Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en rolig og sjenert person. Smiler, er høflig, men roper aldri høyest i folkemengder. 

Jeg deler sjeldent ting på facebook (2-3 ganger i året kanskje) men gratulerer de som har bursdag osv. Jeg har mann, barn og fast jobb. Har noen få barndomsvenner jeg fortsatt har kontakt med, og foreldre til barnas venner av og til.

Det virker som om folk rundt meg ikke liker personligheten min. Naboene sier knapt hei. Gamle kjenninger glemmer hva jeg heter, overser meg osv. Nå har til og med nære familiemedlemmer begynt å slette meg fra facebook, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg blir trist av dette og føler meg mislikt.

Bør jeg forandre på væremåten min, i såfall hvordan?

Anonymkode: 93546...8a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo ikke fortalt om væremåten din, så vanskelig å si. Å si at du gratulerer folk med bursdag nå og da sier ingenting om personligheten din eller hvordan du blir oppfattet av andre

Anonymkode: de233...828

• Liker 8
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Tar du noe særlig kontakt med de menneskene dette gjelder da? Om du aldri tar kontakt eller viser tegn til interesse, er nok kanskje dette et sted å starte. Du sier du er litt stille og sjenert, og det kan nok ofte forstås som at man er litt avvisende. Om det er noe annet er vanskelig å si ut ifra informasjonen du gir :)

Skrevet

Ts,det er vanskelig å se om en person er sjenert eller overlegen,for de oppfører seg ganske likt,om du ser den? :-) Du sier at naboene "knapt sier hei",hva mener du ? Vil du veksle noen ord med dem,så er det også noe du må ta intitiv til,for andre kan jo tro du ikke er interessert. Tror ikke folk nødvendigvis må mislike deg altså,men kanskje du gjør dem usikre også? Det er veldig vanskelig å vite hvordan en person er og tenker når de deler veldig lite av seg selv,og det er nok der det ligger.

Skrevet

Liker du deg selv da? En ting jeg har merket meg er at mennesker som ikke trives med seg selv er vanskelig å komme inn på og bli venner med.

• Liker 3
Skrevet

Folk flest er idioter, så jeg ville ikke latt dette gå inn på meg. Du kan alltids se om du kan gjøre noen justeringer og prøve å fremstå litt annerledes, men det er en stor sjanse for at dissse personene rett og slett er idioter.

• Liker 3
Skrevet

Er du en rolig og sjenert person som ikke er særlig flink på smalltalk og det å ikke alltid har noe spesielt å si til kolleger etc når man treffes på julebord, med "nå skal vi kose oss"  Jeg er nok litt den personen selv, men har gjennom årene forstått at de andre vet liksom ikke helt hva de skal snakke med meg om, og derfor unngår kanskje sosiale situasjoner med meg. Jeg passer best sammen med uhøytidelige mennesker som ikke tar seg selv så alvorlig. Da prater jeg masse, og vi har det kjempemorsomt med mye morro og latter. De andre kan også være med på de kjekke samtalene, men treffer jeg dem på to-manns hånd igjen en annen gang, har vi liksom ikke noe å snakke om. Jeg tror ikke at folk ikke liker meg, man må bare finne de folka man klikker med.

Anonymkode: a8825...843

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser slike innlegg som dette tenker jeg at problemet ligger hos deg selv. Nei, folk flest er ikke idioter. Da er det deg det er noe i veien med. 

Anonymkode: 28d86...85b

Sorry, men folk flest er faktisk idioter. De er bare for idiot til å se det selv

Anonymkode: de233...828

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en rolig og sjenert person. Smiler, er høflig, men roper aldri høyest i folkemengder. 

Jeg deler sjeldent ting på facebook (2-3 ganger i året kanskje) men gratulerer de som har bursdag osv. Jeg har mann, barn og fast jobb. Har noen få barndomsvenner jeg fortsatt har kontakt med, og foreldre til barnas venner av og til.

Det virker som om folk rundt meg ikke liker personligheten min. Naboene sier knapt hei. Gamle kjenninger glemmer hva jeg heter, overser meg osv. Nå har til og med nære familiemedlemmer begynt å slette meg fra facebook, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg blir trist av dette og føler meg mislikt.

Har slike nære slektninger jeg og. Og såkalte venner, eller de var venner så lenge jeg sa og gjorde det de ville. Når jeg Selv at jeg tenkte på egen hånd. Og ikke sa ja til alt. Da fikk pipa en annen låt. Så NEI. DET ER IKKE DEG DET ER NOE GALT MED. Men de som ikke kan respektere degentlig for den du er.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn føler jeg det å. Var aktiv på fb for noen år siden. De samme folkene trykte liker og kommenterte ofte. Så tok jeg en laaang pause fra fb i et år. Å sluttet å publisere statuser. Blir kansje 2-3 i løpet av et år nå. Å legger merke til at de ikke bryr seg om meg lengre på fb. Familie medlemmer har også slettet meg. Akkurat som at når jeg ikke vil dele med fb hva jeg gjør 24 timer lengre. så er jeg ikke av intresse lengre. Så ikke bry deg om dem du. Du er verdifull nok til de du har nærmest. Å ikke alle på fb som er bare ute etter sladder.

Anonymkode: 2a96b...96c

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du er så sjenert og gjør så lite av deg at folk glemmer/ignorer deg? Vet ikke om jeg ville brydd meg om det uansett. Du trenger ikke folk som skal ha deg som underholdning.

Anonymkode: 64586...ae5

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjleder Facebook: Er du veldig lite aktiv, så kan det hende folk rett og slett ikke får opp statusene dine. Det jeg ville ha gjort, var å sende direkte melding til folk. Hør hvordan det går, om de vil finne på noe etc. 

Lurer også på om du vet at folk ikke liker personligheten din, eller om det bare er din tolkning? Tenker at enten kan du ta mer initiativ, eller så kan du fortsette som du er/ gjør nå. Ingen av delene er galt. Det spørs hva du trives med.  Om folk sletter deg på Facebook, så kan det være mange grunner. Ingen av dem trenger nødvendigvis å ha noe med deg å gjøre. Tør du, så spør du direkte. Eller du lar det gå-

Tror det er viktig at du føler deg vel med deg selv. Så får du finne balansen selv, hvor mye du vil gå utenfor komfortsonen din for å tekkes andre.. Men er du trygg og fornøyd i deg selv, så skinner det gjerne utover andre (eller det kan gjøre det- ingen mirakelkur :) )- og de blir nysgjerrige.

Det er ikke noe galt i å være sjenert og rolig! Kanskje- når du får noen på tomannshånd, -kan du våge å si nettopp det?  At du er det? Det er et godt poeng over her- at folk kan ikke vite at du er sjenert og ikke overlegen.

Håper du finner ut av det! :) 

Anonymkode: c2f7f...e89

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Skrevet

Jeg sletter folk på Facebook dersom de er lite aktive. 

Når jeg byr på meg selv, vil jeg gjerne ha litt i retur. At folk skal drive og lurke og følge med på mitt liv, mens jeg ikke får delta i deres....farvel! 

Anonymkode: 9a9e3...5f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...