Gjest gjest Skrevet 22. juli 2002 #1 Skrevet 22. juli 2002 hei.. lurer på om man selv kan velge om man vil gå til gynekolog, eller må man bli henvist??
Gjest gjest Skrevet 22. juli 2002 #2 Skrevet 22. juli 2002 Så vidt jeg vet må du ha henvisning fra legen din for å få en kommunal gynekologtime. Men du kan selvfølgelig kreve å få det, det må ikke komme fra hans munn. Selv har jeg gått til en privat gynekolog, som nå er blitt kommunal lege ved siden av, så han er fastlegen min også. Utrolig betryggende! Om du ringer sykehuset får du sikkert vite det der, eller legekontoret også.
Zena Skrevet 23. juli 2002 #3 Skrevet 23. juli 2002 Etter én time hos fastlegen min fant jeg fort ut at jeg ville gå til en privatpraktisenrende gynekolog. Så jeg ringte og bestilte time hos en lege jeg fant i Gule Sider, og som jeg visste at ei venninne var fornøyd med. Etter å ha fått time der, ringte jeg tilbake til min fastlege og fortalte at jeg ville fortsette hos Dr..... under resten av svangerskapet og at jeg trengte en henvisning til dette. Hentet henvisningen i skranken på legekontoret og tok med denne første gang jeg hadde time hos gynekologen. Selv om jeg foreløpig er tidlig i svangerskapet (uke 26) så føler jeg at jeg får kjempegod informasjon og oppfølging hos gynekologen, og jeg betaler kun 100 kr. pr gang i egenandel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå