Gå til innhold

Angrer du noen gang på at du er et BYGDADYR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du sladrer og baksnakker, mennesker du IKKE kjenner?

Og hvorfor gjør du det?

Legger du bestandig på , selv om du vet at du ikke snakker sant?

Hva trigger deg til slik oppførsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, CKT skrev:

Når du sladrer og baksnakker, mennesker du IKKE kjenner?

Og hvorfor gjør du det?

Legger du bestandig på , selv om du vet at du ikke snakker sant?

Hva trigger deg til slik oppførsel?

Er dette spesielt knyttet opp mot bygda?

Skrevet
22 minutter siden, Absolutt skrev:

I byene kjenner man vel neppe naboen så Godt?

På bygda der kjennetegn alle hverandre, tror de ihvertfall. 

Skrevet

Bygdadyr?? Det heter bygdedyr. 

Anonymkode: f651e...7b6

• Liker 6
Skrevet

Bygdedyret er navnet på selve sladderen, ikke de som sladrer.

Jeg liker bedre å slenge dritt på kg, enn å baksnakke andre mennesker. Liker bedre å fortelle folk hvor teite de er, heller enn å baksnakke dem slik at de aldri finner det ut :essen2:

Anonymkode: a2ee7...4e1

• Liker 2
Skrevet (endret)
Den 11.9.2016 at 14.10, AnonymBruker skrev:

Bygdedyret er navnet på selve sladderen, ikke de som sladrer.

Jeg liker bedre å slenge dritt på kg, enn å baksnakke andre mennesker. Liker bedre å fortelle folk hvor teite de er, heller enn å baksnakke dem slik at de aldri finner det ut :essen2:

Er da ikke noe problem og finne ut hvem du et på kg.  💪Og er du virkelig så feig. Da har du et problem. Er mitt syn på din kommentar.  😲

Endret av CKT
Skrevet

Jeg rømte fra bygdedyret og til byen. Herrefred så mye baksnakking, ryktespredning, nabokrangler som det var der inne. Nå kan jeg endelig puste fritt, selv om jeg bor i en av de "store" byene her i Norge.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, CKT skrev:

Er da ikke noe problem og finne ut hvem du et på kg.  💪Og er du virkelig så feig. Da har du etid problem. Er mitt syn på din kommentar.  😲

Ja, jeg har for så vidt masse tid til overs

Skrevet

Trudde det het bygdetroll jeg ;)

Anonymkode: 3d9f7...0cd

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles begge deler

Gjest morhjertegod
Skrevet

Har en nabo som er ei skikkelig sladrekjerring. Hun er helt i ekstase når hun har noe nytt sladder å komme med, løper nesten ut til postkasse for å treffe noen hun kan sladre til. Virker som hun føler seg glad når hun vet noe som andre ikke vet, hør her lissom. Meg kommer hun ikke til, da jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil høre og at jeg missliker sladder og ryktespredning. Har alt for ofte hørt  ti fjær bli til ti høns gjennom ryktebørsen, en fryktlig uting.

Skrevet
48 minutter siden, morhjertegod skrev:

Har en nabo som er ei skikkelig sladrekjerring. Hun er helt i ekstase når hun har noe nytt sladder å komme med, løper nesten ut til postkasse for å treffe noen hun kan sladre til. Virker som hun føler seg glad når hun vet noe som andre ikke vet, hør her lissom. Meg kommer hun ikke til, da jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil høre og at jeg missliker sladder og ryktespredning. Har alt for ofte hørt  ti fjær bli til ti høns gjennom ryktebørsen, en fryktlig uting.

Det samme her. 

Naboene tørr kun si hei til meg. For de vet jeg biter dem av om de prøver på baksnakker andre. Tørr de ikke si det til vedkommende selv, så trenger de ikke snakke om ting til andre heller.  Og spekulere i andres ve og vel , for bli om til den personen selv

Så lenge de er i stand til og ta vare på seg selv. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her sies det begge deler

😁

Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Jeg rømte fra bygdedyret og til byen. Herrefred så mye baksnakking, ryktespredning, nabokrangler som det var der inne. Nå kan jeg endelig puste fritt, selv om jeg bor i en av de "store" byene her i Norge.

Har du unger du ikke vet om du også? Det har jeg.😲😲😲

Skrevet
1 time siden, CKT skrev:

Har du unger du ikke vet om du også? Det har jeg.😲😲😲

Heldigvis ikke :)

Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Heldigvis ikke :)

😂😂 Jeg har visst 3 . Jeg vet ikke engang at jeg har født dem.  Men hvorfor skal jeg vite noe. Når bygdadyret vet alt så mye bedre . Greit jeg og fikk vite det. 😲

Skrevet
19 timer siden, Absolutt skrev:

Ja.

Jeg vet ikke hvorfor dem gjør det. Jeg tror det har med å gjøre at dem ikke skjønner selv hva dem sier eller mener om andre.
Det blir nesten som en livsstil for dem. Baksnakking, den har gjort ditten og den har gjort datten. Hun mener det og han mener det. Og sånn lever noen av dem og det er tydeligvis det morsomste bygdadyret gjør.

Det som er litt artig er jo det at de sier jo aldri til folk hva de mener om noen på en saklig og konstruktiv måte hvis de mente noe saklig og konstruktivt om noen - de sitter som regel 2-3 i sammen og baksnakker slik TS sier.
Gammel vane er vel vond og vende. De får vel mene sånt om folk hvis dem blir lykkeligere av det. :ler:

Legger ved en sang som passer perfekt til bygdadyrene:

Det der er så sant om de bygdedyra ass. :hoho:

Anonymkode: 8c2e5...2d0

Skrevet

Jeg trodde også bygdedyret var et bygdefenomen, og det var en grunn til at jeg flyttet til byen. Men etter å ha blitt kjent med lokale som er født og oppvokst i området i Oslo som jeg bor i nå, tror jeg rett og slett det er et menneskefenomen. Samme snakk og sladder blant dem, det er bare mindre tydelig fordi det bor flere folk de ikke kjenner her også :P  

Anonymkode: 25be4...e48

• Liker 4
Skrevet

Hehe, desverre ikke bare bygda det problemet er i. Vokst opp i Drammen og "flyktet" til Oslo da jeg var dønn lei bygdedyret..  

Anonymkode: 9afd3...f79

Skrevet

Sånn er det i Ørsta også. Hjelpes!!!

Anonymkode: 3a319...9c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...