Gå til innhold

Bryllup uten barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært inne på disse sidene mange ganger så nå er det på tide at jeg registrerte meg. Er det egoistisk av meg å ønske et bryllup uten barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Ikke om dere ikke har barn selv. Men har noen av dere ( brudeparet) barn, så er det veldig egoistisk.

Skrevet

Vi har ikke barn selv. Vi var i et bryllup i fjor der vi ikke hørte noen av talene på grunn av skrålende barn. Jeg vil ikke at vårt bryllup skal bli sånn.

Skrevet

Vi kommer ikke til å invitere barn i vårt bryllup.

Skrevet

Vi syns berre det er sjarmerande med litt barnelatter... Men folk må få gjere som dei vil, syns eg.

Skrevet

Vi skal invitere barn. Har lest her at noen mener "barna er alltid med ellers, denne dagen skal vi bare være kjærester, dette skal være voksenfest", men vi tenker litt anderledes.

Voksenfest kan vi ha andre ganger. Dette er en dag vi vil dele med hele familiene, og barna er en del av familien. Vesla vår vil være 16 mnd når vi gifter oss, så hun kommer jo til å legge seg ganske tidlig. De større barna får uansett være lenge oppe da vi gifter oss på nyttårsaften.

Ikke misforstå, jeg respekterer fullt ut de som ønsker fest uten barn. Det viktigste er at dagen blir slik brudeparet ønsker.

Skrevet

Skal dere ha med barn så ha med barnevakter også. Da kan de ta over om det er utålmodige barn ved bordet og reise hjem når ungene skal legge seg.

Gjest Pamella (ikke innlogget)
Skrevet

Er barna stille og rolige kan man ta de med, men hvis ikke.... :evil:

Det finnes ingenting værre enn bråkete unger som løper rundt i sånne sammenhenger!! Det er kun foreldrene som liker dette desverre... Og man kan si hva man vil om at "mine barn er ikke slik" men tro meg.. de er nok ikke så snille og uskyldige som foreldrene tror.. Jeg snakker av erfaring...

Dessuten er det veldig slitsomt og kjedelig for barn å måtte være i bryllup.jeg hadde prøvd å unngå det så mye som mulig. ingen barn vil vel sitte ved et middagsbord i to-tre timer... stakkars unger... :o

Pam

Skrevet

Det er kun nærmeste familie som blir bedt med barn. Alle kan ha med barna i kirken men ikke til kaffen. Det vil også bli gitt beskjed om at alle under 18 år må forlate festen senest halv ti. Dette inkluderer også våre barn.

Skrevet

Vi hadde barn i vårt bryllup, 6 stk, yngste var 6 år. Hadde ikke barnevakter, alt gikk kjempe fint..ingen som forstyrret under middag eller vielse.

Skrevet

Hadde forresten heller ingen tid barna måtte forlate selskapet. Yngstemann holdt ut lengst og var fremdeles der da vi dro kvart på to. Synes ikke dette gjorde noe, dette var ikke noe fyllefest og synes ikke barn tar skade av å se at voksene mennesker drikker alkohol med måte!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har ikke barn, og har heller ikke tenkt å invitere barn. Synes det er helt og holdent opp til brudeparet å velge dette - og man skal ikke sitte igjen med dårlig samvittighet eller tenke at man er egoistisk!!..

Skrevet

Enig med gjest. Brudeparet bestemmer selv hvordan de vil organisere dagen sin og trenger ikke få dårlig samvittighet enten de gjør det ene eller det andre.

Skrevet

Dette var jo et spørsmål jeg selv tok opp for ikke lenge siden. Og konklusjonen da var vel som nå - det er helt opp til brudeparet selv og folk praktiserer dette ulikt

Vi innviterer våre nermeste med barn, bl.a da min familie sikkert ikke ville forstå noe dersom mine egne tantebarn ikke ble innvitert ;-) Av øvrige gjester er det bare 2 av våre venner som er innvitert som har barn og de ønsker ikke å ha dem med uansett.

Skal dere ha med barn så ha med barnevakter også.

Ja, dette lurte jeg skrekkelig på. _Hvem_ er det du sikter til at må ha barnevakt? Er det brudeparet som burde ordne med barnevakt for andres barn? Eller burde foredrene selv avtale hvem som tar barna med ut dersom det skulle bli for mye bråk/forstyrrelser under middagen? (her kan jo forrøvrig folk ha veldig forrskjellige meninger på hva som er forstyrrende da)

Jeg synes vel egentlig at det er forreldrene som må ordne med barnevakter, men ble litt usikker da min søster tydeligvis forrventet at jeg skulle ordne med det til vårt bryllup...

-Smilepia-

Skrevet

Ja, dette lurte jeg skrekkelig på. _Hvem_ er det du sikter til at må ha barnevakt?

Om brudeparet skal invitere barn, burde de også ha en kuvert til barnevakten også. Barnevakt får man ha med seg selv, eller ordne med en som kan ta vare på flere barn. I søsteren min sitt bryllup var det 4 barn, ingen under 5 år. De feiret på et hotell og de hadde ordnet med et rom sånn at unger og barnevakt kunne stikke opp der og se på filmer, tegne, leke osv. Det funka kjempefint!
Skrevet

Alle brudepar bør velge det de selv føler er best for dem.

for dette er BRUDEPARETS DAG. Once in a lifetime.

Jeg skal ikkr ha barn når jeg gifter meg!! noway..

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å ordne barnevakt for våre gjesters barn. Det må de ordne selv dersom de ønsker å ta barna sine med. Jeg inviterer barna til kun våre nærmeste og vet at to par ikke kommer til å ha med seg ungene uansett.

Jeg har vært i bryllup både med og uten barn og vet helt klart hva jeg foretrekker,men som sagt. Det må bli opp til hver enkelt å bestemme. Jeg hadde ikke blitt fornærmet dersom vi hadde blitt invitert i et bryllup og ikke ungene,men jeg hadde nok tatt dem med dersom vi ble det.

Våre unger skal jo være med hele dagen,vielsen er 11.30, og helt til kakene er fortært.Jeg tipper de er ganske leie når klokken begynner å nærme seg ni/ halv ti og for å unngå forskjellsbehandling ber vi de som har barna med om at ungene forlater festen senest halv ti.

Jeg er sikkert super egoistisk,men akkurat denne dagen er det jeg og min forlovede som er i fokus. Og jeg har ikke så lyst å ha en sutrete og trett 4 åring hengende i skjørtene når sengetiden er for lengst overskredet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...