Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to år siden ble det slutt med meg og min samboer etter at jeg fant ut at han var utro. Etter litt over tre måneder møtte jeg en herlig fyr. Han oppførte seg så modent og ansvarlig - og vi hadde timelange telefonsamtaler om alt fra mindre til mer seriøse tema. Jeg trivdes godt i hans selskap. Det er første gang jeg har møtt en gutt med veldig like oppfatninger, meninger, verdier og synspunkter som meg. Vi hadde sex en gang, men det tok flere uker før vi gjorde det fra da vi først møttes. Han uttrykte at han var små-betatt - om ikke forelsket - i meg, og tok med med på en fantastisk date.

Det eneste problemet for min del var at jeg ikke hadde noen følelser for denne nye fyren - og jeg begynte etter hvert å se på han mer som en venn. Jeg var ikke kommet over eksen min, og det var vanskelig å skulle starte et nytt forhold. Dette fortalte jeg til han en dag. Han ble selvsagt veldig lei seg, men forstod meg. 

Noen uker senere gikk jeg tilbake til eksen min (noe jeg ikke skulle gjort). Og for å ta det kort: Jeg gjorde det slutt igjen med han for ikke så lenge siden. Jeg er nå singel igjen. 

Greien er: I hele perioden jeg var sammen med eksen min for andre gang, klarte jeg ikke slutte å tenke på denne gutten jeg møtte. Det var ikke romantiske eller seksuelle tanker, men vennskapelige tanker. Vi hadde litt kontakt på snapchat etter at jeg ble sammen med eksen min igjen, men jeg forsøkte å ta avstand for å gjøre det enkelt for han, og ikke minst for eksen min. 

Tankene mine besto - og består den dag i dag - av at jeg hadde sagt farvel til en fantastisk venn. Jeg har virkelig lyst å ha han tilbake i livet mitt, men kun som en venn. For vi går så godt overens! Spørsmålet er om han hadde ønsket det, eller om det hadde blitt for komplisert. Det er nå 1,5 år siden jeg "holdt på" med denne gutten, og jeg har et lite håp om at han nå kunne sett på meg kun som en venn, men jeg har også mine tvil.

Hva ville dere gjort? Skal jeg ta opp igjen kontakten - og gjøre det klart for ham hva jeg ønsker? Eller skal jeg bare holde meg unna? 

Anonymkode: 8424c...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som intet våger, intet vinner;) hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tatt kontakt med han og fortalt ham om ønsket ditt. Det er jo bare han selv som vet om han synes det er greit eller ikke :) Får du et nei, så trenger du jo ikke å gruble mer. 

Skrevet
12 timer siden, Rubinen skrev:

Den som intet våger, intet vinner;) hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tatt kontakt med han og fortalt ham om ønsket ditt. Det er jo bare han selv som vet om han synes det er greit eller ikke :) Får du et nei, så trenger du jo ikke å gruble mer. 

Takk for svar. Du har nok sikkert rett. Er bare redd for at han får forhåpninger, selv om jeg er ærlig med han. Men samtidig er det jo bare han selv som vet det, som du sier. Kanskje jeg skal prøve :) 

- TS

Anonymkode: 8424c...3c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...