The Kitten Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Min bror og svigersøster har en goldendoodle på 3 år. De bor i USA, så jeg har kun møtt hunden 2 ganger. Jeg kan derfor ikke skryte på meg at jeg kjenner den veldig godt. De har et problem med at hun bjeffer på alt og alle som går forbi "hennes" territorie. Hun gir på og bjeffer noe voldsomt. De sier de har forsøkt alt for å få henne til å slutte. Da jeg var der i sommer kjeftet de på henne hver gang hun bjeffet, men det hjalp ikke i det hele tatt. Jeg var alene med henne en ettermiddag og hadde henne med ut i bakgården da det gikk en dame forbi. Som vanlig begynte hunden å bjeffe, men istedenfor å kjefte sa jeg rolig "Er det noen der, Sophie? Takk for at du sier i fra, men det holder nå." Hun roet nesten med en gang etter det, og det var ikke fordi personen var gått sin vei. Kan det være en ide å foreslå at de skal bekrefte at de har oppfattet at det er noen der for å få henne til å roe seg? Er det noen som kanskje har noen bedre tips? For ordens skyld, så er det ikke aggressiv bjeffing, men varsling.
Tabris Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Er hun ute alene når hun bjeffer? I så fall er første bud å ikke la henne gå ute alene. Vår hund kan også bjeffe på alt som går forbi ute. Jeg har en skål med godbiter stående i stua. Når jeg trener på det, så sier jeg "bra!" (eller bruker klikker) hver gang jeg ser noen og kaster en godbit. Når jeg vil sette meg ned og se tv og slappe av og ikke har lyst å følge med ut vinduet og trene på det, så trekker jeg for lamellene. Jeg har gjort det samme for varsling på lyder utenfor soverommet når vi har lagt oss (vi bor slik til at det er lett å høre når folk går forbi eller prater utenfor). Har en skål med godbiter stående fast ved nattbordet. Hver gang jeg hørte en lyd utenor så sa jeg "bra!" og kastet en godbit til ham. Nå reagerer han ikke lenger på vanlige lyder. Hører jeg noe som er høyere enn vanlig - eller jeg merker han begynner å boffe - så gjentar jeg bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå