AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Da var mora slått ut 99.5% med migrene. Så vidt hun klarer å svare "ja" Dette har hun 3-4 ganger i løpet av året. Kan vare fra 1-2-3 dager. Problemet er at hun og baby på 3 mnd har funnet sin greie med rutiner etc, som jeg ikke har tatt så mye del i og ikke kan jeg gi pupp heller. Har egentlig ikke gjort så mye annet med babyen en å trille i barnevogna og skifte bleier, det har liksom vært min sak. Ellers har jeg holdt på med mitt. Jeg vet hun pleier å gi barnet pupp før 9 og da er det legging etterpå. Gav nettopp babyen 200ml med hipp eller hva det heter (sånn ferdig flasker) Er det nok for en 3mnd baby tro? Hun pleier å sovne ved puppen til mor og så over i sengen etterpå. Ligger å griner i sengen sin nå, tipper når ting ikke er som de pleier, vil hun ikke sovne med en gang. Noen tips? Hilsen litt småskremt far. Anonymkode: 16928...444
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Har du noen venner med barn som kan komme å hjelpe deg? tipper at baby er kosesjuk, så ikke la henne ligge å gråte. Du må gi henne trygghet, om det så betyr at du må bysse litt. Anonymkode: 25a9f...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 En baby på 3 mnd har ikke rutiner, så det trenger du ikke være redd for. Anonymkode: 20a24...7bd 2
Ellevill Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Jeg lot ikke mine ligge å gråte når de var 3 mnd. Egentlig aldri. Hva med å ta babyen opp? Kanskje er den mer sulten? Må rape? Har vondt i magen? Vil vugges? 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 1 minutt siden, Ellevill skrev: Jeg lot ikke mine ligge å gråte når de var 3 mnd. Egentlig aldri. Hva med å ta babyen opp? Kanskje er den mer sulten? Må rape? Har vondt i magen? Vil vugges? Denne babyen gråter seg bestandig i søvn men kanskje ikke så lenge som nå (20 min ca), med mindre hun sovner med puppen i munnen. Har sovnet nå da. Så jeg vet ikke. Hun har skiftet til pysj hver kveld siden vi kom fra sykehuset. Tror hun på en måte skjønner at nå er det tid for å sove (håper det). Hun sovner ikke i fanget eller ved å bære henne rundt. Hun er utrolig sterk i nakken til å være 3 mnd, så hun er mest opptatt av å se seg rundt. BING! lysvåken, når hun bæres eller vugges. Rape etter mat har hun gjort. Får håpe hun sover godt nå. Men problemet kommer vel etter 3-4 timer. Hun pleier å ligge ved puppen til mor etter å ha sovet noen timer. Da nekter hun å sove i sengen. Anonymkode: 16928...444
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen venner med barn som kan komme å hjelpe deg? tipper at baby er kosesjuk, så ikke la henne ligge å gråte. Du må gi henne trygghet, om det så betyr at du må bysse litt. Anonymkode: 25a9f...0c0 Ikke nå på kvelden nei, bor langt langt på landet også. Har gått rundt med henne i hele kveld, så noe av den kosedosen må hun da ha fått:d Hun er ikke så glad i å sitte i armene for lenge heller, med mindre man går rundt om kring. Jeg lot henne ligge å gråte en stund, sovnet for 10 min siden ca. Hun gjør bestandig det før hun sovner, med mindre hun sovner med en pupp i kjeften. Anonymkode: 16928...444
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Du må for all del ikke la en tre måneder gammel baby gråte alene i sengen sin i 20 minutter. Det skal heller ikke være slik at babyen "bestandig", som du sier, har grått seg selv i søvn. Dette kan føre til at babyen får en utrygg tilknytning til dere. 99% av alle spedbarn trenger mye kroppskontakt og nærhet for å sovne. Når babyen våkner om noen timer, så finn fram melken. Da barnet få melk i armene dine, og sitt med barnet til det sovner igjen. Anonymkode: 34c45...928 12
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #8 Skrevet 10. september 2016 "Babyen gråter seg bestandig i søvn" altså HÆ??! Hvorfor lar dere baby bare ligge å gråte? Oppskrift på utrygg baby hvertfall Anonymkode: 25a9f...0c0 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #9 Skrevet 10. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må for all del ikke la en tre måneder gammel baby gråte alene i sengen sin i 20 minutter. Det skal heller ikke være slik at babyen "bestandig", som du sier, har grått seg selv i søvn. Dette kan føre til at babyen får en utrygg tilknytning til dere. 99% av alle spedbarn trenger mye kroppskontakt og nærhet for å sovne. Når babyen våkner om noen timer, så finn fram melken. Da barnet få melk i armene dine, og sitt med barnet til det sovner igjen. Anonymkode: 34c45...928 Men da sover hun ca aldri uten pupp i hvert fall. Har forsøkt det før. Hun sovner ikke i armene og den eneste måten å få henne til å sovne på ved at jeg er der, er ved å trille i vognen eller å nesten bruke gyngestolen til den nesten går i stykker. Til vanlig sovner hun med puppen som sagt. Men når hun våkner om natta, skal hun få ligge ved siden av i vår seng, noe hun pleier. Hører uansett forskjell på hvordan hun gråter. Skriker hun type er helt i fra seg, da blir det noe annet. Når hun er trøtt, gråter hun på en annen måte og uten tårer. Men skal prøve det du sier igjen neste gang hun våkner. Anonymkode: 16928...444
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #10 Skrevet 10. september 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Babyen gråter seg bestandig i søvn" altså HÆ??! Hvorfor lar dere baby bare ligge å gråte? Oppskrift på utrygg baby hvertfall Anonymkode: 25a9f...0c0 Ble feil ved "bestandig" i hovedsak sovner hun ved puppen til mor eller ligger ved siden av mor. Utenom det, pleier hun å sutre eller gråte før hun sovner. I fanget sovner hun ikke, bare kaver seg mer opp dersom hun er trett. Bæresælen er unntaket, men hun sutrer litt da også før hun sovner. Ser i følge det man finner på nett, at det ikke er en fasit på dette. Men det er uansett forskjell på hvordan babyen skriker. Når hun våkner om 1-2 timer nå tipper jeg. Høres gråten mer alvorlig ut tipper jeg. Anonymkode: 16928...444
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #11 Skrevet 10. september 2016 Kan anbefale opp-ned-metoden ved legging. Når babyen gråter så tar du den opp med en gang, og legger den ned igjen når den er rolig. Og gjenta til babyen sovner Ellers så tenker jeg at dette går helt fint 200 ml hver tredje time høres veldig bra ut. Mye mer enn min spiste på den alderen Prøv å ha melk og flaske klart så fort som mulig når hun våkner for mat, så kan du mate henne i halvsøvne, da er det mye enklere å få henne til å sovne igjen. Anonymkode: 3282a...446
mintgrønn Skrevet 10. september 2016 #12 Skrevet 10. september 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nå på kvelden nei, bor langt langt på landet også. Har gått rundt med henne i hele kveld, så noe av den kosedosen må hun da ha fått:d Hun er ikke så glad i å sitte i armene for lenge heller, med mindre man går rundt om kring. Jeg lot henne ligge å gråte en stund, sovnet for 10 min siden ca. Hun gjør bestandig det før hun sovner, med mindre hun sovner med en pupp i kjeften. Anonymkode: 16928...444 Altså, det er jo ikke ok å snakke slik om sin 3 mnd gamle baby? hun er bare 3 måneder gammel, hun har egentlig nettopp blitt født og trenger kos og nærhet og skal ikke gråte seg i søvn i 20 minutter. Hun er vant til å bli bært hele tida, hun har jo ligget i magen i 9 måneder å blitt busset og få nærhet hele døgnet rundt. Jeg skjønner er du er litt stresset når du plutselig står der alene med din lille datter, men husk litt på det jeg har skrevet nå:) Hun er så lita enda.. 6
teknosilje Skrevet 10. september 2016 #13 Skrevet 10. september 2016 Du er virkelig ikke skikket eller i stand til å ta deg av en baby (barn i det hele tatt)!!! Dette klarer jeg ikke å ta seriøst og håper for guds skyld at du er ett lørdags-troll som vil lage litt liv. 4
Gjest NotNaomi Skrevet 10. september 2016 #14 Skrevet 10. september 2016 Ser da ut til at du klarer dette Ts. Om hun sutrer litt før hun sovner,så er det faktisk helt normalt,og som du skriver så hører en forskjell på sutring og gråt. Det er jo ut til at du vet hva du skal gjøre,og når hun våkner senere vil hun sikkert ha mat,bli skiftet på,få litt kos og så sovne igjen. Skjønner at du syns det er litt stress,men ser ikke ut til at du gjør noe feil her :-)
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #15 Skrevet 10. september 2016 16 minutter siden, teknosilje skrev: Du er virkelig ikke skikket eller i stand til å ta deg av en baby (barn i det hele tatt)!!! Dette klarer jeg ikke å ta seriøst og håper for guds skyld at du er ett lørdags-troll som vil lage litt liv. Å? Få høre hvorfor du har trukket den konklusjonen? Vokste opp med 4 småsøsken. Har jobbet i barnehage i 6 år, dog stor barnehagen (er i annen jobb nå da). Får alltid høre at jeg er flink med barn. Vil tro, at jeg er kvalifisert. Jeg har ingen erfaring med spedbarn, så du kan si at jeg har mangler der, ja. Anonymkode: 16928...444 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #16 Skrevet 10. september 2016 28 minutter siden, teknosilje skrev: Du er virkelig ikke skikket eller i stand til å ta deg av en baby (barn i det hele tatt)!!! Dette klarer jeg ikke å ta seriøst og håper for guds skyld at du er ett lørdags-troll som vil lage litt liv. Ta deg en bolle! Anonymkode: 6bff1...5ea 9
teknosilje Skrevet 10. september 2016 #17 Skrevet 10. september 2016 Bare at du lar ungen ligge å gråte seg i søvn og det er helt ok for deg får virkelig varsellampene mine til å hyle! UNGEN ER 3 MND, det er babyen sin måte å KOMMUNISERE på!!! Mennesker som har mistet ungene sine til bv kan fint jobbe i bhg. Så at du har jobbet i bhg i 100 år sier ikke noe om du er skikket til å ta deg av babyer/barn. Om man har småsøsken eller ei, kvalifiserer da virkelig ikke deg til å være en far til barnet ditt. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #18 Skrevet 10. september 2016 24 minutter siden, NotNaomi skrev: Ser da ut til at du klarer dette Ts. Om hun sutrer litt før hun sovner,så er det faktisk helt normalt,og som du skriver så hører en forskjell på sutring og gråt. Det er jo ut til at du vet hva du skal gjøre,og når hun våkner senere vil hun sikkert ha mat,bli skiftet på,få litt kos og så sovne igjen. Skjønner at du syns det er litt stress,men ser ikke ut til at du gjør noe feil her :-) Takk for det:) Er første gang jeg må gjøre denne jobben selv. Litt forskrekket, når det kommer plutselig på. Hun har til vane å våkne for bleieskift og mat i 12-1 tiden. Så må vel ha det på stell til da ja. Håper mor også kommer seg i løpet av natten. Melke erstatning kan vel forstyrre magen, når dem bare er vandt til skikkelig pupp. Anonymkode: 16928...444
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #19 Skrevet 10. september 2016 17 minutter siden, teknosilje skrev: Bare at du lar ungen ligge å gråte seg i søvn og det er helt ok for deg får virkelig varsellampene mine til å hyle! UNGEN ER 3 MND, det er babyen sin måte å KOMMUNISERE på!!! Mennesker som har mistet ungene sine til bv kan fint jobbe i bhg. Så at du har jobbet i bhg i 100 år sier ikke noe om du er skikket til å ta deg av babyer/barn. Om man har småsøsken eller ei, kvalifiserer da virkelig ikke deg til å være en far til barnet ditt. Gah. Ro deg ned. Anonymkode: c7b17...1c2 11
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #20 Skrevet 10. september 2016 19 minutter siden, teknosilje skrev: Bare at du lar ungen ligge å gråte seg i søvn og det er helt ok for deg får virkelig varsellampene mine til å hyle! UNGEN ER 3 MND, det er babyen sin måte å KOMMUNISERE på!!! Mennesker som har mistet ungene sine til bv kan fint jobbe i bhg. Så at du har jobbet i bhg i 100 år sier ikke noe om du er skikket til å ta deg av babyer/barn. Om man har småsøsken eller ei, kvalifiserer da virkelig ikke deg til å være en far til barnet ditt. Nå må du slutte!!! Anonymkode: 6bff1...5ea 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå