Gå til innhold

Mannen ute på byen-barnevakt i morgen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er ute på byen og drikker, jeg er gravid, 100%sm fordi jeg skal ta det med ro, forkjøla med feber og i elendig form så han har lovd å stå opp med barnet vårt i morgen. Knøttet står opp mellom 05.30 og 07.00. Mannen skulle være hjemme til kl.2, jeg syntes det var sent, men tenkte det var opp til ham. Men så melda han i 2-tiden å sa at det blir senere. Nå ligger jeg våken kl.03.20 og lurer på hvordan han i all verden skal klare å passe på en 3-åring i morgen. Skal sies at mannen ofte blir fyllesyk selv etter 3-4 pils, har hatt turer på sykehuset pga for full, hvor jeg ikke visste hvor han var og måtte ringe til sykehus, venner og politi i håp om å finne han.

Er det jeg som overreagerer eller er det lite greit av mannen min å være så lenge på byen når han er "barnevakt"? Jeg trodde egentlig han skulle være hjemme i 00-tiden etter litt mat og øl med kompiser.

Anonymkode: c1248...31c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: Mannen din er far, ikke barnevakt.

For det andre: Foreldre tar ansvar, eksempelvis ved å ikke være på nach 03.20. Han høres umoden ut til å være forelder.

• Liker 37
Skrevet (endret)

La der være hans problem. Hadde jeg vært deg, hadde jeg lagt mer til å sove for lenge siden.

Er han forresten ofte ute? Om ikke, hadde jeg latt han kost seg. Stått opp med ungen selv i morgen, og heller vekket han i 9.tiden og lagt meg igjen da. Om du er sm så er du vel hjemme hver dag i ukedagene? Og kan slappe av da?

Endret av Magnifiq
Skrevet
3 minutter siden, Magnifiq skrev:

La der være hans problem. Hadde jeg vært deg, hadde jeg lagt mer til å sove for lenge siden.

Er han forresten ofte ute? Om ikke, hadde jeg latt han kost seg. Stått opp med ungen selv i morgen, og heller vekket han i 9.tiden og lagt meg igjen da. Om du er sm så er du vel hjemme hver dag i ukedagene? Og kan slappe av da?

La meg for å sove og sovna litt, men blir urolig siden byturene hans ofte ender dårlig og fordi han ikke er flink til å holde hva han lover. Ikke ofte ute, ikke det som er problemet, unner ham bytur, kanskje bare ikke så sent hjem når jeg er uvel. Hadde jeg vært frisk hadde jeg stått opp selv. Skal sies at jeg var på føden i går pga blødninger og er ikke slik at jeg kan stå på når det trengs å hvile etterpå, det er ikke bra for babyen. Ikke bare småforkjøla heller, men har feber og er helt kake.

TS

• Liker 5
Skrevet
23 minutter siden, BeverTramp skrev:

For det første: Mannen din er far, ikke barnevakt.

For det andre: Foreldre tar ansvar, eksempelvis ved å ikke være på nach 03.20. Han høres umoden ut til å være forelder.

Barnevakt skulle stå i anførselstegn i overskrifta, mente bare å poengtere at han hadde lovd å passe på barnet i morgen siden jeg er dårlig. Han er en flink pappa, men jeg synes han tenker litt lite noen ganger. Han tror oppriktig at det skal gå bra med lite søvn, men glemmer at han gang på gang har bevist det motsatte :-\

Skrevet

Av hva du skriver,så tåler han tydeligvis dårlig alkohol,og når han får så lite søvn vil han nok ikke rekke å bli edru før han skal opp med ungen. Tror neppe formen hans blir særlig god,om han i det hele tatt kommer seg opp. Syns det er så dårlig av ham å bli ute så lenge når du er gravid og syk pluss har en treåring hjemme. Skjønner ikke hvorfor noen har så vanskelig for å være litt omsorgsfulle. Men men,han er sikkert en ålreit fyr da,selv om.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen er ute på byen og drikker, jeg er gravid, 100%sm fordi jeg skal ta det med ro, forkjøla med feber og i elendig form så han har lovd å stå opp med barnet vårt i morgen. Knøttet står opp mellom 05.30 og 07.00. Mannen skulle være hjemme til kl.2, jeg syntes det var sent, men tenkte det var opp til ham. Men så melda han i 2-tiden å sa at det blir senere. Nå ligger jeg våken kl.03.20 og lurer på hvordan han i all verden skal klare å passe på en 3-åring i morgen. Skal sies at mannen ofte blir fyllesyk selv etter 3-4 pils, har hatt turer på sykehuset pga for full, hvor jeg ikke visste hvor han var og måtte ringe til sykehus, venner og politi i håp om å finne han.

Er det jeg som overreagerer eller er det lite greit av mannen min å være så lenge på byen når han er "barnevakt"? Jeg trodde egentlig han skulle være hjemme i 00-tiden etter litt mat og øl med kompiser.

Haha, du, han er definitivt ikke den første eller siste pappan/mamman som tar seg av ungen i fylleangst. :ler: La han få lære leksa si

• Liker 3
Skrevet

Hans valg, så han får stå opp med ungen sånn han har lovet.

Anonymkode: 334d5...42f

• Liker 12
Skrevet

Kjente du han ikke før du valgte å få to barn med han?

• Liker 4
Skrevet

Da var småen oppe kl.05.30. Mannen helt i.ørska, hadde spytta på gulvet i natt i søvne, svarte helt bort i natta/halvsøvne da jeg vekka han. 

Å jo, jeg kjente mannen min, men ikke den siden av ham hvor han prioriterer fyll foran familien. Pluss han står opp greit når jeg er bort, er akkurat som om han ikke gidder når jeg er hjemme, men det var jeg heller ikke klar over.

Nå har jeg låst meg inne på rommet, tatt i ørepropper og skal prøve å sove. Hører likevel om småen blir urolig og faren bare sovner på sofaen. Som dere sier skal han få holde det han lover. Frustrasjonen er at han er frekk mot meg når jeg vekker ham, sint og behandler meg som om det er min feil at han kom hjem sent. Utover dagen blir han nok ydmyk som vanlig å sier unnskyld. Men lei av at han ikke kan se å lære! Er jeg som blir lei meg, frustrert og sint.

• Liker 12
Skrevet

Kan du kontakte noen andre a passe ubgen, det tar tid for alkohol gar ut ifra kroppem,og det kan godt hende han da er fortsatt beruset...

Anonymkode: 045c9...4d5

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da var småen oppe kl.05.30. Mannen helt i.ørska, hadde spytta på gulvet i natt i søvne, svarte helt bort i natta/halvsøvne da jeg vekka han. 

Å jo, jeg kjente mannen min, men ikke den siden av ham hvor han prioriterer fyll foran familien. Pluss han står opp greit når jeg er bort, er akkurat som om han ikke gidder når jeg er hjemme, men det var jeg heller ikke klar over.

Nå har jeg låst meg inne på rommet, tatt i ørepropper og skal prøve å sove. Hører likevel om småen blir urolig og faren bare sovner på sofaen. Som dere sier skal han få holde det han lover. Frustrasjonen er at han er frekk mot meg når jeg vekker ham, sint og behandler meg som om det er min feil at han kom hjem sent. Utover dagen blir han nok ydmyk som vanlig å sier unnskyld. Men lei av at han ikke kan se å lære! Er jeg som blir lei meg, frustrert og sint.

SYnes dette er uansvarlig av derre begge, mannen din er full,han kan ikke ta vare pa babyen  na! Noe du burde a skjonne pa oppforsel her, her og na MA du passe ungen, ogsa for dere ikveld ta en alsvors prat om prioteringenr til mannen.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du kontakte noen andre a passe ubgen, det tar tid for alkohol gar ut ifra kroppem,og det kan godt hende han da er fortsatt beruset...

Vi har dessverre ingen barnevakt i nærheten, men jeg sover ikke tungt og hører om det skulle være noe. Småen gir beskjed med en gang. Tror egentlig mannen slutta å drikke øl for mange timer siden, er bare det at han blir trøtt av lite alkohol. Så ikke mye fyllesyk, bare sliten.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SYnes dette er uansvarlig av derre begge, mannen din er full,han kan ikke ta vare pa babyen  na! Noe du burde a skjonne pa oppforsel her, her og na MA du passe ungen, ogsa for dere ikveld ta en alsvors prat om prioteringenr til mannen.

Kan forstå at det virker sånn, men tro meg, jeg hadde aldri latt småen være alene med ham om jeg trodde han var ute av stand til å passe på. Han bruker bare lang tid på å våkne, og jeg er på et rom i samme etage et par meter i fra. Hører det meste gjennom øreproppene, stenger mest ut lyden fra tv som de har på.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har dessverre ingen barnevakt i nærheten, men jeg sover ikke tungt og hører om det skulle være noe. Småen gir beskjed med en gang. Tror egentlig mannen slutta å drikke øl for mange timer siden, er bare det at han blir trøtt av lite alkohol. Så ikke mye fyllesyk, bare sliten.

Har du virkelig lyst a ta den sjansen? Alkohol sitter lenge i kroppen, og man blir ogsa pavirket stort nar det gar ut av kroppen. Sikkerheten til ditt barn er storre enn a trumfe igjennom at mannen din skal passe pa babyen!

• Liker 1
Skrevet

Herregud. Han er sjelden ute, han tåler akohol dårlig, og han har blitt for full. Han sa ifra til deg at han ble senere ute enn dere planla. Han prioriterte ikke fyll! Han ble full! Særiøst, ta å gå ut til de og be han legge seg igjen, Du har sjansen til å være uthvilt og ha sovet hele natten, men du har valgt å sette deg selv foran han,og være våken helt uten grunn! 

Ta ansvar, når du sier du vet alt du skriver, er det tragisk av deg å ikke la han få denne kvelden for seg selv, og må komme hjem til drama. 

Håper mannen din har det bra, og tenker over valg her i livet, når det kommer til kjærlighet :) hadde det vært han som skrev tråden, ville vi sagt; "dump henne"...

Anonymkode: 08b77...8e2

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du virkelig lyst a ta den sjansen? Alkohol sitter lenge i kroppen, og man blir ogsa pavirket stort nar det gar ut av kroppen. Sikkerheten til ditt barn er storre enn a trumfe igjennom at mannen din skal passe pa babyen!

Jeg hører alt de gjør, går bra, men jeg står opp for å være på sikre siden. Du har helt rett.

Bare så det er sagt handler det ikke om å trumfe igjennom at han skal passe på småen, men at jeg er redd for abort. Har hatt mye blødninger, ekstra ultralyder. Derfor jeg er sykemeldt og skal ta det med ro. Blødningene kommer ofte etter kynnere, kynnere bruker å komme etter stress og/eller lite søvn.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenker jo TS på sikkerheten til fosteret også da. Jeg hadde ringt svigers og bedt de komme å være barnevakt, siden du er syk og mannen er full.

Anonymkode: b18bc...bf5

• Liker 12
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører alt de gjør, går bra, men jeg står opp for å være på sikre siden. Du har helt rett.

Bare så det er sagt handler det ikke om å trumfe igjennom at han skal passe på småen, men at jeg er redd for abort. Har hatt mye blødninger, ekstra ultralyder. Derfor jeg er sykemeldt og skal ta det med ro. Blødningene kommer ofte etter kynnere, kynnere bruker å komme etter stress og/eller lite søvn.

Høres ikke ut som om du tar det med ro, du høres ut som et nervevrak... måtte ligge i senga, også er du inne her fremfor å sove, når du har vært våken hele natta uten grunn 😂 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke ut som om du tar det med ro, du høres ut som et nervevrak... måtte ligge i senga, også er du inne her fremfor å sove, når du har vært våken hele natta uten grunn 😂 

Haha, sant nok, men valgte å stå opp siden noen her anbefalte det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...