Gå til innhold

sivlingeniørutdanning i fysikk og matematikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvis man får  behov for å forlenge studiet med f.eks. ett år for å ta opp emner og forbedre karakter, om det er mulig?

Jeg vet ikke om jeg får behov. Forbedring f.eks. for å komme inn på linja jeg vil, evt ta doktorgrad senere.

Skrevet

Forstår ikke helt spørsmålet?

Anonymkode: 56031...143

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt spørsmålet?

Anonymkode: 56031...143

Jeg tror man kaller temaet for forlengning av studietiden.

Skrevet

Hvis du vil ta doktorgrad så ta ren fysikk eller matematikk istedet. Siving i matematikk/fysikk gjør deg til en potet, men du blir ikke ekspert på noen felt.

Forlenging av stuidetiden er mulig om du ønsker det. 

Anonymkode: 24c03...fef

Skrevet

Jeg skjønte heller ikke helt hva du skulle frem til, men det er mulig å konte. 

Anonymkode: f9466...75d

Skrevet

Det teller negativt når du søker på stipendiat stillinger om du har gått over normert tid. Hvordan skal du klare å fullføre en doktorgrad til normert tid da der kravene er ennå høyere?

Anonymkode: 0e95b...f69

Skrevet

Hvordan får man forlenget tid hvis jeg skulle få behov for det?

Med det samme, takk for gode svar.

Skrevet

Kontakt studieveileder ved fysikk- og matematikk for å finne ut av dette. Det er mange før deg som har hatt forlenget studietid ved siv.ing. studiet av ulike grunner, så dette har studieadminstrasjonen informasjon om. Siv.ing. i fysikk og matematikk er et godt utgangspunkt for doktorgrad i flere ulike retninger.

Skrevet
1 time siden, Sin(x) skrev:

Kontakt studieveileder ved fysikk- og matematikk for å finne ut av dette. Det er mange før deg som har hatt forlenget studietid ved siv.ing. studiet av ulike grunner, så dette har studieadminstrasjonen informasjon om. Siv.ing. i fysikk og matematikk er et godt utgangspunkt for doktorgrad i flere ulike retninger.

Takk for svar.

Skrevet

Antar kravet om normert studietid for opptak til doktorgrad ikke gjelder hvis man f.eks. har et år med permisjon?

Skrevet
4 timer siden, velia skrev:

Antar kravet om normert studietid for opptak til doktorgrad ikke gjelder hvis man f.eks. har et år med permisjon?

Kravet er karakter B eller bedre i gjennomsnitt på master (minimum 120 studiepoeng). Der er ingen formelle krav til at dette må være gjort innenfor normert studietid. Det kan vel kanskje komme opp i et eventuelt intervju, men det er vel mange andre ting som er viktigere enn det. For NTNU gjelder dette:

For å kunne få opptak til et ph.d.-program må du ha

1. Finansieringsplan og
  2. Femårig mastergrad eller annen likeverdig utdanning.

Innen mange fagområder gjennomføres en femårig mastergrad som 3-årig bachelor (min. 180 sp) + 2-årig master (min. 120 sp). Det kreves sterk faglig bakgrunn fra tidligere studium, bl.a. i form av karakter B eller bedre i veid gjennomsnitt de siste 2 år av masterstudiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...