går galt. Da er det lett å være presis. Null stress. Venninnene dine klarer det også hvis de vil.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 Jeg har venner med barn som stort sett kommer presist og jeg har ei som aldri klarer det. Tror det handler mer om hvordan hun siste er enn at hun har barn. Min tid er faktisk ikke verdt mer enn hennes, og jeg synes det er rimelig arrogant at hun tror det. Hun klarer å komme seg til jobb og andre avtaler, så det handler om prioritering. Jeg tar konsekvensene av det og prioriterer henne langt mindre enn før. Anonymkode: 363d1...e70 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #9 Skrevet 11. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har venner med barn som stort sett kommer presist og jeg har ei som aldri klarer det. Tror det handler mer om hvordan hun siste er enn at hun har barn. Min tid er faktisk ikke verdt mer enn hennes, og jeg synes det er rimelig arrogant at hun tror det. Hun klarer å komme seg til jobb og andre avtaler, så det handler om prioritering. Jeg tar konsekvensene av det og prioriterer henne langt mindre enn før. Anonymkode: 363d1...e70 Hennes, selvfølgelig. Anonymkode: 363d1...e70
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #10 Skrevet 11. september 2016 Jeg tror ikke det handler veldig mye om barn, men at man er treig fra før av. Barn blir bare en unnskyldning uansett, for hvis man har en avtale, så har man en avtale. I min erfaring er treige mennesker treige uansett hva årsaken er. Det er utrolig frekt i mine øyne, og du bør faktisk si i fra. Enten det, eller så kan du avtale et tidspunkt også komme en halvtime etterpå Anonymkode: 7f2ef...a27 1
Frøken888 Skrevet 11. september 2016 #11 Skrevet 11. september 2016 Kom din venninne forseint før hun fikk barn?
ViljaH Skrevet 11. september 2016 #13 Skrevet 11. september 2016 De har ikke skjønt at de må legge inn en buffer. Greit å ha når man er bare seg selv, enda viktigere når man skal ha med flere. Skal man være noe sted 12:30 og det tar et kvarter å komme seg dit, så legg opp til å dra kl 12. Da har man tid til litt krøll. Og hvis barna er småbarn ikke babyer - ikke underestimer hvor lang tid ting faktisk tar. Å få min 4-åring til å ta på sko og jakke tar lett 10 min. Man kan ikke basere seg på at alt skal gå kjempefort og gli greit hver dag. Da blir man sen. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #14 Skrevet 11. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: ac95d...b61 Dårlig unskyldning. Anonymkode: 1b207...c05 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #15 Skrevet 11. september 2016 Alle jeg kjenner med barn er også sånn, men de var presise før de fikk barn. Så jeg begynte å dukke opp sent med vilje, da fikk jeg gjennomgå om at når man bare har seg selv å tenke på, har man INGEN grunn til å komme for sent 😄 Anonymkode: e2998...41f 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #16 Skrevet 11. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter at mine venninner fikk barn er de omtrent alltid sent ute. Jeg skjønner at ting ikke alltid går som planlagt når man har små barn, enten er barnevakten for sen, barnet fikk ikke sove, barnet bæsjet, mye å pakke, fant ikke noe til barnet osv. De sender melding for å si fra at de blir litt sene. Men det hjelper jo ikke meg når jeg sitter på cafeen/i parken/i byen/på løpestien/hvor som helst å venter. Jeg er alltid punktlig. De mener det jo ikke vondt, men likefullt bruker jeg timesvis totalt på å vente vet ikke hva jeg vil med dette. Det går seg kanskje til når barna blir større? Anonymkode: 134f6...bb0 Det endrer seg når du får barn. Da kan du hente frem igjen denne tråden og mimre over hvordan du og livet ditt var før du fikk barn. Anonymkode: 41b8e...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #17 Skrevet 11. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det endrer seg når du får barn. Da kan du hente frem igjen denne tråden og mimre over hvordan du og livet ditt var før du fikk barn. Anonymkode: 41b8e...7cb Selvfølgelig måtte denne komme. Nåde om du kritiserer noen som har barn, for de er tross alt de viktigste i verden. Du har bare å føye deg etter de som er foreldre, siden du ikke har barn selv, så betyr du ingenting. Anonymkode: ffb18...1f5 18
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #18 Skrevet 11. september 2016 Venter du virkelig timesvis? Anonymkode: 86cd4...ec1
student86 Skrevet 11. september 2016 #19 Skrevet 11. september 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venter du virkelig timesvis? Anonymkode: 86cd4...ec1 Ti minutter her og en halvtime der blir fort flere timer. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #20 Skrevet 11. september 2016 Jeg klarte å være punktlig til nr tre kom. Jeg er enda hovedsaklig punktlig. I tillegg til barna har jeg en i overkant tidsoptimistisk mann, så noen dager føles det som en bragd bare å komme seg ut døra. Jeg tror punktlighet har mest med personlighet å gjøre, helt ærlig. Mannen klarte ikke å være på rett sted til rett tid når han var enslig engang, mens jeg stort sett klarer det med tre (fire? ) på slep. Anonymkode: 71387...caa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå