AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #1 Del Skrevet 10. september 2016 Så, jeg vet ikke om noen har lagt merke til dette, men hver gang jeg finner en topp/truse/bukse etc i min størrelse (L-XL) jeg virkelig elsker, så blir de så fort utsolgt, eller det er få av nettopp den toppen/trusa/buksa i den størrelsen! For å ta et par eksempler, så digger jeg trusene hos H&M, og jeg bruker størrelse 44. Jeg pleier som regel og kjøpe flerpakningene, og gjerne de det står "mid waist" på fordi de er komfortable og det er bomull. Men så fort jeg finner noen jeg vil ha, så er det kun størrelse 40 og ned igjen! Det er sjeldent jeg finner mer enn ett eksemplar av størrelse 44. Noen ganger finner jeg truser jeg virkelig elsker, og går på nett for å bestille flere, men - du gjettet riktig - de er selvfølgelig utsolgt i 42-44... Et annet eksempel, er topper jeg finner som ser bra ut på meg, ofte er utsolgt i mine størrelser, eller at de kun har én igjen i min størrelse. Jeg skjønner virkelig ikke dette, for det virker nesten som at produsentene alltid pøser på med klær i størrelse XS/S - M, mens L og XL er i "mindretall". Jeg mener, enten lager de mer klær i størrelse XS-M, eller så er det mange flere som bruker L-XL enn de som bruker mindre størrelser. Er det bare meg, eller har flere lagt merke til dette? Anonymkode: b7d50...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 10. september 2016 #2 Del Skrevet 10. september 2016 Gjennomsnittlig buksestørrelse for kvinner er 42. Aldri jobba i kjedebutikk, men det er vanlig ellers at klær kjøpes i pakker. En vanlig pakke er på 8 stk, fordelt over flere størrelser. Da sier det seg selv at de vanligste størrelsene blir borte mens de mer uvanlige blir igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #3 Del Skrevet 10. september 2016 Ja, men min opplevelse er at min størrelse som er XS alltid er utsolgt. Jeg legger ikke merke til hvordan det er med andre størrelser. Anonymkode: eea8d...a79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #4 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg bruker S, og føler alltid at den er utsolgt 😉 Anonymkode: b59b9...9e8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #5 Del Skrevet 10. september 2016 Syns størrelsene "mine" alltid er utsolgt (36-38/s-m), så handler vel heller om at de beste eller fineste plaggene blir tatt fort uansett størrelse. Anonymkode: 15220...51a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 10. september 2016 #6 Del Skrevet 10. september 2016 Xs er den størrelsen som det tas minst inn av. Det er den minst solgte, men når man får inn noe skikkelig fint selges den fort, men man vet ikke hva som selger før man får det inn og da får man ikke etterbestilt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #7 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg jobber i klesbutikk, og hos oss er det motsatt. Vi sitter nesten alltid igjen med de store str.... Anonymkode: e9d52...d16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #8 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg erfarer at S alltid er utsolgt. Men det handler jo om at enkelte fasonger passer enkelte størrelser. Truser og topper som passer en med str 44 vil ofte ikke være fine på en med størrelse xs-m.... Ville aldri funnet på å kjøpe mid-waist bomullstruser... Anonymkode: ce874...806 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 10. september 2016 #9 Del Skrevet 10. september 2016 Eg har samme problem, og bruker XS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 10. september 2016 #10 Del Skrevet 10. september 2016 hvertfall når det kommer til sko forsvinner de største størrelsene alltid først. ble forklart i en skobutikk av dem ikke kunne bestille inn skostørrelser manuelt, men dem kom i "sett" og da var det alltid veldig få av 45/46 og mange av de små størrelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #11 Del Skrevet 10. september 2016 TS her. Kan dette ha noe med bosted og gjøre? Det er merkelig, for hver gang jeg kikker på (spesielt) truser, så er alltid 42-44 utsolgt, mens 36-40 er de størrelsene det finnes flest av. Det er jo forståelig at alle opplever dette med sine størrelser, men jeg la bare merke til at L-XL gjentatte ganger blir utsolgt og det kun finnes XS-S igjen. Kan være tilfeldig, men kanskje folk i byen min har mer fett på kroppen? Jeg vil også tilføye at jeg ikke prøvde og body-shame eller fornærme noen som bruker XS-S altså. Jeg skjønner jo at folk er forskjellige, med forskjellige kroppsfasonger, men det er hvertfall min erfaring da (at de større størrelsene ofte går fortere tomme). Anonymkode: b7d50...836 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #12 Del Skrevet 10. september 2016 På Cubus ser man at alle bukser osv som henger igjen på salgsstativene i str. XS og S. Mens bluser og litt baggy gensere alltid er igjen i XL. I sko så er jeg heldig og har veldig liten størrelse, den er aldri utsolgt (36) Med truser har jeg samme erfaring som TS, samt strømpebukser. Leter alltid lenge for å finne størst mulig! Anonymkode: 9c4a4...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #13 Del Skrevet 10. september 2016 Det har vel med å gjøre at de klærne som er finest på str L og XL blir solgt til de som bruker den str, for de er kanskje ikke så fine på de som bruker S. Og at de klærne som er mest flatterende på de som bruker str S er fortest utsolgt i str S, fordi folk i str XL ikke synes de er fine på seg. Har nok mest med passform og fasong hvilke plagg som selges ut i hviilke str. Anonymkode: 0e714...650 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #14 Del Skrevet 10. september 2016 Når det gjelder bukser, så er størrelse 34, alså XS, den butikkene tar inn minst av, så jeg har hele mitt liv hatt store problemer å finne bukser, og når jeg da finner en, så spiller pris ingen betydning, jeg må jo bare ha buksa for det er sjelden det skjer at jeg finner en, det kan gå år imellom. Når det gjelder genser så bruker jeg størrelse S, vil ikke ha den så stramt, så det finner jeg hver gang. Men når det er salg, da er det bare XS, L og XL som henger på tilbudstativet. Det er veldig sjelden jeg får kjøpe klær på tilbud for å si det slik. Anonymkode: 7aaac...3ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Quatre Skrevet 10. september 2016 #15 Del Skrevet 10. september 2016 (endret) . Endret 3. februar 2017 av Quatre . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #16 Del Skrevet 10. september 2016 Syntes alltid S og M er utsolgt, og at det er L og XL som er igjen. Men så handler jeg på Bik Bok, og de henvender seg jo ikke til målgruppen som er litt større, og er heller overflod av småjenter/tenåringer osv. Anonymkode: 62d55...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 10. september 2016 #17 Del Skrevet 10. september 2016 Fedmeepedemien løper løpsk, og dette er resultatet. Blir du normalvektig blir det lettere å finne klær. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #18 Del Skrevet 11. september 2016 1 time siden, amativeReflection skrev: Fedmeepedemien løper løpsk, og dette er resultatet. Blir du normalvektig blir det lettere å finne klær. Det går an å bruke størrelse L uten å lide av fedme. Anonymkode: 468bc...efe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #19 Del Skrevet 11. september 2016 9 timer siden, amativeReflection skrev: Fedmeepedemien løper løpsk, og dette er resultatet. Blir du normalvektig blir det lettere å finne klær. Jeg vil nå si at de som bruker S-L er de normalvektige. XS og XL er den minste og største størrelsen, så de kan kanskje havne i kategorien som "under/overvektig", men det er ikke anoreksia eller fedme det er snakk om da. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har vel med å gjøre at de klærne som er finest på str L og XL blir solgt til de som bruker den str, for de er kanskje ikke så fine på de som bruker S. Og at de klærne som er mest flatterende på de som bruker str S er fortest utsolgt i str S, fordi folk i str XL ikke synes de er fine på seg. Har nok mest med passform og fasong hvilke plagg som selges ut i hviilke str. Anonymkode: 0e714...650 Dette var veldig bra forklart! Jeg har ikke tenkt på det sånn før. Anonymkode: b7d50...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #20 Del Skrevet 11. september 2016 I vanlige klær, type h&m, Bikbok,osv opplever jeg ofte at det er utsolgt for størrelse S ja, irriterende for meg at det er "alltid" størrelser 42 og større som er på salg. Men av dyrere merker, og også sportsklær, det er det ofte XS og S som er igjen! Så tror det varierer egentlig. Også tror jeg det er sin de andre sa, de klærne som er finest på L og treffer målgruppa, de fort utsolgt i L osv.. Tror det må være noe i det. Anonymkode: b9773...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå