Gå til innhold

300,- fram til 1 oktober..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om noen måter å tjene raske penger på? På grunn av at jeg fikk baksmell på skatten som jeg da måtte betale 7510,-, og jeg har flyttet så får nesten ingenting i bostøtte denne måneden, så sitter jeg igjen med 300,- på kontoen. De skal vare fram til 1 oktober.. Problemet er at jeg har ett ruterkort jeg må fylle om to dager, da det går ut. Hvis jeg ikke betaler det, så må jeg jo betale kontant hver gang jeg skal på jobb, og det blir jo dyrere.. 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil virkelig ikke ta opp lån, kredittkort eller spørre familie/venner.. 

Jeg vet jeg kommer til å få kommentarer på at jeg er idiot som ikke sparer og slikt, men jeg prøver og spare ved å legge det jeg kan på en sparekonto.. Men så kommer jo disse regningene da, og jeg vil heller være sikker på at de blir betalt og ikke sitte i gjeld, enn å være sikker på at jeg får mest mulig på sparekonto..

Anonymkode: 825aa...530

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet om noen måter å tjene raske penger på? På grunn av at jeg fikk baksmell på skatten som jeg da måtte betale 7510,-, og jeg har flyttet så får nesten ingenting i bostøtte denne måneden, så sitter jeg igjen med 300,- på kontoen. De skal vare fram til 1 oktober.. Problemet er at jeg har ett ruterkort jeg må fylle om to dager, da det går ut. Hvis jeg ikke betaler det, så må jeg jo betale kontant hver gang jeg skal på jobb, og det blir jo dyrere.. 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil virkelig ikke ta opp lån, kredittkort eller spørre familie/venner.. 

Jeg vet jeg kommer til å få kommentarer på at jeg er idiot som ikke sparer og slikt, men jeg prøver og spare ved å legge det jeg kan på en sparekonto.. Men så kommer jo disse regningene da, og jeg vil heller være sikker på at de blir betalt og ikke sitte i gjeld, enn å være sikker på at jeg får mest mulig på sparekonto..

Pante flasker? Ikke være kresen på mat, spørr venner om de har noe til overs eller du kan komme på middag? Kommer langt med first price! Hvor mye er ruter-kortet på? 

Skrevet

Kontakt "hjelp oss å hjelpe" eller noe tilsvarende, hvis det finnes i ditt området. Sjekk småjobber på finn, kanskje du finner noe der du kan gjøre. Plukk flasker ute og pant dem. Heng opp lapper på matbutikker i nærheten om at du kan rake løv, passe barn, male hus, hva som helst som du tror du kan utføre på en tilfredsstillende måte.

Hvis ingenting av dette er aktuelt, må du krype til korset og be venner/familie om et lite lån.

Anonymkode: 65b9d...3d3

Skrevet
2 minutter siden, rundtfingern skrev:

Pante flasker? Ikke være kresen på mat, spørr venner om de har noe til overs eller du kan komme på middag? Kommer langt med first price! Hvor mye er ruter-kortet på? 

Har kun en flaske her.. :P Kresen er jeg absolutt ikke, spiser en del first price fra før.. :P Ruterkortet er på to soner, så det kommer på 1260,- hvis jeg ikke husker helt feil :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt "hjelp oss å hjelpe" eller noe tilsvarende, hvis det finnes i ditt området. Sjekk småjobber på finn, kanskje du finner noe der du kan gjøre. Plukk flasker ute og pant dem. Heng opp lapper på matbutikker i nærheten om at du kan rake løv, passe barn, male hus, hva som helst som du tror du kan utføre på en tilfredsstillende måte.

Hvis ingenting av dette er aktuelt, må du krype til korset og be venner/familie om et lite lån.

Takk for svar! :) Tror du det er noe alle steder har? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Sharinx skrev:

Har kun en flaske her.. :P Kresen er jeg absolutt ikke, spiser en del first price fra før.. :P Ruterkortet er på to soner, så det kommer på 1260,- hvis jeg ikke husker helt feil :)

Oida! Ja.. Det er bra du ikke er kresen! Typen min snek på ruter en del, og det gikk ganske bra altså! Men, du kan jo kjøpe via mobil sånn at det går på mobilregningen til neste måned? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, rundtfingern skrev:

Oida! Ja.. Det er bra du ikke er kresen! Typen min snek på ruter en del, og det gikk ganske bra altså! Men, du kan jo kjøpe via mobil sånn at det går på mobilregningen til neste måned? 

Hehe, nei vil ikke kalle meg det! :P Han kom ikke i kontroll? Hvordan kjøper man via mobil? Har aldri gjort det før.. :S Vil ikke det isåfall bli dyrere i lengden enn å fylle på kortet?

Skrevet

Bra man glemmer å huke av anonym-knappen! :sprettoy:

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, nei vil ikke kalle meg det! :P Han kom ikke i kontroll? Hvordan kjøper man via mobil? Har aldri gjort det før.. :S Vil ikke det isåfall bli dyrere i lengden enn å fylle på kortet?

Jeg var med han en gang og han så en vekter og vi gikk bare av på neste stopp og tok neste t-bane😂 Bare ikke få panikk! Nei, han gjorde ikke det☺️ Har ikke helt peiling på ruter siden jeg bruker skyss selv, men tror det skal gå? Tenker det er en nødløsning akkurat nå, og så får du fylle på kortet senere på vanlig måte!

Skrevet
4 minutter siden, rundtfingern skrev:

Jeg var med han en gang og han så en vekter og vi gikk bare av på neste stopp og tok neste t-bane😂 Bare ikke få panikk! Nei, han gjorde ikke det☺️ Har ikke helt peiling på ruter siden jeg bruker skyss selv, men tror det skal gå? Tenker det er en nødløsning akkurat nå, og så får du fylle på kortet senere på vanlig måte!

Hehe, smart! :P Håper det går an å ta på nett.. Tlfen min er på reparasjon, så sitter her med en gammal nokia ettellerannet :P Takk for svar! :)

Skrevet

Legg ut under "Småjobber" på Finn.no at du kan sitte barnevakt i nærområdet mot betaling og noe å spise. Heng opp lapp på nærbutikken din om det samme. Barnevaktpenger er lett-tjente penger. Hva du kan få betalt pr kveld vet jeg ikke. Sjekk hva eventuelt andre tar på Finn.

Anonymkode: 30e0a...e28

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Sharinx skrev:

Hehe, smart! :P Håper det går an å ta på nett.. Tlfen min er på reparasjon, så sitter her med en gammal nokia ettellerannet :P Takk for svar! :)

Ååh den er kjip da! Jeg håper det jeg og!🙈

Skrevet
17 minutter siden, Sharinx skrev:

Takk for svar! :) Tror du det er noe alle steder har? 

Akershus og Oslo har i hvert fall, men regner med at noe tilsvarende finnes de aller fleste steder. Søk opp hjelp oss å hjelpe Akershus (eksempel) på Facebook og se om du finner noe. 

Skrevet

Ut og samle flasker. 

Anonymkode: d3f90...feb

Skrevet

Huff. Du er enda mere kjørt en meg. Hilsen hun som har femti kroner igjen på en uke 

Anonymkode: dfcdb...ea2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff. Du er enda mere kjørt en meg. Hilsen hun som har femti kroner igjen på en uke 

Anonymkode: dfcdb...ea2

Hun har i det minste ikke brukt penger på cola og røyk og sitter igjen med 50kr. Hun hadde faktisk en baksmell som er greit, det er noe helt annet igjen.

Anonymkode: 36ea4...366

Skrevet

Har du noe du kan selge? Klær, møbler som bare står der, kjøkkenutstyr som blir brukt to ganger i året eller noe sånt? Kan fort få noen hundrelapper ekstra der, legg ut på finn.no eller på kjøp og selge-grupper på facebook 

Anonymkode: 18bcb...6cf

• Liker 1
Skrevet

Kan du spørre om forskudd på jobben? Om du tar 2000 i forskudd så har du både Ruterkortet ditt og en tusenlapp til mat de kommende 20 dagene. Om du da spiser billig så får du dette i havn. Viktig da å huske at neste lønn blir 2000 kroner mindre enn normal lønn slik at du ikke går på en ny smell i oktober.

Skrevet

Er du female? Hva med å selge litt sex?

Bra timesbetalt, og ingen trenger å vite noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...