AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Hei:) noen som har reist til Edinburgh(eller andre skotske byer) alene? Gikk det fint? Følte du det gikk bra å sitte på cafeer og spise alene? Er skottene generelt imøtekommende og grei å komme i kontakt med? Anonymkode: 7464b...995
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Jepp, var der nettopp i 5 dager, under Edinburgh Fringe. Hadde fullt program med festivalen da (teaterforestillinger, film og stand up), så følte ikke for å sosialisere så mye mens jeg var ute, men bodde på et lite hostel og pratet litt med folk der på kveldene. Ikke noe problem å sitte alene og spise, hadde bok/mobil med meg og gikk ikke på så veldig stive steder. Veldig koselig by og knallbra festival, jeg skal absolutt tilbake igjen neste år. :-) Anonymkode: d7391...b00
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, var der nettopp i 5 dager, under Edinburgh Fringe. Hadde fullt program med festivalen da (teaterforestillinger, film og stand up), så følte ikke for å sosialisere så mye mens jeg var ute, men bodde på et lite hostel og pratet litt med folk der på kveldene. Ikke noe problem å sitte alene og spise, hadde bok/mobil med meg og gikk ikke på så veldig stive steder. Veldig koselig by og knallbra festival, jeg skal absolutt tilbake igjen neste år. :-) Anonymkode: d7391...b00 Takk for svar! Hvor anbefaler du å bo av old town og new town mtp attraksjoner og shopping? Og måtte du mellomlande i London? Var det stress? Ser jeg bare får 1 tine og 10 minutter på meg. litt stress hvis det er mye kø kanskje 😬 Anonymkode: 7464b...995
Gjest Linaria Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 Har både reist dit masse alene og vært der på utveksling alene. Foretrekker absolutt Old Town. Den er finest, synes jeg, og er ikke glad i shopping så er lite interessert i Princes Street. Har aldri kjedet meg alene i Edinburgh. Er alltid noe å finne på. Folk er utrolig imøtekommende der. Jeg kommer alltid i snakk med folk selv når jeg er ute alene. Åh, som jeg savner den byen.
Gjest vkt Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 Den 9/10/2016 at 16.12, AnonymBruker skrev: Hei:) noen som har reist til Edinburgh(eller andre skotske byer) alene? Gikk det fint? Følte du det gikk bra å sitte på cafeer og spise alene? Er skottene generelt imøtekommende og grei å komme i kontakt med? Anonymkode: 7464b...995 Studerer på andre året der nå. Har ikke sittet så mye og spist på kafeer alene, men tror ikke du blir uglesett av det. Skottene minner en del om skandinaver og kan være litt trauste i starten, men alle blir veldig snakkesalige på barer og under andre sosiale settinger. Flyr direkte fra Oslo til Edinburgh med Norwegian. Old Town er finest. Princes Street og shoppingen er i New Town, men er også i gangavstand fra Old Town som har det meste av turismen.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Den 9/10/2016 at 18.57, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Hvor anbefaler du å bo av old town og new town mtp attraksjoner og shopping? Og måtte du mellomlande i London? Var det stress? Ser jeg bare får 1 tine og 10 minutter på meg. litt stress hvis det er mye kø kanskje 😬 Anonymkode: 7464b...995 Jeg bodde i New Town, tok meg 10-15 minutter ca å gå for å være "midt i smørøyet" i old town, så det var helt ok avstand synes jeg. Var gangasvatand til alt jeg ville se/være med på uansett. Men neste gang vil jeg nok i utgangspunktet bo i Old Town, siden det er så sjarmerende der. Jeg mellomlandet i Køben og hadde litt over 2 timers venting der, men det skulle jo gå greit. Du slipper jo å sjekke inn bagasje og slikt på nytt for den sendes vel rett til Edinburgh uansett. Jeg var sjeleglad for at jeg reiste kun med håndbagasje på returen min, for med SAS var mellomlandingen i Oslo på kun 55 minutter, og det hadde aldri gått om jeg skulle ha hentet ut bagasjen, gått gjennom tollen og sjekket den inn igjen osv før innerikstur videre. Tungvindt opplegg! Anonymkode: d7391...b00
elvital Skrevet 12. september 2016 #7 Skrevet 12. september 2016 Var alene der for tre år siden. Bodde hos en fetteren til en venninne da, 15-20min å gå til Princes street. Syns det var en fin by å reise alene til, jeg var på litt budsjettur, så jeg kjøpte for det meste mat på butikken og spiste i parken eller tilbake i huset, men har ikke noe problem med å spise ute alene heller. Gled deg!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 Jeg skal også alene til Skottland om noen mnd. En helg i en bitteliten by i nord. Jeg satser på å henge med en øl på puben hver ledige stund og håpe at enten ingen legger merke til meg (så det ikke blir flaut), eller at jeg møter en vennlig sjel som vil prate litt... Kommer til å oppsøke steder med live musikk, da. Anonymkode: a2827...7a3
Gjest Linaria Skrevet 13. september 2016 #9 Skrevet 13. september 2016 Den 12/09/2016 at 9.26, AnonymBruker skrev: Jeg skal også alene til Skottland om noen mnd. En helg i en bitteliten by i nord. Jeg satser på å henge med en øl på puben hver ledige stund og håpe at enten ingen legger merke til meg (så det ikke blir flaut), eller at jeg møter en vennlig sjel som vil prate litt... Kommer til å oppsøke steder med live musikk, da. Anonymkode: a2827...7a3 Det er ikke flaut å sitte alene på pub, spesielt ikke der det er live musikk. Hvilken bittelille by, Inverness-størrelse, eller enda mindre? 😃
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10 Skrevet 13. september 2016 1 time siden, Linaria skrev: Det er ikke flaut å sitte alene på pub, spesielt ikke der det er live musikk. Hvilken bittelille by, Inverness-størrelse, eller enda mindre? 😃 Mindre. Ullapool Har du vært der? Anonymkode: a2827...7a3
Gjest Linaria Skrevet 13. september 2016 #11 Skrevet 13. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mindre. Ullapool Har du vært der? Anonymkode: a2827...7a3 Nei, det har jeg ikke. Er en del keltiske konserter der som jeg gjerne skulle vært på. Kos deg masse!
Helena83 Skrevet 17. september 2016 #12 Skrevet 17. september 2016 Har ikke vært alene i Edinburgh, men er der akkurat nå. Synes skottene er veldig trivelig og hjelpsomme så det kommer ikke til å bli et problem 😊
missdior Skrevet 18. september 2016 #13 Skrevet 18. september 2016 17 timer siden, Helena83 skrev: Har ikke vært alene i Edinburgh, men er der akkurat nå. Synes skottene er veldig trivelig og hjelpsomme så det kommer ikke til å bli et problem 😊 Hvordan er temperaturen? En uke til vi drar
Helena83 Skrevet 19. september 2016 #14 Skrevet 19. september 2016 Den 18.9.2016 at 14.16, missdior skrev: Hvordan er temperaturen? En uke til vi drar Temperaturen er 15-18 grader og sol og med litt skyer. Var veldig usikker på hva jeg skulle ha med meg av klær siden det var meldt litt forskjellig. Men det har gått greit fram til nå. Vært her før?
missdior Skrevet 21. september 2016 #15 Skrevet 21. september 2016 Den 19.9.2016 at 16.10, Helena83 skrev: Temperaturen er 15-18 grader og sol og med litt skyer. Var veldig usikker på hva jeg skulle ha med meg av klær siden det var meldt litt forskjellig. Men det har gått greit fram til nå. Vært her før? Takk for svar! Det høres jo lovende ut. Ja, to ganger. I 2009 og 2010 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå