Gå til innhold

Lar dere være å trykke liker på bilder til personer dere misunnelige på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dere sjalue på de som ser bedre ut en dere selv? Ser gang på gang at overvektige og mindre attraktive personer får mere liker enn de som er superhotte, helt latterlig å se kommentarene under bildene til folk som er langt mindre attraktive. 

Anonymkode: 5a809...6f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere sjalue på de som ser bedre ut en dere selv? Ser gang på gang at overvektige og mindre attraktive personer får mere liker enn de som er superhotte, helt latterlig å se kommentarene under bildene til folk som er langt mindre attraktive. 

Det er vel heller det at de "superhotte" stadig legger ut nye bilder av seg i ulike vinkler, vi ser liksom ikke helt forskjellen eller vitsen, og "fina" og "søta" blir liksom litt oppbrukt.
Da er det mer spennende med gode, runde Helga - som endelig har byttet profilbilde. og for en flott dame! Like like!
Og "du er så fin" :)

For hun har jo et fint indre og, og da er det mye lettere å skrive noe fint, enn hun oppblåste "tror hun er fotomodell som bare er ute etter oppmerksomhet" :)

Anonymkode: 1785e...983

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Det er jo din subjektive holdning. Jeg er chubbychaser, synes det er kjempe sexy med frodige kropper. Jeg synes faktisk ikke de "veltrente" kroppene er så kjempefint. Jeg trykker dog "liker" innimellom men om samme person har postet basicly samme bilder 30 gang i en tråd gidder jeg ikke trykke liker hele tida heller. I kroppstråden du refererer til er det også langt mer veltrente som poster enn tykke, fordi å være stor blir oftere sett ned på eller kritisert enn det å være veltrent. Derfor tar jeg meg også mer tid til å gi kred til noen som kanskje har grudd seg endel for å poste fordi de vet de vil få endel stygge kommentarer, en de som poster gjentatte ganger fordi de ikke har dette komplekset. Og bare for å ha det klinkende klart så er ikke min intensjon å bodyshame de som er trent, jeg skjønner at det sikkert er atletisk og estetisk vakkert for mange, men ikke nødvendigvis for alle (sånn som for meg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det er jo din subjektive holdning. Jeg er chubbychaser, synes det er kjempe sexy med frodige kropper. Jeg synes faktisk ikke de "veltrente" kroppene er så kjempefint. Jeg trykker dog "liker" innimellom men om samme person har postet basicly samme bilder 30 gang i en tråd gidder jeg ikke trykke liker hele tida heller. I kroppstråden du refererer til er det også langt mer veltrente som poster enn tykke, fordi å være stor blir oftere sett ned på eller kritisert enn det å være veltrent. Derfor tar jeg meg også mer tid til å gi kred til noen som kanskje har grudd seg endel for å poste fordi de vet de vil få endel stygge kommentarer, en de som poster gjentatte ganger fordi de ikke har dette komplekset. Og bare for å ha det klinkende klart så er ikke min intensjon å bodyshame de som er trent, jeg skjønner at det sikkert er atletisk og estetisk vakkert for mange, men ikke nødvendigvis for alle (sånn som for meg) 

Du skriver så mange gode innlegg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
3 minutter siden, Jacklost skrev:

Du skriver så mange gode innlegg :) 

Takk for det Jack 😊 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får jo lyst til å spørre deg tilbake; er du sjalu fordi noen du anser som mindre attraktiv får mer likes enn de du mener er attraktiv? Hvorfor er dette overhodet et dilemma eller problem for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Takk for det Jack 😊 

Jeg får jo lyst til å spørre deg tilbake; er du sjalu fordi noen du anser som mindre attraktiv får mer likes enn de du mener er attraktiv? Hvorfor er dette overhodet et dilemma eller problem for deg? 

Dersom ts anser seg selv som en av disse attraktive - og blir misunnelig faktisk, om en han/hun anser som mindre attraktiv får flere likes, så vitner dette om en dårlig personlighet. 

Og desto mer velfortjent med mindre likes. 
Hjelper ikke med et pent ytre om man har et stygt indre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg aldri postet  bilde av meg her inne, anser ikke meg selv som en av de superhotte. Men tenkte ikke spesielt på tråder her inne, men på Facebook og instagrambilde. Synes jeg ser denne tendensen i overalt. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper av og til å trykke "liker", ikke fordi jeg er misunnelig, men fordi de spammer ;) Hvis sønnen din er flink til å gå på ski trenger jeg ikke se tjue bilder av hvert løp og nærbilder av samtlige medaljer. Hvis du er en racer på dekorative kaker liker jeg gjerne noen av dem, men ikke alle 137.

Utseendet til folk gir jeg litt beng i, for å være ærlig. Jeg liker de fleste, og alltid de jeg kjenner godt og synes er hyggelige folk,. Og droppe de som spammer der også.

My 2 cents.

Anonymkode: d5c69...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spammingen er for spesielt interesserte. Ser flere foreldre som legger ut 100 og ørten bilder av en eller annen happening, men de legger de ut samtidig (altså klikker på velg flere slik at det kommer som et slags album opp i feeden) - 

det er nok de færreste som gidder å klikke seg gjennom alle bildene, så jeg og flere andre, ser jeg liker "albumet", men der er nesten ingen likes på enkeltbildene (de få gangene jeg gidder å gå gjennom... men så gir jeg opp pga d er så mange hehe) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker så godt som aldri liker på typiske attention seeking-bilder, og har kanskje en tendens til å putte bildene til de superhotte i den sekken? Jeg synes ofte det kommer i overkant mange bilder fra de menneskene, og jeg har noen ganger lurt på om de ikke selv synes det blir litt mye, og om de faktisk forventer at vi som ser bildene skal være like entusiastiske hver bidige gang. De er jo flotte, det er ikke det. Det blir bare for mye mas, og noen ganger blir jeg litt flau på deres vegne fordi jeg synes de gjør seg små når de maser sånn for å få andre til å si at de er pene. 

Jeg hadde reagert på samme måte hvis en mindre attraktiv person holdt på sånn, og jeg ville ikke giddet å oppmuntre dem til å poste enda mer ved å gi dem likes. Jeg er nok litt kjip sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spammingen er for spesielt interesserte. Ser flere foreldre som legger ut 100 og ørten bilder av en eller annen happening, men de legger de ut samtidig (altså klikker på velg flere slik at det kommer som et slags album opp i feeden)

det er nok de færreste som gidder å klikke seg gjennom alle bildene, så jeg og flere andre, ser jeg liker "albumet", men der er nesten ingen likes på enkeltbildene (de få gangene jeg gidder å gå gjennom... men så gir jeg opp pga d er så mange hehe) 

Sånn gjør jeg det hvis vi for eksempel har vært på ferie. Legger ut bilder samtidig, så kan de som vil se, og de som ikke er så interessert kan bare scrolle forbi. Tenker at det er mer hensynsfullt enn å legge ut 3-4 bilder hver dag (jeg har bekjente som lett kommer opp i 8-10 poster hver jævla dag i ferien sin, da bikker det over til spam for min del...)

Anonymkode: d5c69...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som er middels eller litt under middels pene får en del likes - selv når de poster "attention seeking" bilder. F.eks. en lengre bort i slekta som legger ut et selfie tatt på badet. "Såå nydelig". Det er vel kanskje fordi folk tenker de trenger boostet?

Når det er sagt får mine pene venninner ganske mange likes de og. Men de er også mindre disponert for å legge ut selfies eller oppdatere facebook ofte.

Hvor mange "likes" man får avhenger vel egentlig mest av hvor aktiv man er og hvor mange likes man gir til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sliter ikke med sjalusi. Liker jeg bildet, så liker jeg det. Folk er forskjellig i andres øyne. Også i mine.

FERDIG SNAKKA.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 9a685...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste liker bildet bare for at de føler de må like - for å vise at de er en god "venn" :)

De liker ikke bildet fordi du faktisk er pen da....

de fleste like rbildet av plikt. Spesielt når hun pene legger ut sitt 4. profilbilde denne uken, bare i en ny vinkel.
Ok, jeg må like så hun ikke blir fornærmet, og kanskje en fin kommentar, for da får jeg kanskje en "søta" tilbake... win win...

"Åh så fin du er" - "åh takk snille vakre deg <3 "

til å bli kvalm av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, Uhumskheter skrev:

Folk putter for mye energi i det med likes på bilder. Jeg liker bilder jeg syns er fine. Så enkelt. 

Nettopp.

Samme her.  ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...