Mamma til 3 Skrevet 16. november 2004 #1 Skrevet 16. november 2004 http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/11/14/414511.html Dette gikk helt vanvittig inn på meg, husker jeg leste om henne for 3 mnd siden. Vet at hun kun er en av mange. Kan ikke forstå at resten av verden aksepterer av dette skjer. Vi må gjøre noe, det er jo nok mat til alle. Hva tenker dere når dere leser om dette? Syns det er så mange som bare løfter på skuldrene og kimser av det, mange har den holdningen at det er ingenting å gjøre. Jeg er ikke enig i dette, alle kan hjelpe noen. Det er kvalmende å se hvor lite vi i verdens rikeste land gjør for å hjelpe våre medmennesker. Tenker da på deg og meg. Vi liker å overlate ansvaret til andre, og tenke at dette berører ikke meg. Vi gir kanskje en 100 lapp eller 2 under innsamlinger for å roe samvittigheten, men tenk så utrolig mye mer vi kunne bidratt med. Tenk på alt unødvendig som vi bruker penger på, alt fra røyk, godteri, alkohol ( vin er jo så godt ), fet og usunn mat, ferier til dyr bolig/bil osv. Nå setter jeg det kanskje litt på spissen, men alt dette er jo uunnværlig iforhold til det å faktisk mangle mat. Vet ikke hva dere tenker, men dette er noen av mine tanker..
Gjest Chrizzy Skrevet 16. november 2004 #2 Skrevet 16. november 2004 De e forferdeli! Trur de e mange mange som har lyst å gjør nå anna enn å bare legg på en hundre lapp i ei kasse. De e ingen unskyldning, men æ skulle ønske at ting va mer tilrettelagt for å gjøre nå. At vi blei tatt mer tak i, at et av partiene foreslo at melke pakkene økte med 1 kr å at hele inntekten gikk til f eks denne saken, at vi samla oss å gjorde de? Vet ikke, skulle gjerne gjort mer sjøl!
Gjest Valhalla Skrevet 16. november 2004 #3 Skrevet 16. november 2004 Tyskland og Frankrike burde gå inn i landet. Nå er de som vanligvis hjelper opptatt i irak så da får le frogs og die lederhosen ta ansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå