AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Jeg vet de kommer til å spørre om barnet skal sove inne eller ute, og jeg har lyst til å si ute, men er det sært av meg å si at hvis det er -15 til -25 grader så må hun sove inne? Anonymkode: 04572...877
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Jeg trodde de tok inn vognene ved så lave temperaturer? Anonymkode: 958f8...330
Ulrikke Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 Jeg tror ikke det er noen som legger ungene ut i vognene i 20 minus... Det har ihvertfall jeg aldri gjort i løpet av mine år på småbarnsavdeling!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Det er vel ingen som gjør det. Er jo ikke anbefalt å ha med baby ut når det er kaldere enn 10 minus. Anonymkode: 0d7f0...9cc
Mollie Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 De fleste barnehager har en regel på at barna ikke sover ute ved -10 eller kaldere. Spør dem. Ev så sover barnet ditt inne når det er kaldere.
Sh999 Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet de kommer til å spørre om barnet skal sove inne eller ute, og jeg har lyst til å si ute, men er det sært av meg å si at hvis det er -15 til -25 grader så må hun sove inne? Anonymkode: 04572...877 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet de kommer til å spørre om barnet skal sove inne eller ute, og jeg har lyst til å si ute, men er det sært av meg å si at hvis det er -15 til -25 grader så må hun sove inne? Anonymkode: 04572...877 I barnehagen hvor jeg har hatt barn gikk grensen på 10 minus. Tror ikke de har lov og ha barn sovende/lenge ute under det. Luften blir for skarp for små lunger.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet de kommer til å spørre om barnet skal sove inne eller ute, og jeg har lyst til å si ute, men er det sært av meg å si at hvis det er -15 til -25 grader så må hun sove inne? Anonymkode: 04572...877 Barnehagebarn og andre små skal ikke være ute når temperaturen er under 10 minus. Og er der ikke rom for endring mår vinteren kommer så er barnehagen ikke barnevennlig. Når det er mange minusgrader er barna ute og leker en kort stund, de kan ikke ligge ute og sove. Anonymkode: 713ad...829 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 Jeg antar at det her er snakk om soving i vogn i barnhage? Jeg tenker litt at det kommer an på hvordan vognene oppbevares i så måte. Jeg har selv hatt barn sovende ute i slike temperaturer, både i barnehage og hjemme. Selv om luften ute har vært -20, så har aldri temperaturen inne i kalesjen vært så lav, og dermed heller ikke luften barnet puster inn. Anonymkode: 9f69e...3fa
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #9 Skrevet 11. september 2016 Jeg jobber i barnehage, og er det kaldere enn 10- så sover barna inne. Jeg tror noen barnehager har grense på 15- også, men hør med barnehagen til barnet ditt. Anonymkode: f64ba...e77
Pentu Skrevet 11. september 2016 #10 Skrevet 11. september 2016 De små er ikke ute en gang når det er for kaldt. Grensen er på -10 i barnehagen til lille. Så det trenger du nok ikke å bekymre deg for
kikkana Skrevet 11. september 2016 #11 Skrevet 11. september 2016 Hvem har sagt dette? Det høres ikke sannsynlig ut. Ved - 25 kan vel vev ta skade ved inn pust om jeg ikke tar fullstendig feil. Regner med "de" hvem enn nå de er, er folk som kan faget sitt?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #12 Skrevet 11. september 2016 Oslo kommune har en regel for bhg om at de skal sove inne ved -15 uten vind og -10 med vind Vi følger disse reglene både ved at vi ikke er ute og ikke sover ute hvis det er så mangeminusgrader. Tror det også er helsemyndighetene sine anbefalinger. Hos oss skjer det bare ca 4-6 dager i året:) Anonymkode: 4b803...a84
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #13 Skrevet 11. september 2016 18 minutter siden, kikkana skrev: Hvem har sagt dette? Det høres ikke sannsynlig ut. Ved - 25 kan vel vev ta skade ved inn pust om jeg ikke tar fullstendig feil. Regner med "de" hvem enn nå de er, er folk som kan faget sitt? Dette stemmer, men man må tenke på at når barnet ligger i vognen er dette IKKE temperaturen på luften barnet puster inn. Jeg har selv hatt barn liggende ute i svært kalde temperaturer, og likevel aldri hatt minusgrader inne i kalesjen, der barnet har hodet sitt(og bare for ordens skyld, jeg har heller IKKE hatt heldekkende teppe foran åpningen). Anonymkode: 9f69e...3fa
1Cecilie Skrevet 11. september 2016 #14 Skrevet 11. september 2016 Jeg jobbet i barnehage i 1 år, og JO de legger de ut i tilåmed kaldere vær enn det. Jeg fikk helt sjokk. Jeg gikk ut annen hvert sekund for å kjenne på hendnee dems. Jeg fikk beskjed om å være inne av de ansatte, men jeg ble så bekymret for de små som var ute, at jeg ikke brydde meg helt om det jeg fikk beskjed om på den tiden Så bare for meg at det var mine barn. Barna sparker av seg alt mulig rart mens de sover, og jeg kom ut til knall røde hender ofte. Jeg anbefaler å gi beskjed om at barnet ditt skal ligge inne. Det er ikke sært!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #15 Skrevet 11. september 2016 TRÅDSTARTER HER Jeg har hatt et barn i den avd. tidligere og hun sov inne, konsekvent (ville ikke sove ute, hun). Og alle de andre barna (1-2 år) sov alltid ute - uansett temperatur. Det er derfor jeg har gjort meg denne tanken her. Anonymkode: 04572...877 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #16 Skrevet 11. september 2016 4 timer siden, Sh999 skrev: I barnehagen hvor jeg har hatt barn gikk grensen på 10 minus. Tror ikke de har lov og ha barn sovende/lenge ute under det. Luften blir for skarp for små lunger. Barnehagen min "brøt" med den regelen, og jeg sa ifra og begrunnet hvorfor jeg ikke ville barnet skulle sove ute. Etter jeg begrunnet det(pedagogen svarte at de ikke var kalde) med lunger og luft etc tok de alle barna inn. Tror faktisk ikke de var klar over det før jeg sa ifra. Anonymkode: 68dab...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå