Gå til innhold

Tips til blomster og planer som holder seg en stund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så særlig flink til å ta vare på plantene mine. Glemmer de så lett....

Så jeg lurer på om dere har noen tips til hvilke planter jeg bør ha? De bør være litt dekorative, inneplanter. Ønsker også tips om passende blomster (til vase). Hvilke blomster varer lengst?

Anonymkode: 96d02...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaktus, svigermorstunge, sukkulenter? :P 

Eller hva med flamingoblomst/anthurium, de trenger å tørke

 mellom hver vanning. watermelon-obake-anthurium-flower.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cymbidiumorkideer er vel kanskje de blomstene som holder seg lengst i vase, opptil en måned. Men da trenger de nok å snittes på nytt en gang i blant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkideer holder i evigheter uten vann. https://www.google.no/search?q=Phalaenopsis&client=ms-android-huawei&stick=H4sIAAAAAAAAAONgFuLQz9U3MC3ISlLiBLGMsooL8rQss5Ot9JMy83Py0yv184vSE_Myi3Pjk3MSi4sz0zKTE0sy8_OscvLLU4sUUAWLAZqFoFVSAAAA&biw=360&bih=511&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjIjpzp3IfPAhWNKiwKHaSDBGwQ_AUIBygB

 

Grønne planter kan også fungere. Det et lurt å plante dem over i en større potte slik at de får mer jord. Da trenger de ikke å vannes like ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Den planten jeg har som har overlevd lengst, er en smaragdpalme. Denne utrolig tilgivende planten tåler godt å bli sjelden vannet og å få lite lys, og så er den ganske stilig på sin måte :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Margit Spat skrev:

Den planten jeg har som har overlevd lengst, er en smaragdpalme. Denne utrolig tilgivende planten tåler godt å bli sjelden vannet og å få lite lys, og så er den ganske stilig på sin måte :) 

 

Har nettopp kjøpt meg en slik plante. Vet du om den bør plantes om i større potte etterhvert? Har gått på en smell før og latt noen planter vokse fra pottene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat
Et øyeblikk siden, happiest skrev:

Har nettopp kjøpt meg en slik plante. Vet du om den bør plantes om i større potte etterhvert? Har gått på en smell før og latt noen planter vokse fra pottene sine. 

He he, jeg er ikke akkurat noen gartner, og min smaragdpalme har overlevd i samme potte i 8-9 år  :eeeh: Den har vokst fra potten sin nå, men det tok litt tid, så jeg ville ikke stresset livet av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...