Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 19. september 2016 #141 Skrevet 19. september 2016 Et øyeblikk siden, debatant skrev: så du er tom for argumenter. forståelig.. Igjen kommer du med dine ironiske innlegg.
debatant Skrevet 19. september 2016 #142 Skrevet 19. september 2016 3 timer siden, Mmmwhatever skrev: Ditto. 😂 Ditto?
Yme Skrevet 19. september 2016 #143 Skrevet 19. september 2016 Den 11.09.2016 at 10.55, AnonymBruker skrev: Hva er det som får voksne folk til å tro på eventyret om Evolusjon? Anonymkode: 5c6dc...5f2 Kunnskap... Kunnskap får voksne mennesker til å tro på evolusjon. I land som har god tilgang på skolegang og kunnskap, ser man at færre og færre mennesker er religiøse.
Yme Skrevet 19. september 2016 #144 Skrevet 19. september 2016 (endret) 3 timer siden, snorkfrk skrev: Sånn. Ikke AB. Du har fortsatt ikke gitt meg kilder, da mener jeg linker til seriøse vitenskapelig artikler som motbeviser evolusjon. Dette argumentet har du kommet med et flertall av ganger. Likevel klarer du ikke å fremlegge en eneste slik artikkel. Det å be meg Google konspirasjonsteorier er ikke å framlegge kilder. Jeg regner med at hvis du har tatt en noe videre utdannelse etter VGS at du er kjent med konseptet referanser og kilder - Google it! Er ikke godkjent som kilder. Han greier aldri legge frem noe som helst av kilder. De få gangene han har prøvd, har det til og med vært ting som motsier det han skriver. Det er ganske mye underholdning i å se han prøve å underbygge synspunktet sitt, når det eneste han har er løgn, artikler som motsier han, og 5 "argumenter" han har resirkulert i årevis Det var noen som ga han en link hvor han leste om en veps som utviklet seg til en annen veps. Det han svarte på det, var "Ja... Veps avler veps. Hva så?", uten å se at det er akkurat det samme som at "primat avler primat", noe som betyr at en type ape kan utvikle seg til en annen type ape... Som for eksempel våre forgjengere som ble til oss. Da jeg påpekte dette, var svaret hans "Skaff deg et liv". Det er så gøy at jeg faktisk har begynt å følge han, for å ikke gå glipp av noe. Det er den eneste gangen jeg har benytta meg av følge-funksjonen. Endret 19. september 2016 av Yme 3
snorkfrk Skrevet 19. september 2016 #145 Skrevet 19. september 2016 1 minutt siden, Yme skrev: Han greier aldri legge frem noe som helst av kilder. De få gangene han har prøvd, har det til og med vært ting som motsier det han skriver. Det er ganske mye underholdning i å se han prøve å underbygge synspunktet sitt, når det eneste han har er løgn, artikler som motsier han, og 5 "argumenter" han har resirkulert i årevis Haha! ja har lagt merke til resirkuleringen av påstander må dog innrømme at jeg ikke har lest hele tråden. Fortsatt usikker på om han faktisk ikke tror på evolusjon eller om han er ute på trolltur 1
snorkfrk Skrevet 19. september 2016 #146 Skrevet 19. september 2016 27 minutter siden, Yme skrev: Det var noen som ga han en link hvor han leste om en veps som utviklet seg til en annen veps. Det han svarte på det, var "Ja... Veps avler veps. Hva så?", uten å se at det er akkurat det samme som at "primat avler primat", noe som betyr at en type ape kan utvikle seg til en annen type ape... Som for eksempel våre forgjengere som ble til oss. Da jeg påpekte dette, var svaret hans "Skaff deg et liv".Det er så gøy at jeg faktisk har begynt å følge han, for å ikke gå glipp av noe. Det er den eneste gangen jeg har benytta meg av følge-funksjonen. Haha jeg dør litt 😂 takk for tipset 1
Mmmwhatever Skrevet 19. september 2016 #147 Skrevet 19. september 2016 1 time siden, debatant skrev: Ditto? Tilsvarende som innlegget jeg quotet rett ovenfor. Jeg kan gjerne gjenta det: Du har virkelig ikke peiling. 2
debatant Skrevet 19. september 2016 #148 Skrevet 19. september 2016 (endret) 21 minutter siden, Mmmwhatever skrev: Tilsvarende som innlegget jeg quotet rett ovenfor. Jeg kan gjerne gjenta det: Du har virkelig ikke peiling. wow Endret 19. september 2016 av debatant
Yme Skrevet 19. september 2016 #149 Skrevet 19. september 2016 52 minutter siden, snorkfrk skrev: Haha! ja har lagt merke til resirkuleringen av påstander må dog innrømme at jeg ikke har lest hele tråden. Fortsatt usikker på om han faktisk ikke tror på evolusjon eller om han er ute på trolltur Han har holdt på sånn der i mange år. Litt for lenge til at det kan være trolling, men samtidig er han litt for dum til at det kan være seriøst også, så det er ikke godt å si. Kanskje han holder på med et sosialt eksperiment eller noe sånt, hvor han bruker mange år på å se hvordan folk reagerer på at man oppfører seg på en spesifikk måte 4
Yme Skrevet 19. september 2016 #150 Skrevet 19. september 2016 2 minutter siden, debatant skrev: N har jg pilin. g di respons gir ingen mening..
debatant Skrevet 19. september 2016 #151 Skrevet 19. september 2016 11 minutter siden, Yme skrev: Har de gått tom for vakter på Gaustad?
Yme Skrevet 20. september 2016 #152 Skrevet 20. september 2016 16 timer siden, debatant skrev: Har de gått tom for vakter på Gaustad? Du er så søt, Debby 1
Gjest HarryDotter Skrevet 20. september 2016 #153 Skrevet 20. september 2016 21 timer siden, Aragorn II Elessar skrev: Igjen kommer du med dine ironiske innlegg. Han har ett poeng. Jeg syntes memen din var morsom, jeg lo godt. Men jeg har lagt merke til at når folk som selv ikke er religiøse, skal diskutere livvsyn med kristne, tyr de som regel til flåsete bemerkninger om julenisser, alver og troll, og gjør sitt ytterste for å drite dem ut. I hvilke andre seriøse diskusjoner blir det ansett som ok? Sannheten er at det ikke er mindre teit å tro på evolusjonen enn det er å tro på en religion. Begge deler er akkurat like lite bevist rent fysisk, så du kan egentlig spare deg for den debatteknikken. Det er derfor man refererer til ordet "TROsretning" når man omtaler en kristen eller muslims livvsyn. Nettopp fordi det er noe man TROR og ikke vet med sikkerhet. Således heter det også evolusjonsTEORIEN. Nettopp fordi det er en teori. Når det er sagt vil jeg si TS sitt spørsmål og måten det er vinklet på er like flåsete.
debatant Skrevet 20. september 2016 #154 Skrevet 20. september 2016 19 timer siden, Yme skrev: Kunnskap... Kunnskap får voksne mennesker til å tro på evolusjon. I land som har god tilgang på skolegang og kunnskap, ser man at færre og færre mennesker er religiøse. At evolusjon aldri er observert er vel kunnskapen du sikter til.. Eller er det at de flest legger forskjellige ting i begrepet evolusjon.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #155 Skrevet 20. september 2016 4 minutter siden, debatant skrev: At evolusjon aldri er observert er vel kunnskapen du sikter til.. Eller er det at de flest legger forskjellige ting i begrepet evolusjon. Evolusjon er jo observert. Anonymkode: a73d4...205
debatant Skrevet 20. september 2016 #156 Skrevet 20. september 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Evolusjon er jo observert. Anonymkode: a73d4...205 Hva legger DU i evolusjon da? Og hva er observert som støter din versjon av evolusjonen? Endret 20. september 2016 av debatant
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #157 Skrevet 20. september 2016 Den 11 September 2016 at 23.24, debatant skrev: Ingen har sagt det bedre enn John Lennon: [Evolution is] absolutely irrational garbage.............. They set up these idols and then they knock them down. It keeps all the old professors happy in the university. It gives them something to do. I don't know if there's any harm in it except they ram it down everybody's throat. Everything they told me as a kid has already been disproved by the same type of "experts" who made them up in the first place. Mener du at en uutdannet, for lengst avdød mann som ble født i Liverpool på 40-tallet og aldri fikk noen utdannelse er en god kilde å henvise til i en diskusjon om viitenskap? Anonymkode: 32865...c9c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #158 Skrevet 20. september 2016 48 minutter siden, HarryDotter skrev: Han har ett poeng. Jeg syntes memen din var morsom, jeg lo godt. Men jeg har lagt merke til at når folk som selv ikke er religiøse, skal diskutere livvsyn med kristne, tyr de som regel til flåsete bemerkninger om julenisser, alver og troll, og gjør sitt ytterste for å drite dem ut. I hvilke andre seriøse diskusjoner blir det ansett som ok? Sannheten er at det ikke er mindre teit å tro på evolusjonen enn det er å tro på en religion. Begge deler er akkurat like lite bevist rent fysisk, så du kan egentlig spare deg for den debatteknikken. Det er derfor man refererer til ordet "TROsretning" når man omtaler en kristen eller muslims livvsyn. Nettopp fordi det er noe man TROR og ikke vet med sikkerhet. Således heter det også evolusjonsTEORIEN. Nettopp fordi det er en teori. Når det er sagt vil jeg si TS sitt spørsmål og måten det er vinklet på er like flåsete. Du har mye å lære om vitenskap generelt, og evolusjonsteorien spesielt. Evolusjonsteorien er jo bekreftet nettopp gjennom direkte observasjoner ved at man har fulgt organismer med rask replikasjonssekvens gjennom hundrevis av generasjoner, og sett dem gjøre genetiske tilpasninger ettersom miljøet de lever i forandrer seg. Innen medisinen ser vi det hele tiden. Hva tror du antibiotikaresistens er? Og hvorfor tror du vi får influensaepidemier med jevne mellomrom? Jeg tror ikke du vet hva en teori er i vitenskapelig forstand. Anonymkode: 32865...c9c 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #159 Skrevet 20. september 2016 14 minutter siden, debatant skrev: Hva legger DU i evolusjon da? Og hva er observert som støter din versjon av evolusjonen? Hvorfor har mitokondrier eget DNA? Anonymkode: 32865...c9c
debatant Skrevet 20. september 2016 #160 Skrevet 20. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at en uutdannet, for lengst avdød mann som ble født i Liverpool på 40-tallet og aldri fikk noen utdannelse er en god kilde å henvise til i en diskusjon om viitenskap? Anonymkode: 32865...c9c Spørsmålet var hvilke observasjoner som støtet din versjon av evolusjonen? En tenger ikke være et musikalsk geni som Lennon for å se at det ikke finnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå