Gå til innhold

Huden min ser grusom ut med foundation

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. Både pudder og flytende. Har prøvd mange foundations, og velger gjerne de som ikke tetter igjen porene og er lette. Altså ikke tykk konsistens full av olje.. Renser huden morgen og kveld, bruker et tynt lag arganolje som "fuktighet", fuktmaske noen ganger i uken etter skrubb - hvilket jeg gjør 2-3 ganger i uken pga. flassete hud(ikke eksem, og det gjelder kun t-sonen). Huden er fet på samme tid..... Foundation bruker jeg max 4 dager i uken, lar huden puste ellers..

Likevel får jeg slikt resultat, bare 3 ganger verre(fant ikke bedre bilde), særlig mellom øyenbrynene:

http://2.bp.blogspot.com/-N6JfXlKo0AA/Uy9E73wx80I/AAAAAAAARqw/JDGtYEm9XYs/s1600/L%2527Oreal+True+Match+Foundation+3.JPG

Fullt av både hvite og sorte prikker har jeg også...de sorte er ikke store, men de synes, og det er derfor vanskelig å klemme de også. De jeg klemmer kommer uansett tilbake dagen etter....

http://cdn2.stylecraze.com/wp-content/uploads/2013/02/Chin-Blackheads-1.jpg

http://www.acne-lasertreatment.net/wp-content/uploads/blackheads-nose.jpg

Beklager mindre hyggelige bilder(tatt fra nett), men slik ser altså huden min ut. Får en kvise i ny og ned, men er uren/flasset/fet hud jeg sliter mest med. Har også fått mer porete hud det siste året, mest på kinnene nærmest nesen. Når underlaget er både tørt og fullt av bittesmå urenheter, er det ikke rart resultatet blir stygt. Med litt avstand ser huden bra ut, får til og med mange komplimenter for huden min. Men hadde de kommet nærmere med lupe, hadde de nok sett noe annet. :P HVAAA kan jeg gjøre?! Noen her som har opplevd lignende som faktisk har fått ordnings på hudproblemene? Synes det er kjedelig å ta på sminke om dagen. Har mer eller mindre alltid hatt uren hud, men har blitt verre de siste par årene. Er i begynnelsen av 20-årene. Verken røyker/snuser og spiser sunt. Lite sukker/melk o.l. Frisk og normale blodprøver.

Anonymkode: 98315...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv og ta en god ansiktsskrubb, bare sånn at tørre hudflaker og døde hudceller går av. Så skyller du ansiktet godt og tar på en god fuktighetskrem og smører ekstra der du flasser og foundationen blir slik (på nesen i ditt tilfelle). Jeg opplever også at Mac sine foundationen blir sånn på meg, og det er noe av det mest irriterende!! Så de unngår jeg.  Men har du prøvd å ha primer under foundationen? Da tar du først på fuktighetskrem og en god primer etterpå, og jeg fokuserer mest i t sonen feks der jeg blir mest oljete, og enten i kremform eller spray også lar du den sette i noen minutter før du påfører foundationen. Jeg bruker smashbox sin photo finish primer, den gjør huden myk! Husker du å sette foundationen din når den er påført? Jeg setter den alltid med banana pudder eller mac studio fix pudder, eller laura mercier sitt, og da går ikke foundationen noen steder. Så er det viktig å ikke "skrubbe" foundationen inn i huden, men "dotte" den inn liksom, hvis du forstår. Elsker faktisk å påføre foundationen min med ELF kabuki brush, den er utrolig myk og enkel å påføre med, og funker perfekt til foundation!  Eller så går beauty blender bra. Jeg liker å bruke fingrene til å påføre mellom øyenbrynene og på nesen der det samme skjer med meg.

Håper dette hjalp deg litt! Forresten, hvis du bruker en veldig tør foundation kan den lett bli slik du beskriver! 

Hilsen sminke guri på 16 år 😅

Anonymkode: 14982...0dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mortem skrev:

En sånn en https://www.google.no/search?q=makeup+sponge&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiylO7R6oXPAhXMkywKHSC1B6wQ_AUICCgB&biw=1920&bih=953#imgrc=TloYORW5uSL7-M%3A

Du trenger ikke sløse bort penger på en beauty blender, de billigere variantene du får kjøpt på klesbutikker funker like bra :)

Er helt enig! Bruker en fra eBay selv faktisk, haha :) er samme greia.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HM sine billige sminkesvamper er bra de også, du må bare bytte dem ut litt oftere fordi de begynner å smuldre, hm har også billig rensespray til koster og svamper. Jeg synes det ser ut som du har tørr hud som trenger å skrubbes, mulig du bruker litt feil produkter, kanskje litt for mye fete kremer eller at du rett og slett tar på litt mye produkt. Det hjelper også å bruke litt primer under foundation synes jeg. 

Anonymkode: 88b29...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er helt enig! Bruker en fra eBay selv faktisk, haha :) er samme greia.

Jepp. Sikkert bare navnet som koster :ler:

Ts. glemte å nevne: jeg fikk forresten sånn hun på nesa da jeg brukte finga/kost men etter jeg begynte å bruke svamp (?) så har jeg ikke det problemet lenger :)

Endret av 123Sol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som vi har samme problem! Blir akkurat lik som på det første bildet, utrolig irriterende. Har prøvd utallige merker fra Kanebo, Armani, og mange andre kjente og bra som ifølge forskjellige utsalgssted skal være fuktighetsgivende å hjelpe på problemet. Har prøvd mye forskjellig uten bedring, så nå dropper jeg som oftest foundation. Hadde ikke det problemer tidligere som jeg kan huske, kun de siste årene. Følger tråden videre for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

.. Både pudder og flytende. Har prøvd mange foundations, og velger gjerne de som ikke tetter igjen porene og er lette. Altså ikke tykk konsistens full av olje.. Renser huden morgen og kveld, bruker et tynt lag arganolje som "fuktighet", fuktmaske noen ganger i uken etter skrubb - hvilket jeg gjør 2-3 ganger i uken pga. flassete hud(ikke eksem, og det gjelder kun t-sonen). Huden er fet på samme tid..... Foundation bruker jeg max 4 dager i uken, lar huden puste ellers..

Likevel får jeg slikt resultat, bare 3 ganger verre(fant ikke bedre bilde), særlig mellom øyenbrynene:

http://2.bp.blogspot.com/-N6JfXlKo0AA/Uy9E73wx80I/AAAAAAAARqw/JDGtYEm9XYs/s1600/L%2527Oreal+True+Match+Foundation+3.JPG

Fullt av både hvite og sorte prikker har jeg også...de sorte er ikke store, men de synes, og det er derfor vanskelig å klemme de også. De jeg klemmer kommer uansett tilbake dagen etter....

Beklager mindre hyggelige bilder(tatt fra nett), men slik ser altså huden min ut. Får en kvise i ny og ned, men er uren/flasset/fet hud jeg sliter mest med. Har også fått mer porete hud det siste året, mest på kinnene nærmest nesen. Når underlaget er både tørt og fullt av bittesmå urenheter, er det ikke rart resultatet blir stygt. Med litt avstand ser huden bra ut, får til og med mange komplimenter for huden min. Men hadde de kommet nærmere med lupe, hadde de nok sett noe annet. :P HVAAA kan jeg gjøre?! Noen her som har opplevd lignende som faktisk har fått ordnings på hudproblemene? Synes det er kjedelig å ta på sminke om dagen. Har mer eller mindre alltid hatt uren hud, men har blitt verre de siste par årene. Er i begynnelsen av 20-årene. Verken røyker/snuser og spiser sunt. Lite sukker/melk o.l. Frisk og normale blodprøver.

Åh, jeg har samme problem! Jeg har prøvd alt som finnes av gode råd, skrubb, fukt, beautyblender, primer, pudder, forskjellig konsistens og dekkevne, ALT! I tillegg er huden min veldig fet..

Anonymkode: 9cb55...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det som huden på det første bilde er for tørr, og foundation legger seg dårlig. Jeg ville smurt på et godt lag(!) fuktighetskrem først, deretter påført foundtion med en "damp beautyblender". Ville anbefalt foundation fra Clinique som heter Even Better, den passer til mange hudtyper og er lett å jobbe med slik jeg beskrev :)

Anonymkode: ed822...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På meg virker det som huden på det første bilde er for tørr, og foundation legger seg dårlig. Jeg ville smurt på et godt lag(!) fuktighetskrem først, deretter påført foundtion med en "damp beautyblender". Ville anbefalt foundation fra Clinique som heter Even Better, den passer til mange hudtyper og er lett å jobbe med slik jeg beskrev :)

Anonymkode: ed822...7ad

Det har jeg prøvd, men da sklir foundationen bare rundt, og det ser stadig ut som på det første bildet :-/

Anonymkode: 9cb55...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sånn hud som på det øverste bildet jeg også, "uansett" hva jeg gjør. Har enda ikke greid å få det helt bort, har egenlig godtatt at litt foundation-hud når man kommer tett på bare er å godta først som sist, MEN jeg har funnet et par ting som hjelper på. 

Først og fremst, ikke pill på huden din! Jo mer rødflekkete du blir jo mer foundation trenger du for å dekke, jo mer kakete blir du. 

Så, dynk huden din i fuktighetskrem! Spesielt om du har tørre områder, huden må være så jevn og bløt som mulig. La denne sitte så lenge du gidder - minst fem minutter, men gjerne lenger også, så den får trukket skikkelig inn og huden er så plumpy som mulig. 

Før du påfører foundation, "klapp" av overflødig krem med en bit dopapir. Dopapiret er ikke obligatorisk men det er billig og det funker, så hvorfor ikke :P Viktig at du ikke gnir bort all kremen, det skal fortsatt være et "lag" på huden din, men det skal sitte i huden, ikke oppå, hvis det gir mening. Bruk litt tid på akkurat det. 

Så, når du skal påføre foundationen, bruk en TØRR svamp. Vet at mange anbefaler en fuktig en, men det er oppskriften på kakehud for min del! Samme hvilken svamp du bruker, jeg bruker en bit i seks stykker som jeg kjøpte på Vita. Bruk så lite produkt som mulig, begynn der du trenger mest dekke (under øynene for min del) og jobb deg utover. Hvis ikke du trenger dekke et sted, f.eks kinnene, bruker du heller ikke foundation der, bare klapp over med restene så det ikke blir noe skille. Jobb det godt inn i huden, og som noen over her sa, dytt, ikke gni! Det tar litt lengre tid, men det er verdt det. 

Etterpå pleier jeg å "sette" det med en puff med biiiiittelitt pudder på. 

Veldig "for dummies" forklaring her, men tenkte jeg skulle gå skikkelig i detalj når jeg først var i gang :P Er ikke noen mirakelkur dette her men det funker-ish for meg, i hvert fall. 

Anonymkode: fdbf1...5ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nok med foundation.
Du må rense huden godt morgen og kveld, og med sånn flakete hud, må du bruke ansiktskrubb et par tre ganger i uken og. Bruk en god fuktighetskrem som ikke er fet og tetter porer.

En god primer under kan gjøre det lettere ål egge foundation. 

Har du testet BB-krem?

Anonymkode: d182d...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enzym peeling er bra daslipper du skrubbekorn på områder med urenheter. God fukt (serum og fukt) til huden. Ellers så liker jeg microdermabrasion hjemmemaskiner for å ta en kur når huden kommer litt skeis ut. 

Anonymkode: 30a37...55b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nok med foundation.
Du må rense huden godt morgen og kveld, og med sånn flakete hud, må du bruke ansiktskrubb et par tre ganger i uken og. Bruk en god fuktighetskrem som ikke er fet og tetter porer.

En god primer under kan gjøre det lettere ål egge foundation. 

Har du testet BB-krem?

Anonymkode: d182d...d8c

Les innlegget mitt igjen. :P Ja, jeg bruker BB-cream as we speak faktisk, og synes jeg har fått mer uren hud av den også...... Den gir fukt, men samme problemet får jeg likevel. Mange ganger skrubber jeg før påføring, men etter en time eller to ser jeg flakene komme tilbake. Kan skrubbe ansiktet hver dag uten at det gir varig virkning. Er i utgangspunktet ikke en person som sliter med tørr hud, så synes denne konstante produseringen av tørre flak er noe suspekt ....

Gir snart opp. :( Synes alt jeg gjør virker riktig, men det kan umulig være det. Med mindre jeg har en sykdom, til tross for at ingenting tilsier det...... Kjenner få på min alder som sliter med HUD. Det hører liksom puberteten til(neida, vet at mange sliter etter det også, men det stemmer fremdeles)......

Primer tror jeg absolutt kan være verdt et forsøk! -TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med samme problemet. Jeg kan anbefale å prøve en ansiktsmaske med kull, feks Origins clear improvement charcoal mask. Synes den hjelper mot svarte prikker! Ellers vet jeg at Kiehls har en lignende maske. 

Når jeg tar på foundation prøver jeg å bare bruke et lag, da føler jeg at det blir finere og at den ikke begynner å skli. 

Vil som de andre anbefale primer. Og så bruker jeg setting spray fra Urban decay til slutt, da sitter foundation litt bedre utover dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du, jeg har hatt hud som ligner veldig på sånn som du beskriver den. Kjenner meg igjen i hudormer på nesa, whiteheads og at foundation flasser av. Jeg tror kanskje at jeg har hatt noen kviser mer enn deg da. Aller mest "vanlige" kviser, men av og til noen av disse vonde byllene som kan ligge under huden i månedsvis. Jeg fant ikke ut løsninga før jeg var 25. Men siden da har jeg hatt nydelig hud! For min del var det hormon prevansjon som ble løsninga. Begynte på p-piller (yasmin). Den første måneden var det som om huden ble litt værre, men etter 3 mnd var jeg totalt kvisefri. Etter ca 6 mnd forsvant whiteheadene og huden virket mye mer balansert enn noen gang. Da kunne begynne å bruke foundation uten at den fremhevet alt av tørr hud (fordi huden var ikke tørr lengre). Nå får jeg skryt fra folk for at jeg har så fin hud, og det føles skikkeig godt! :) Det tok meg 6 år med prøving og feiling av alskens kremer og produkter. Jeg tror nok at riktig hudpleie har masse å si for noen, men så har man sånne som meg som gjør alt riktig men fortsatt har stygg hud. Da kan det tyde på at man har en hormonell ubalanse og at p-piller er verdt et forsøk. :)

En annen ting du kan undersøke er om fuktighetskremen din går overens med foundation du bruker. F.eks hvis fuktighetskremen er vannbasert og foundation oljebasert vil de reagere på hverandre og gi et stygt, "flassete" resultat. Viktig å sjekke om produktene du bruker går overens med hverandre, og hvis du er usikker kan det være greit å kjøpe alt fra samme serie.

Anbefaler også peeling, men maks en gang i uka. Noe mer vil bare irritere huden.

Har du prøvd nattlysolje? Skal være med på å balansere hormonene. (Funka ikke på meg, men noen synes det har hjulpet).

Castor olje (jeg bruker pukka sin) synes jeg er kjempebra! Jeg blander inn noen dråper olje inn i fuktighetskremen min som jeg har på før jeg sover. Huden blir litt fet og glinsende når man har det på, men når man vasker oljen av om morgenen blir huden kjempemyk. Hjelper på tørr hud og hudormer. :) bruker den også på øyevippene for å holde de sunne og sterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en god peeling, eller scrubmaske. Få bort døde hudceller, deretter påfører du serum og krem, og fuktmaske en gang i uken. Anbefaler deg å ta en tur innom en hudpleier :)

Anonymkode: 6b38d...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet. Var ikke sånn før, mem det siste året...

Min løsning ble å bruke fuktighetskrem, primer også slutte med foundation og pudder. Jeg startet heller med Bb cream med farge. Funker kjempe bra! Ulempen er at huden fort kan bli fet, men det er bare å ta på litt transparent pudder (jeg bruker en fra The Balm). Funker kjempebra!

Huden ser nå mer naturlig ut, samitig som den gjør jobben til foundation. Anbefales! Jeg bruker en BB cream fra Garnier hvis du lurer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ganske lik hud som min.

Først og fremst bruker jeg en primer før jeg påfører foundation, og jeg bruker Smashbox sin originale photofinish primer. Jeg bruker True Match foundation med en Beauty Blender og en dråpe ansiktsolje blandet inn i foundation før jeg påfører. Jeg har bare testet det en gang, men sminken kaket ikke og den så mye mer naturlig ut. Jeg brukte L'oreal sin ansiktsolje, og den stinker, men gjorde en overraskende bra jobb!

Ellers bruker jeg sånne "nose strips" for å trekke ut hvite hudormer. Det funker faktisk, men porene fylles lett opp igjen så jeg må bruke dette når jeg ser at foundation blir kakete på nesa. Hovedsaklig trekker disse ut en del hvite hudormer, men også små hår, så nesa blir utrolig glatt og myk (hvis du påfører litt fuktigshetskrem på etterpå). Foundation ser alltid bra ut på nesa etter jeg har gjort dette, men anbefaler også en dråpe ansiktsolje i foundation når du skal påføre den :) (+ ansiktsskrubb).

Denne fra Origins er en god skrubb (som på samme tid er en ansiktsmaske): http://www.kicks.no/origins/hudpleie/ansikt-c172/original-skin-mask-p70094?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7Iztwcm9kdWN0X2tleTs4ODQ4Njg4MF9ub19OTzsjOw&searchWord=origins%20original

Jeg vil også anbefale deg denne fra Origins (den gir huden masse fukt!): http://www.kicks.no/origins-b732-tcbt/bestselgere-c3450/drink-up-intensive-overnight-mask-p35669

Ellers anbefaler jeg deg og investere i en setting spray! Personlig bruker jeg Urban Decay Chill makeup setting spray, og den fjerner det pudrete utseende om du har brukt pudder og den er ment for tørr hud. Jeg har brukt den i et par uker nå, og jeg elsker den! Den får sminken til og se mye bedre ut, samtidig som sminken varer lenger.

Dette er i det minste min rutine, og det betyr ikke nødvendigvis at det funker for deg. Hva slags pudder bruker du, forresten? Pudder har litt og si, og hvordan du påfører det. 

Når det er sagt, så må man alltid se på 1. mat/drikke-vaner (spiser du sunt, og drikker mye vann?), 2. hva slags ansiktsprodukter bruker du? (hvis du investerer i gode ansiktsprodukter, vil sminken sitte bedre). 

Nok fuktighet, og gode rutiner er alfa og omega for et godt underlag for sminke. Hvis underlaget ikke er bra, så vil ikke sminken sitte bra heller. Jeg har også hørt mye bra om Clarisonic Mia 2 (google det). Du kan også finne mye nyttig på youtube, og kikk alltid gjennom omtaler før du kjøper noe (spesielt om det er litt dyrere, som f.eks Origins eller Urban Decay).

Sorry om dette ble for langt, men håper det hjelper deg litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...