AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 4-åringen her er 16 kg og forholdsvis lav. Er det det tryggest med beltestol eller sånn sete med femounkts sele? Hn sitter fint i begge typer sete. Anonymkode: cf0ad...8d0
Minlillelykke Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Hvis barnet har god plass bakovervendt ville jeg harr det slik. Det er absolutt tryggest. 2
Hedda-78 Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: 4-åringen her er 16 kg og forholdsvis lav. Er det det tryggest med beltestol eller sånn sete med femounkts sele? Hn sitter fint i begge typer sete. Anonymkode: cf0ad...8d0 Jeg regner med du mener fremovervendt sete med 5-punkts sele? Fant dette på nettsiden til Trygg Trafikk: Bilstolens seler eller bilbelte til treåring?I følge VTI (Statens väg-och transportforskningsinstitut) i Sverige finnes det ikke noe entydig svar på dette. Hvis barnet sitter i fempunktsbelte, kan det få nakkeskader ved en kollisjon fordi belastningen blir størst der. Hvis barnet sitter i trepunktsbelte, kan det «vris» ut av selen og slå hodet inn i setet foran eller andre elementer i bilen. Det beste er å ha barnet sittende bakovervendt så lenge som mulig, så unngås problematikken.
juliane Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Da kan hn sitte i det bakovervendte setet en stund til, vel?
Arkana Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 Det tryggeste er å sitte bakovervendt så lenge som overhodet mulig.
Vival Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 Min er 16 kg og sitter fremdeles godt bakovervendt. Kommer til å ha det slik frem til grensen ved 18 kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå