Gå til innhold

Vær så snill - ikke send barna i bhg med omgangssyke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal holde barna hjemme i 48 timer etter omgangssyke og diare. Selv om barnet virker frisk og oppegående kan barnet fortsatt smitte andre.

Det er alt for mange som sender barna for tidlig i barnehagen, til og med midt i omgangssyken... Det er svært smittsomt og det går ut over både andre barn, voksne og ansatte. Vær så snill, ikke send barna i barnehagen kort tid etter omgangssyken.

Hilsen en barnehageassistent som ofte får omgangssyke og diare fra barn som ikke er friske enda.

:) 

Anonymkode: d1ed2...a69

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver under på den!

Anonymkode: 8dc0f...765

• Liker 2
Skrevet

Folk vil jo tjene pengene sine, og er derfor snare med å dumpe ungen i barnehagen :) Ikke noe nytt der i gården. Å vaske hendene til barna gidder de heller ikke å gjøre, for da rekker de ikke jobben!

Anonymkode: e9129...93e

• Liker 1
Skrevet

Som om barneforeldre bryr seg om andre enn barna sine

Anonymkode: d7a3c...ef5

• Liker 4
Skrevet (endret)

Til h***** med de her foreldra som ikke klarer å tenke på andre enn seg selv og sine barn! Hold den forbanna sykdommen for dere selv. Slutt å spre det rundt i barnehager. Tenk på at det finnes barn som kanskje er svakere enn deres "gullunger" som ikke tåler omgangssyke så godt som deres "gullunger". BRUK HJERNEN ELLER LA VÆR Å FÅ BARN! Sånt skulle barnevernet tatt seg av og gå etter de som ikke klarer å være hjemme med syke barn en gang! Ta barna i fra dem! For har de barn så må de drite i jobben sin og være hjemme med barna så lenge de er syk og 48 t etter de er frisk! På tide å sende bekymringsmeldinger om sånne foreldre! Det skal jeg begynne å gjøre. Selv om det blir henlagt så er det ikke så moro for foreldre å bli kontaktet av BV.:fnise:

Endret av Klopp
Skrevet

Jeg er enig i at man skal følge 48-timersregelen.

Men. Det er godt mulig å ha viruset liggende i kroppen som smitter, selv om man ikke har hatt symptomer på det. Så slapp av her. Omgangssyke og influensa er ikke til å unngå dessverre.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Klopp skrev:

Til h***** med de her foreldra som ikke klarer å tenke på andre enn seg selv og sine barn! Hold den forbanna sykdommen for dere selv. Slutt å spre det rundt i barnehager. Tenk på at det finnes barn som kanskje er svakere enn deres "gullunger" som ikke tåler omgangssyke så godt som deres "gullunger". BRUK HJERNEN ELLER LA VÆR Å FÅ BARN! Sånt skulle barnevernet tatt seg av og gå etter de som ikke klarer å være hjemme med syke barn en gang! Ta barna i fra dem! For har de barn så må de drite i jobben sin og være hjemme med barna så lenge de er syk og 48 t etter de er frisk! På tide å sende bekymringsmeldinger om sånne foreldre! 

Vet du hva, dette er faktisk et stort problem i barnehagene. Syke barn blir sendt i barnehagen, andre barn og personalet blir smittet. Det hender at flere av personalet blir syke samtidig, og det kan få store konsekvenser for tilbudet og kvaliteten i barnehagen. Vikarbruk som sprenger økonomien til barnehagen, slik at andre poster må kuttes. Utrygghet og lite pedagogisk opplegg for barna. 

At man er foreldre betyr ikke at man skal drite i jobben sin. Men har man valgt å få barn så får man jaggu ta det ansvaret som medfølger!! 

Anonymkode: ac007...443

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Men. Det er godt mulig å ha viruset liggende i kroppen som smitter, selv om man ikke har hatt symptomer på det. Så slapp av her. Omgangssyke og influensa er ikke til å unngå dessverre.

Nei sykdommer er ikke til å unngå. Men det kan bli mindre av det, og mindre smittefarlig hvis bare VOKSNE folk kan begynne å bruke den hjernen de har fått! Den er ikke bare til pynt etter man har fått barn.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva, dette er faktisk et stort problem i barnehagene. Syke barn blir sendt i barnehagen, andre barn og personalet blir smittet. Det hender at flere av personalet blir syke samtidig, og det kan få store konsekvenser for tilbudet og kvaliteten i barnehagen. Vikarbruk som sprenger økonomien til barnehagen, slik at andre poster må kuttes. Utrygghet og lite pedagogisk opplegg for barna. 

At man er foreldre betyr ikke at man skal drite i jobben sin. Men har man valgt å få barn så får man jaggu ta det ansvaret som medfølger!! 

Anonymkode: ac007...443

Sant. Det går utover hele barnehagen kun pga fucka foreldre som ikke vet bedre og aldri skulle fått barn! Skremmende å se voksne folk er så dumme i hodene sine og så jævla lat!! Får omgangssyken bare av tanken på de! Spyr!

Skrevet

Ingen her har hatt barn før 

Anonymkode: 11a5b...85e

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk et barn. Har ei nær søster også som har barn i barnehage. Har aaaaldri sent barna syk. Jo hun jobber, men barna er viktigst for henne. Hold ALLTID barna hjemme 48 t etter omgangssyke. De som ikke gidder det burde ikke hatt barn!

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Folk flest er vel enige om at man ikke smitter halve barnehagen med barn, ansatte og foreldre med omgangsyke?

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk vil jo tjene pengene sine, og er derfor snare med å dumpe ungen i barnehagen :) Ikke noe nytt der i gården. Å vaske hendene til barna gidder de heller ikke å gjøre, for da rekker de ikke jobben!

Tror ikke akkurat det handler om å tjene pengene sine for de fleste, vi har da rett til omsorgsdager (med lønn) når barna er syke 😜

Anonymkode: 151e6...686

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tre år gammel datter, og hun har vært offer for sløve foreldre som jukser med sine syke barn.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke akkurat det handler om å tjene pengene sine for de fleste, vi har da rett til omsorgsdager (med lønn) når barna er syke 😜

Anonymkode: 151e6...686

Er ikke så mange dager det i løpet av et kalenderår :) 

Skrevet

Man skal overholde 48 timers regelen. Jeg jobber i barnehage og må si at budsjett og vikar bruk er min minste bekymring her. Når barn kommer i bhg med kjent smitte må andre kronisk syke barn og voksne holdes hjemme for å unngå smitte. Disse barna kan pga andres ubetenksomhet få ganske mye fravær kun pga smittefare og det er tungt for de det gjelder. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke så mange dager det i løpet av et kalenderår :) 

Nja, hva så om man måtte være hjemme en dag uten lønn pga sykt barn når jeg vet hvor farlig smitten er for enkelte andre. Bedre å tape noen kroner det ene året man brukte opp sykedager enn å vite at min sykdom fikk andre innlagt. For de aller fleste klarer det seg med antall "sykt barn" dager. Har man spesielt syke barn kan man søke om flere dager ganske enkelt. Som enslig mor hadde jeg 30 dager i året og det rakk i massevis, det er 6 arbeidsuker i året fordelt på 3 barn. 

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, CaramelDevil skrev:

Enig.

Og man kan bli smittet på bussen, i butikken, i influensasesongen flyr bassiluskene alle veier.

Jeg mener på ingen måte at det er greit å sende barn for tidlig i barnehagen etter sykdom, men det er jo ikke slik at hvis alle fulgte reglene ville ingen bli syke...

Anonymkode: 2d3bc...a3d

• Liker 3
Skrevet

Enig i det. Det gjelder dog all sykdom og elendighet, forkjølelse, hoste, influensa, barnemark........................! For ikke å snakke om lus. 

Anonymkode: 72ce9...de3

Skrevet
6 timer siden, Sulosi skrev:

Man skal overholde 48 timers regelen. Jeg jobber i barnehage og må si at budsjett og vikar bruk er min minste bekymring her. Når barn kommer i bhg med kjent smitte må andre kronisk syke barn og voksne holdes hjemme for å unngå smitte. Disse barna kan pga andres ubetenksomhet få ganske mye fravær kun pga smittefare og det er tungt for de det gjelder. 

Enig i denne.

Skrevet
7 timer siden, Klopp skrev:

Jeg har faktisk et barn. Har ei nær søster også som har barn i barnehage. Har aaaaldri sent barna syk. Jo hun jobber, men barna er viktigst for henne. Hold ALLTID barna hjemme 48 t etter omgangssyke. De som ikke gidder det burde ikke hatt barn!

Greit at du "har" barn, men du har vel aldri hilst på det barnet engang. Vet ikke om du skal uttale deg så veldig bombastisk i barnetråder...

Anonymkode: 15f46...4ad

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...