AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Fikk en purreregning på en regning jeg trodde jeg hadde betalt, men nå ser jeg at pga jeg mistet bostønaden som jeg tenkte å betale den med, så har jeg nok glemt av å betale den. Jeg har veldig dårlig økonomi... ekstremt dårlig, og låner allerede 4000 kroner av kredittkortet denne måneden og må låne av de 10 000 jeg har å låne av helt til lønnen kommer. Lønnen er veldig lav og. Liker ikke å låne av kortet. Purreregningen på ca 1700 kroner, må betales innen 21.9. Dersom jeg venter å betale den til lønnen kommer den 28.9, vil jeg få en anmerkning som vanskelig betaler i systemet da? Dette er nrk lisensen altså... Noen som vet? Ville dere ha lånt ytterligere av banken til å betale regningen eller ventet en uke på overtid? Anonymkode: 1f144...733
Walterwhite Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Ring dem, forklar situasjonen og spør om utsettelse. Det går så og si alltid helt fint og er mye bedre enn å låne penger du ikke har 1
Saphyria Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Kontakt de som sendte regningen og be om utsettelse.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 NRK lisensen må du betale med en gang fordi NRK er en av de som er unntatt fra vanlige regler om gebyr. Så her blir det fort et høyt gebyr og en rådyr renteregning.
KvinneguidenBruker Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 Det billigste er å betale med en gang NRK og staten er de du må betale først
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 Du kan få gebyr, men jeg tviler på at de får betalingsanmerkning hvis du utsetter en uke for "vanlig purring". (vanligvis går det 2-3 uker før en aktør sender ut purringer). Men det kommer an på hva som står i purringen. Hvis det samtidig står at det er varsel om inkasso og at pengene vil inndrives (da et det inkassovarsel også, og ikke bare "vanlig" purring) så ville jeg ikke tatt sjansen, da er det mye bedre å ringe og spørre om utsettelse. Har man litt dårlig råd eller ønsker å spare penger av andre grunner så kan man også vurdere å si opp tv-abonnement og kvitte seg med tv'en og kjøpe en billig flatskjerm uten TV-inngang (evt. plombere antenneinngangen og sende bevis på at man har gjort det til NRK). Man klarer seg fint uten TV i dag, det er mye viktigere å ha tilgang til nett (der man uansett kan se nyheter og se filmer). Anonymkode: 52567...c8a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 Seriøst ts når det kommer til nrk (staten) og du har dårlig økonomi så burde du ha satt til side 237,- pr mnd er ikke verre enn det. Det gjør jeg Anonymkode: 60345...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå