AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 i den ferdig porsjonen med risgrøt, telles sukkeret og kanel med i kalori som står oppført på baksiden ? Noen som vet, har snudd døgnrytme, og slitt med å fått i meg mat men i det minste går risgrøt ned 😊 Anonymkode: eb33a...499
OPIgirl Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Kanel er vel ca kalorifritt. Sukkeret du strør på må du regne utenom. Det som står på pakken er kun det grøten alene unneholder. Selv bruker jeg å stø knuste suketter på. 😊
-jk- Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 Hva er egentlig poenget med å bruke Toro-ting på noe som er så lett å lage som risgrøt? Det lager seg jo selv på komfyren, trenger kun å røre en sjelden gang innimellom og gradvis skru ned varmen... Toro-grøten var også ganske energirik. 435kcal for 385g med grøt? Når jeg lager risgrøt bruker jeg 6dl ekstra lettmelk, 3dl vann og 80g Geisha grøtris. Det er 980g med råvarer. Endel koker selvsagt bort, men det som er igjen er lang, langt mer enn 385g (har ikke målt, skal gjøre det neste gang) og energiinnholdet er bare 500kcal for en mye større porsjon. Ser jo nå at det er fløte i den, det kan forklare endel. Og pose med sukker som følger med er nok tatt med i kalorisummen. Selv har jeg både brunt sukker, rosiner og en klatt lettmargarin på grøten, det havner på ca. 150kcal i tillegg for en total på 650kcal. 1
-jk- Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 9 minutter siden, OPIgirl skrev: Kanel er vel ca kalorifritt. Sukkeret du strør på må du regne utenom. Det som står på pakken er kun det grøten alene unneholder. Selv bruker jeg å stø knuste suketter på. 😊 Greit om du vil unngå alt av tilsatt sukker, men kalorimessig betyr det lite. Den mengden sukker jeg bruker på grøten utgjør ca. 20kcal til sammen. Altså under et halvt eple. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 12 timer siden, -jk- skrev: Greit om du vil unngå alt av tilsatt sukker, men kalorimessig betyr det lite. Den mengden sukker jeg bruker på grøten utgjør ca. 20kcal til sammen. Altså under et halvt eple. Enig i dette. Takk for bra oppskrift forresten, må kanskje prøve å lage risgrøt selv en gang. Jeg tyr også til ferdiggrøt, men ingenting - ingenting! - slår institusjonsgrøt som har kokt i diiigre kar. Aner ikke hvorfor. Det jeg lurer på er hvorfor du bruker lettmargarin i stedet for smør/bremykt. Jeg bruker bremykt på alt, jeg. Og å bytte med lettmargarin ville føltes like kjipt som å bytte mitt brune knasende sukker med suketter. Anonymkode: 39716...9c1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 Mente Candico demerarasukker. Kom bare ikke på hva det het.. Anonymkode: 39716...9c1
-jk- Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig i dette. Takk for bra oppskrift forresten, må kanskje prøve å lage risgrøt selv en gang. Jeg tyr også til ferdiggrøt, men ingenting - ingenting! - slår institusjonsgrøt som har kokt i diiigre kar. Aner ikke hvorfor. Det jeg lurer på er hvorfor du bruker lettmargarin i stedet for smør/bremykt. Jeg bruker bremykt på alt, jeg. Og å bytte med lettmargarin ville føltes like kjipt som å bytte mitt brune knasende sukker med suketter. Anonymkode: 39716...9c1 Hei, Jeg bruker lettmargarin av to grunner: Jeg synes faktisk det smaker best på grøten Det har lavest kalorinnhold (ca. halvparten av Bremykt, det utgjør ca. 60kcal i forskjell) Ikke alltid man får slå to fluer i en smekk Brukte vanlig margarin tidligere. Har ikke prøvd Bremykt, meierismør liker jeg ikke smaken av overhodet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #9 Skrevet 11. september 2016 8 minutter siden, -jk- skrev: Hei, Jeg bruker lettmargarin av to grunner: Jeg synes faktisk det smaker best på grøten Det har lavest kalorinnhold (ca. halvparten av Bremykt, det utgjør ca. 60kcal i forskjell) Ikke alltid man får slå to fluer i en smekk Brukte vanlig margarin tidligere. Har ikke prøvd Bremykt, meierismør liker jeg ikke smaken av overhodet. Haha, nei ikke alltid man kan slå to fluer i en smekk! Har bare hørt så mye negativt om margarin og vegetabilske oljer (i forhold til hormonbalanse), og er ikke så glad i det selv. Men jeg er glad i smør (bremykt bruker jeg fordi det er lettere å smøre enn smør, men det inneholder rapsolje), og ville gladelig halvert mengden bare for smørsmaken sin del. Men i grøt er det vel uansett mest animalsk fett, sånn at det går opp i opp Anonymkode: 39716...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå