Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
45 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

Hvorfor skriver du som Anonymbruker debatant ?

Fordi jeg ikke er debatant ;) 

Anonymkode: 5f918...a56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

image.jpeg

• Liker 2
Skrevet

Hva er det som er avbildet FØRST og hva er det som er avbildet SIST ?

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Midgard skrev:

Hva er det som er avbildet FØRST og hva er det som er avbildet SIST ?

Så du sier at alle disse individene som gikk gjennom denne overgangen ble til mennesker samtidig? Hva med de som enda er aper da? Gir virkelig ingen mening. Vi finner ikke overgangsformene hverken i levende live eller i fossiler så bare la det gå. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så du sier at alle disse individene som gikk gjennom denne overgangen ble til mennesker samtidig?

Hvor sier jeg det ?

Jeg spurte f.eks om du kunne fortelle meg hvem den første som det finnes millioner av ER ?

Men dette ble vel for vanskelig,

Skrevet
12 minutter siden, Midgard skrev:

Hvor sier jeg det ?

Jeg spurte f.eks om du kunne fortelle meg hvem den første som det finnes millioner av ER ?

Men dette ble vel for vanskelig,

Apen, fordi dyr ble skapt før mennesket ;););) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Apen, fordi dyr ble skapt før mennesket ;););) 

Oh dear oh dear.. burde kanskje sett det.

Men kjære deg. DE ER ALLE APER PÅ BILDET DITT.

Hvilken ape er avbildet først ?

• Liker 1
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du sier at alle disse individene som gikk gjennom denne overgangen ble til mennesker samtidig? Hva med de som enda er aper da? Gir virkelig ingen mening. Vi finner ikke overgangsformene hverken i levende live eller i fossiler så bare la det gå. 

Dette viser bare at du ikke har skjønt hva evolusjonsteorien går ut på i det heletatt. Jeg vil anbefale deg å faktisk lese deg opp . Såkan du komme tilbake til diskusjonen etterpå å da faktisk vite hva du argumenter i mot. 

Er jo umulig å ta en diskusjon når du ikke vet hva du diskuterer. 

Endret av snorkfrk
  • Liker 4
Skrevet
8 timer siden, snorkfrk skrev:

Dette viser bare at du ikke har skjønt hva evolusjonsteorien går ut på i det heletatt. Jeg vil anbefale deg å faktisk lese deg opp . Såkan du komme tilbake til diskusjonen etterpå å da faktisk vite hva du argumenter i mot. 

Er jo umulig å ta en diskusjon når du ikke vet hva du diskuterer. 

Jeg forstår evolusjon veldig godt, og jeg kan gå med på at mikro-evolusjon er aktuelt at det skjer små genetiske variasjoner innforbi samme art, men macro-evolusjon er en vits. Det finnes heller ingen empirisk vitenskap som motsier bibelen 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår evolusjon veldig godt, og jeg kan gå med på at mikro-evolusjon er aktuelt at det skjer små genetiske variasjoner innforbi samme art, men macro-evolusjon er en vits. Det finnes heller ingen empirisk vitenskap som motsier bibelen 

Du kan faktisk ikke komme med et slikt utsagn og samtidig hevde at forstår evolusjon veldig godt. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mye vitenskapelig data som motsier bibelen. Det finnes dog ikke vitenskapelig data som støtter opp under bibelen. Men ok la oss leke. Vis meg kilder på at evolusjonsteorien hevder at mennesker stammer fra aper som vi ser dem idag. Ser du flere ganger har kommet med argumentet at fossilfunn beviser at evolusjonteorien ikke stemmer, jeg vil se kilder på det.

Si meg hvordan eksisterer antibiotikaresistens  hvis evolusjon ikke gjør det? Eller tror du ikke på antibiotikaresistens heller? Eller er det Gud som gjør om på bakterieartene hver gang vi bruker samme type antibiotika for lenge? 

Endret av snorkfrk
  • Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, snorkfrk skrev:

Du kan faktisk ikke komme med et slikt utsagn og samtidig hevde at forstår evolusjon veldig godt. 

Det finnes mye vitenskapelig data som motsier bibelen. Det finnes dog ikke vitenskapelig data som støtter opp under bibelen. Men ok la oss leke. Hvis meg kilder på at evolusjonsteorien hevder at mennesker stammer fra aper som vi ser dem idag. Ser du flere ganger har kommet med argumentet at fossilfunn beviser at evolusjonteorien ikke stemmer, jeg vil se kilder på det.

Si meg hvordan eksisterer antibiotikaresistens  hvis evolusjon ikke gjør det? Eller tror du ikke på antibiotikaresistens heller? Eller er det Gud som gjør om på bakterieartene hver gang vi bruker samme type antibiotika for lenge? 

Fordi vi blir ikke mottagelige for antibiotika dersom det blir brukt for lenge som du sier. Nå kan ikke jeg den vitenskapelige forklaringen på hva som skjer i kroppen vår. Men beduiner og innfødte i afrikanske land som blant annet Egypt, tørker en skorpion, pulveriserer den og tilsetter den i morsmelken til nyfødte, slik at de er immune hvis de skulle blitt stukket senere i livet. Så jeg lurer på hvordan kroppen vår kan være så vanvittig komplisert hvis vi er blitt til ved en tilfeldighet.

Skrevet

Fordi nærmest hver art på planeten har vært genetisk testet og sammenhengen er grundig kartlagt. Fordi de kan se hvordan både mennesker og dyr mister eller utvikler organer etter behov og bruk. ++ Er mye spennende å lese utenfor bibelen også.

Anonymkode: 7855d...6e6

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi blir ikke mottagelige for antibiotika dersom det blir brukt for lenge som du sier. Nå kan ikke jeg den vitenskapelige forklaringen på hva som skjer i kroppen vår. Men beduiner og innfødte i afrikanske land som blant annet Egypt, tørker en skorpion, pulveriserer den og tilsetter den i morsmelken til nyfødte, slik at de er immune hvis de skulle blitt stukket senere i livet. Så jeg lurer på hvordan kroppen vår kan være så vanvittig komplisert hvis vi er blitt til ved en tilfeldighet.

antibiotikaRESISTENS. Bakterieartene forandrer seg til å bli resistente. Det skjer en utvikling av artene. Antigen eksponering/vaksinering som du snakker om er noe helt annet. Men greit nok at du ikke kan mekanismen bak antibiotikaresistens, poenget mitt var at det er et av mange bevis som støtter opp under evolusjonsteorien. 

venter fortsatt spent på kildene jeg ba om. 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er morsomt å kalle milliarder av år med "prøving og feiling" en tilfeldighet 

• Liker 2
Skrevet
Den 12.9.2016 at 18.13, AnonymBruker skrev:

Menneskers utvikling er bare en illusjon. 

Anonymkode: d3228...ddd

I alle fall ser man at enkelte individer ikke har utviklet seg spesielt mye.

Hvorfor gidder folk å legge ned tid på en som poster under nicket "debatant" - med én t?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den ‎18‎.‎09‎.‎2016 at 4.51, AnonymBruker skrev:

Evolusjon sjer hele tiden. Den sjer nå, med oss, med alle artene på jorda. Evolusjon er ikke fortid. Det er en kontinuerlig prosess.

Og ja, forskjellige arter parrer seg. Seler voldtar pingviner, men det blir selvfølgelig ikke noe avkom. Hester og esler får avkom, men avkommet er sterilt. Isbjørn og grizzly får avkom (disse antas å være sterile, men om de ikke er det så er det jo rask evolusjon som skjer nå pga global oppvarming)

Anonymkode: a412e...5f0

At finker føder finker er nok riktig. Men å tro at det forklarer at alt liv har felles opphav er bare teit å påstå. Evolusjonister har en tendens til å legge forskjellige betydninger i ordet evolusjon, fortløpende. For så å påså at deres sjonglering av ord beviser at alt liv har felles opphav.

Ikke rart Darwin strøk i teologistudiet sitt.

Endret av debatant
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
38 minutter siden, debatant skrev:

Ikke rart Darwin strøk i teologistudiet sitt.

I 1831 avla Darwin teologieksamen med gode karakterer,

Er mulig han strøk på teologieksemer han tok senere.

Men siden det er du som skriver det så er det nesten helt sikkert feil. Som alt annet du skriver

Skrevet
1 minutt siden, Aragorn II Elessar skrev:

Han hoppa av "studiene" og dro på båttur heller.

En MEGET godt ide, noe alle burde gjøre i grunn. Trenger ikke dra så langt heller. Ikke en gang i båt.

• Liker 2
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet (endret)
Et øyeblikk siden, Midgard skrev:

Han hoppa av "studiene" og dro på båttur heller.

En MEGET godt ide, noe alle burde gjøre i grunn. Trenger ikke dra så langt heller. Ikke en gang i båt.

Ja jeg vet han dro på båttur. 

Endret av Aragorn II Elessar
Skrevet
1 time siden, Aragorn II Elessar skrev:

I 1831 avla Darwin teologieksamen med gode karakterer,

Men siden det er du som skriver det så er det nesten helt sikkert feil. Som alt annet du skriver

Han fullførte ikke studiet sitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...