AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Jeg er en glad bærplukker både her hjemme (på østlandet) og på fjellet. Men jeg synes det har blitt litt komplisert. For 2 år siden fikk jeg kjeft av ei dame, som hevdet jeg plukket på innmark. Nå har jeg lest at enkelte grunneiere setter opp skilt enkelte steder at det ikke er lov å plukke bær, spesielt multer. Jeg kjenner også til et sted, hvor de vil ha betalt for både parkering og at man plukker. Kan de med andre ord nekte noen å plukke bær også i turmark om de setter opp skilt? Gjelder dette også i utmark overalt? Det er jo ikke så lett å se et skilt om man er ute på tur. Anonymkode: 57d58...14e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Nei, allemannsretten gjelder i utmark. Noen folk tror de eier ville bær og oppfører seg deretter. Anonymkode: 96e12...c16 1
Skywalker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Bærplukking og allemannsretten Plukk i vei!
Gjest Hapi Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Artikkel om skilt:http://www.nordlys.no/multer/barplukking/dette-skiltet-skaper-forvirring-blant-turgaere-det-trengs-avgjort-opplaring-i-skilting/s/5-34-472591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå