Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som får voksne folk til å tro på eventyret om Evolusjon?

Anonymkode: 5c6dc...5f2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er alternativet? Eventyret om en Gud? 

• Liker 24
Skrevet

På hvilke(n) måte(r) er evolusjon et eventyr? 

Jeg tror mange har sans for hypotesen fordi den forklarer mye vi observerer. Evolusjon er foreløpig ikke motbevist, og det er heller ikke noen gode alternative hypoteser. 

Men dagens evolusjon er ganske modifisert sammenlignet med Darwins opprinnelige idé. 

• Liker 17
Skrevet

Det samme som får folk til å tro de er forkjølet når de har rennende nese med feber

Anonymkode: a9af8...3a8

• Liker 22
Skrevet

Jeg synes ideen om en evolusjon er vanskelig, spesielt fordi alt rundt oss, og vi, er så utrolig avansert og perfekt.. Dna f.eks..

men samtidig synes jeg alternativet virker umulig også.. 

Tenker at kanskje ligger svaret et sted vi ikke vet om enda..? Vi er tross alt bare mennesker

Skrevet
2 timer siden, Virilja skrev:

Jeg synes ideen om en evolusjon er vanskelig, spesielt fordi alt rundt oss, og vi, er så utrolig avansert og perfekt.. Dna f.eks..

men samtidig synes jeg alternativet virker umulig også.. 

Tenker at kanskje ligger svaret et sted vi ikke vet om enda..? Vi er tross alt bare mennesker

Om det er en genuin interesse for å prøve å forstå evolusjonære prinsipper og DNA vil jeg gjerne bidra, men som jeg sa tidligere så virker dette som en trolletråd der TS ikke har noen interesse for diskusjon. 

Hva med å opprette en egen tråd med dine synspunkter og spørsmål, jeg stiller i så fall opp.

• Liker 6
Skrevet
35 minutter siden, Midgard skrev:

Om det er en genuin interesse for å prøve å forstå evolusjonære prinsipper og DNA vil jeg gjerne bidra, men som jeg sa tidligere så virker dette som en trolletråd der TS ikke har noen interesse for diskusjon. 

Hva med å opprette en egen tråd med dine synspunkter og spørsmål, jeg stiller i så fall opp.

Hvilke evolusjonære prinsipper tenker du på?

Skrevet

har du ikke sett skjeletter fra forfedrene våres eller? de finnes på flere museer i diverse europeiske land

• Liker 2
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Haru skrev:

har du ikke sett skjeletter fra forfedrene våres eller? de finnes på flere museer i diverse europeiske land

Jeg har endog lest fasinerende historier om våre forfedre, basert på en utdødd grisetann. Den såkalte Nebraskamannen :)

Dessverre har jeg ikke sett grisetannen Nebraskamannen er basert på :/ Utrolig nok skal Nebraskamannen ha hatt kameler som husdyr iht tegningen her. Imponerende!

Nebraskamannen ble sågar brukt som bevis på evolusjon i retten i USA.

i-76fb151102f94d666e5ef30750ea60b9-nebma

Prinsippene som underbygger evolusjonen er høyst tvilsomme.

Endret av debatant
  • Liker 1
Skrevet

Ingen har sagt det bedre enn John Lennon:

[Evolution is] absolutely irrational garbage.............. They set up these idols and then they knock them down. It keeps all the old professors happy in the university. It gives them something to do. I don't know if there's any harm in it except they ram it down everybody's throat. Everything they told me as a kid has already been disproved by the same type of "experts" who made them up in the first place.

Skrevet

I steden for å komme med ironiske betrakninger og sitere avdøde musikere; Hva mener du er sannheten?

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Ellevill skrev:

I steden for å komme med ironiske betrakninger og sitere avdøde musikere; Hva mener du er sannheten?

Å være et musikalsk geni, diskvalifiserer vel ikke folk å reflektere over evolusjon?

Jeg kunne ikke vært mere enig med Lennon i dette.

Endret av debatant
  • Liker 1
Skrevet

Hmm... eventyr? Man har:

A) en bok med fortellinger fra mennesker vi ikke har møtt og det forventes at vi tror på alt som står det. Til og med at en mann vekket folk fra de døde og gikk på vannet.

eller

B) En vitenskapelig teori, altså en teori som kan og er bevist utifra empirisk forskning.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke på noe spesifikt, men jeg har mer tro på evolusjonen enn skapelsen. Er åpen for det meste og godtar andres tro; synes ingenting er dumt. Fordi vi har jo ikke fasiten på alt uansett.

Endret av honnipuff
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Chiyo skrev:

Hmm... eventyr? Man har:

A) en bok med fortellinger fra mennesker vi ikke har møtt og det forventes at vi tror på alt som står det. Til og med at en mann vekket folk fra de døde og gikk på vannet.

eller

B) En vitenskapelig teori, altså en teori som kan og er bevist utifra empirisk forskning.

Hvilken vitenskaplige teori sikter du til? Og hvilke prinsipper bygger den på?

Grisetannen som angivelig beviste at Nebraskamannen hadde kameler som husdyr var jo imponerende.

Endret av debatant
  • Liker 1
Skrevet

Tja, jeg syntes ikke det er så rart i at Paven og vatikanet tror på evolusjon og at de har sagt at de er tilhengere av big bang teorien :) Det er jo mer rimelig enn de andre eventyrene de tror på :laugh:

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/pope-francis-declares-evolution-and-big-bang-theory-are-right-and-god-isnt-a-magician-with-a-magic-9822514.html

“The Big Bang, which today we hold to be the origin of the world, does not contradict the intervention of the divine creator but, rather, requires it.

“Evolution in nature is not inconsistent with the notion of creation, because evolution requires the creation of beings that evolve.”

The Catholic Church has long had a reputation for being anti-science – most famously when Galileo faced the inquisition and was forced to retract his “heretic” theory that the Earth revolved around the Sun.

But Pope Francis’s comments were more in keeping with the progressive work of Pope Pius XII, who opened the door to the idea of evolution and actively welcomed the Big Bang theory. In 1996, John Paul II went further and suggested evolution was “more than a hypothesis” and “effectively proven fact”.

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, Virilja skrev:

DNA er da alt annet enn perfekt. Bare se på hvordan DNA forandrer seg, altså at det oppstår "feil" når det lages barn, for eksempel.

• Liker 6
Skrevet
12 timer siden, Berentsens skrev:

Hva er alternativet? Eventyret om en Gud? 

Panspermia teorien.

eller VR teorien.

Anonymkode: 4be52...c27

Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Tja, jeg syntes ikke det er så rart i at Paven og vatikanet tror på evolusjon og at de har sagt at de er tilhengere av big bang teorien :) Det er jo mer rimelig enn de andre eventyrene de tror på :laugh:

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/pope-francis-declares-evolution-and-big-bang-theory-are-right-and-god-isnt-a-magician-with-a-magic-9822514.html

“The Big Bang, which today we hold to be the origin of the world, does not contradict the intervention of the divine creator but, rather, requires it.

“Evolution in nature is not inconsistent with the notion of creation, because evolution requires the creation of beings that evolve.”

The Catholic Church has long had a reputation for being anti-science – most famously when Galileo faced the inquisition and was forced to retract his “heretic” theory that the Earth revolved around the Sun.

But Pope Francis’s comments were more in keeping with the progressive work of Pope Pius XII, who opened the door to the idea of evolution and actively welcomed the Big Bang theory. In 1996, John Paul II went further and suggested evolution was “more than a hypothesis” and “effectively proven fact”.

Nå er jeg veldig spent på hvilke "fakta" paven sikta til? Hvor finner en dem?

Skrevet
Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Nå er jeg veldig spent på hvilke "fakta" paven sikta til? Hvor finner en dem?

Du får sende et brev å spørre det kristne overhodet hvorfor han sier at evolusjon er fakta ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...