Whoops Skrevet 11. september 2016 #21 Skrevet 11. september 2016 Det er riktig at det ofte selges inn i pakker/kartonger av klær og at de har en spesiell inndeling. Innsalget gjøres alltid mange måneder før hver sesong (ca et halvt år) og kjedene får kanskje ikke supplere størrelser før senere. Inndelingen er gjerne noe sånt som 1-1-2-3-3-2-1 (xxs-xxl) eller tilsvarende i damestørrelser (34-46). Og selv om 42 er den vanligste størrelsen i Norge, så betyr ikke det at det samme gjelder i resten av verden. En annen ting er nok at kvinner med samme størrelse liker de samme tingene og at disse modellene kanskje ikke selger like godt i andre størrelser. Derfor blir det hengende igjen smått i de modellene som fenger større kvinner og motsatt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #22 Skrevet 11. september 2016 Jeg bruker xs. Og det er alltid tomt nesten. Kan gå opp i S, men kommer an på hvordan plagget er og slikt. Men en kjole f.eks ville det ikke gått med. Jeg handler kun på bik bok og carlings. Nye, fine kjole på bIK bok er alltid forsvunnet når jeg er i butikk, og jeg liker å prøve, ikke handle på nett. Før brukte jeg m-l, hadde aldri samme problemet. Anonymkode: af7b3...27e
Nuttery Skrevet 11. september 2016 #23 Skrevet 11. september 2016 (endret) Det kan vel ha noe med at damer i f.eks strl 36-38 i mindre grad kjøper midwaist bomullstruser...? Blir samme med magetopper. Strl XS-M forsvinner først, for det er gjerne menneskene i disse størrelsene som kjøper magetopp. Endret 11. september 2016 av Nuttery 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #24 Skrevet 12. september 2016 De fleste av mine mannlige kollegaer opp igjennom prene har pleid å bruke for små gensere eller t-shirts, fordi de tror det ser kult ut med muskler mens det i realiteten bare er en barnestørrelse trukket over en mannekropp. En genser eller t-shirt som svever over beltet eller genserermer som bare rekker til underarmen om man strekker ut armen har vært normen selv på hettegensere. Nå er heldigvis moten litt større og mer baggy klær så det ikke ser ut som om man har tatt barnas klær, men på tross av at mange menn kler seg i for små størrelser er XL og XXL stort sett alltid utsolgt først av herreklær. Du skal ikke være spesielt stor før en XL genser eller t-shirt er den som sitter best på deg, om du ikke ønsker å se femi ut da, som man gjør om t-shirt ermet kun når såvidt nedenfor skuldrene. Anonymkode: bc353...f49
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #25 Skrevet 12. september 2016 Du har ikke noe å klage over. Jeg bruker str. XM. Den er ALLTID utsolgt. Anonymkode: 9d146...54f
Majott Skrevet 13. september 2016 #26 Skrevet 13. september 2016 (endret) Den 10.9.2016 at 1.26, amativeReflection skrev: Fedmeepedemien løper løpsk, og dette er resultatet. Blir du normalvektig blir det lettere å finne klær. Jeg er normalvektig, og må ha str 42 i overdeler pga brede skuldre og store pupper. Men jeg kan bruke str 36-38 i bukser. Dvs str XL og L i overdeler og str M og S i bukser. Da jeg var undervektig måtte jeg også ha str 42 i jakker, f.eks blazere. Dvs XL og L. Endret 13. september 2016 av Majott
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #27 Skrevet 13. september 2016 Den 10.9.2016 at 19.45, AnonymBruker skrev: Så, jeg vet ikke om noen har lagt merke til dette, men hver gang jeg finner en topp/truse/bukse etc i min størrelse (L-XL) jeg virkelig elsker, så blir de så fort utsolgt, eller det er få av nettopp den toppen/trusa/buksa i den størrelsen! For å ta et par eksempler, så digger jeg trusene hos H&M, og jeg bruker størrelse 44. Jeg pleier som regel og kjøpe flerpakningene, og gjerne de det står "mid waist" på fordi de er komfortable og det er bomull. Men så fort jeg finner noen jeg vil ha, så er det kun størrelse 40 og ned igjen! Det er sjeldent jeg finner mer enn ett eksemplar av størrelse 44. Noen ganger finner jeg truser jeg virkelig elsker, og går på nett for å bestille flere, men - du gjettet riktig - de er selvfølgelig utsolgt i 42-44... Et annet eksempel, er topper jeg finner som ser bra ut på meg, ofte er utsolgt i mine størrelser, eller at de kun har én igjen i min størrelse. Jeg skjønner virkelig ikke dette, for det virker nesten som at produsentene alltid pøser på med klær i størrelse XS/S - M, mens L og XL er i "mindretall". Jeg mener, enten lager de mer klær i størrelse XS-M, eller så er det mange flere som bruker L-XL enn de som bruker mindre størrelser. Er det bare meg, eller har flere lagt merke til dette? Anonymkode: b7d50...836 Alle føler vel at deres str er den som blir utsolgt først, nettopp fordi det er den dere ser etter. Jeg har gått fra xs til xl, og joda jammen var de alltid utsolgt uansett gitt. Helt ærlig, legger du merke til de andre str når du letter etter din egen? Anonymkode: 3e8d8...8de 1
Angelheart2 Skrevet 14. september 2016 #28 Skrevet 14. september 2016 Jeg syns tvert i mot at det alltid er XS og XL som henger igjen, mens det som oftest er utsolgt i S-M-L. Har tenkt at det er helt naturlig da det er flest som bruker disse mellomstørrelsene, mens det kun er få som kommer inn i XS eller fyller ut XL. bruker selv M (38) og finner aldri min størrelse på salgsstativ, i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå