Gå til innhold

Jaydess erfaringer

Silikonguri

Anbefalte innlegg

Heisann! Prøvd å lete her, men kunne ikke finne noe oppdatert rundt Jaydess minispiralen. Noen som har erfaringer med den? Ikke lyst å prøve kobberspiral helt enda, siden jeg allerede sliter med sterk menstruasjon og føler kroppen fungerer best om jeg ikke får mensen. Tåler nesten ingen typer hormonellprevensjon og leste at denne spiralen har minst hormoner av all prevensjon med hormoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk satt inn Jaydess i juni. Jeg synes det gjorde jævlig vondt å få satt den inn og det var ganske sårt i noen uker. Blødde to måneder, med avbrekk på en dag eller to, men dette var veldig lette blødninger og ikke noe som plagde med nevneverdig da jeg er vandt med tunge blødninger. Er jo ikke så lenge siden jeg fikk satt den inn, men er veldig fornøyd nå som jeg har sluttet å blø.

Har ingen andre bivirkninger etter spiralen, og tåler den my bedre enn jeg har gjort diverse p-piller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

9 minutter siden, Baela skrev:

Jeg fikk satt inn Jaydess i juni. Jeg synes det gjorde jævlig vondt å få satt den inn og det var ganske sårt i noen uker. Blødde to måneder, med avbrekk på en dag eller to, men dette var veldig lette blødninger og ikke noe som plagde med nevneverdig da jeg er vandt med tunge blødninger. Er jo ikke så lenge siden jeg fikk satt den inn, men er veldig fornøyd nå som jeg har sluttet å blø.

Har ingen andre bivirkninger etter spiralen, og tåler den my bedre enn jeg har gjort diverse p-piller. 

Takk for svar! Tåker så lite selv, og stav ble for mye hormoner for meg så tror jeg skal prøve denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Har selv gått på p-piller og p-plaster i tilsammen 12 år, har aldri fungert bra for meg så jeg ønsket kobberspiral. Legen ønsket ikke å sette dette på meg uten at jeg hadde gjennomført en graviditet og jeg ble tilbudt Jaydess.

Insettingen var ikke deilig, men heller ikke det mest smertefulle jeg har opplevd. Kjennes ut som menssmerter og det var for det meste usikkerheten rundt hvor vondt det kom til å gjøre, og hvilke smerter jeg kom til å oppleve, som var skummelt. Hadde krampevondt i magen samme dag. Blødde litt men det var nok helst fordi jeg tok livmorhalskreft-prøven samtidig. Merket ikke noe mer til det før etter 1 uke hvor jeg fikk ordentlige smertefulle kramper i magen og begynte å blø. Jeg trodde kroppen min holdt på å støte fra seg innlegget men det gikk heldigvis fint, var mest sannsynlig bare min første mens med spiral. Etter dette hadde jeg regelmessig mens med menssmerter i 5 måneder, nå har jeg ikke hatt mens på 7 uker (har kramper i magen nå så bank i bordet!)

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, ingen bivirkninger utenom at jeg for første gang i mitt liv har fått menssmerter. Men så lenge jeg slipper unna humøret og matlysten som følger med p-piller så er alt tipp topp! :)

Anonymkode: ca090...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...