Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2004 #1 Skrevet 16. november 2004 Kor mange kaker skal de ha, og kva slags kaker blir det? Korleis skal bryllupskaka dykkar vere?
Gjest Betty Boop Skrevet 16. november 2004 #2 Skrevet 16. november 2004 Vi skal gifte oss i England, hvor de vanligvis har bryllupskaker som er veldig flotte å se på, men som jeg ikke synes ser så veldig appetittelige ut. Har ikke så lyst til å betale 4000 kr for en kake som bare ser pen ut. Så moren min har sagt at hun skal lage en 3-etasjers marsipankake, og det er jeg utrolig glad for! :-) Hun skal også lage en kransekake eller to, sånn at vi har en typisk norsk festkake. Tenkte vi kunne pynte med norske og engelske flagg. Ellers har forloveden min veldig lyst til å lage en kake! Det blir nok spennende...
Bokalven Skrevet 16. november 2004 #3 Skrevet 16. november 2004 Bryllupskake har jeg ikke en gang tenkt på. Marsipan- eller bløtkake er i hvert fall utelukket. Kanskje jeg mekker ei sjokoladekake?
maki Skrevet 16. november 2004 #4 Skrevet 16. november 2004 vi skal ha sjokoladekake bryllupskake så skal vi ha to ostekaker og kringle.
Bokalven Skrevet 16. november 2004 #5 Skrevet 16. november 2004 vi skal ha sjokoladekake bryllupskake så skal vi ha to ostekaker og kringle. Nam!
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2004 #6 Skrevet 16. november 2004 vi skal ha sjokoladekake bryllupskake så skal vi ha to ostekaker og kringle. Korleis skal den sjokoladekake-bryllupskaka vere då? Vi har også tenkt å ha sjokolade i bryllupskaka, det blir sannsynlegvis tre etasjar, der den eine etg. er sjokoladekake med kvit sjokoladekrem, eller noko. Og så reknar eg med at det blir ein 6-7 kaker utanom det... (vi er kakeglade i min familie...)
maki Skrevet 16. november 2004 #7 Skrevet 16. november 2004 Korleis skal den sjokoladekake-bryllupskaka vere då? Vi har også tenkt å ha sjokolade i bryllupskaka, det blir sannsynlegvis tre etasjar, der den eine etg. er sjokoladekake med kvit sjokoladekrem, eller noko. Og så reknar eg med at det blir ein 6-7 kaker utanom det... (vi er kakeglade i min familie...) Vi har ikke helt bestemt oss ennå, skal snakke med konditoriet om utsendet i dag eller på torsdag. Skal enten ha sånn hvit glasur på, eller marsipan eller hvit skjokolade. Jeg har aldri smakt hvit glasur å er litt skeptrisk til det. Til fyll har vi tenkt på, vaniljekrem, pasjonsfrukt og aprikos vi skal ha 4 etasjar med forskjelig fyll på hver av dem. Så på toppen blir det vel pasjonsfrukt tenke jeg. Nam nam
lene24 Skrevet 16. november 2004 #8 Skrevet 16. november 2004 Vi skal ha en tre etg bryllupskake, pyntet med friske blomster tror jeg :-) har ikke helt bestemt meg, og har god tid når det gjelder det Ellers har jeg alliert meg med folk som er eksperter på å lage gode kaker ( mamma, venninner og familie ). De lager kaker som ostekake, gulrotkake, friske kaker, nøttekake.. Satser på litt lette kaker, siden bryllupet er i August, og varmen sikkert er slående!!! Tror vi skal ha 4-5 kaker ekstra, og det tror jeg holder i massevis!!!!!
Gjest Betty Boop Skrevet 16. november 2004 #9 Skrevet 16. november 2004 Jeg var i et (kinesisk) bryllup i London i sommer. Der serverte de i stedet for den tradisjonelle bryllupskaken et 5 etasjers fat med muffins. Kakene var pyntet med hvit glasur og initialene til brudeparet skrevet med gull-kakepynt. I spiral rundt kakefatet gikk det et gullbånd, og fatet var ellers pyntet med grønne tistler og flor-sommerfugler.
Calla Skrevet 16. november 2004 #10 Skrevet 16. november 2004 Vet ikke hvordan bryllupskaka blir enda..men diverse tanter bidrar med ostekake, suksessterte, mokkakake og diverse... Regner med at det blir mye til overs, men det gjør meg ingenting...
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2004 #11 Skrevet 16. november 2004 Vi skal ha 3 etg bryllupskake. Det blir nok marsipankake med jordbær og bananer som fyll. I tillegg så håper jeg at mor vil bake nøttekake med eggekrem, at svigerinne vil bake ostekake og kanskje en sjokoladekake også har jeg lyst på kransekake :-)
Cathie Skrevet 16. november 2004 #12 Skrevet 16. november 2004 vi skal ha denne vi, bare at med lyseblå "stor blomst" istedet for sånn brunaktig, også en lyseblå kant nederst på alle etasjene som et slags bånd rundt.. Gleder meg!!!
Annie Skrevet 16. november 2004 #13 Skrevet 16. november 2004 Dere som skal ha 3 og 4 etasjers bryllupskaker, hvor mange gjester skal dere ha???
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2004 #14 Skrevet 17. november 2004 Dere som skal ha 3 og 4 etasjers bryllupskaker' date=' hvor mange gjester skal dere ha???[/quote'] Eg reknar med at vi skal ha 3 etasjar, og vi blir 55 i bryllupet. Blir nok ein del restar, men då blir det restefest!
Arwen Skrevet 17. november 2004 #15 Skrevet 17. november 2004 Vi skal ha sjokoladekake og den skal ikke være med hvit sjokolade - blir altfor tungt. Skal ringe konditoren til uka og avtale tid for møte.
Annie Skrevet 17. november 2004 #16 Skrevet 17. november 2004 Jeg fatter ikke hvor mye kaker enkelte tror folk spiser! Etter en stor middag, spiser folk mer enn en kvart kake i tillegg da??? Nope! Erfaringen min er at det er ALTFOR mye kaker. I tillegg koster bryllupskaker fryktelig mye. Noe jeg heller ville ha brukt på andre ting. Morgengave f.eks...
smilepia Skrevet 17. november 2004 #17 Skrevet 17. november 2004 Oi - har ikke engang begynnt å tenke på bryllupskake!! (selv om jeg har sjekket prisen, men det var fordi den var "tilgjengelig") Men jeg vil tippe den blir 3 etg. (ca 50gjester) Liker ikke bløtkake selv, og er heller ikke veldig begeistrert for marsipan, så sjokoladekake hadde vært toppen Men likte forrøvrig flere idèer i denne tråden, så lurer på om jeg skal "stjele" noen av dem. I så fall blir det vaniljekrem og passjonsfrukt i fyllet (som maki) og om mulig blå blomst til pynt (som Cathie).. men det går kanskje ikke med sjokoladekake?? hm... får kanskje prøvebake litt selv?? Uansett ville jeg unngått hvit sjokolade, da jeg synes det smaker helt forferdelig (med mindre det er innsiden på et kinderegg da ) -Smilepia-
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2004 #18 Skrevet 17. november 2004 Jeg fatter ikke hvor mye kaker enkelte tror folk spiser! Etter en stor middag' date=' spiser folk mer enn en kvart kake i tillegg da??? Nope! Erfaringen min er at det er ALTFOR mye kaker. I tillegg koster bryllupskaker fryktelig mye. Noe jeg heller ville ha brukt på andre ting. Morgengave f.eks...[/quote'] Det er mange som har lyst å bake kaker for oss, så dei største utgiftene blir det nok ikkje. Dessutan hører det jo med å ha ein del kaker då. Eg er klar over at folk ikkje kjem til å spise opp, men vi vil ha eit fint kakebord med godt utval. Og som sagt, det blir nok ein restefest eller fem etterpå, tenker eg.... Morgengave er noko stort tull syns eg, forresten...
ringblomst Skrevet 17. november 2004 #19 Skrevet 17. november 2004 Vi hadde 3-etasjers nydelig bryllupskake, 3 Verdens beste, 2 kransekaker, 1 tiramisu, 1 sjokolademousse-kake, 1 mokka-kake og 3 asiatiske kaker. Totalt var vi vel 70 personer, og det gikk faktisk overraskende mye kake - selv om jeg bare klarte litt bryllupskake.
Cathie Skrevet 18. november 2004 #20 Skrevet 18. november 2004 vi har fire etasjer (mest fordi min kjære absolutt skulle ha stativet på bildet og det fikk vi ikke på tre etasjen) vi skal ha ca 80gjester
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå