vampyrinnen Janne Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Jeg lurer på hvis man får behov for å forlenge studiet med f.eks. ett år for å ta opp emner og forbedre karakter, om det er mulig? Jeg vet ikke om jeg får behov. Forbedring f.eks. for å komme inn på linja jeg vil, evt ta doktorgrad senere.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Forstår ikke helt spørsmålet? Anonymkode: 56031...143
vampyrinnen Janne Skrevet 10. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt spørsmålet? Anonymkode: 56031...143 Jeg tror man kaller temaet for forlengning av studietiden.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Hvis du vil ta doktorgrad så ta ren fysikk eller matematikk istedet. Siving i matematikk/fysikk gjør deg til en potet, men du blir ikke ekspert på noen felt. Forlenging av stuidetiden er mulig om du ønsker det. Anonymkode: 24c03...fef
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 Jeg skjønte heller ikke helt hva du skulle frem til, men det er mulig å konte. Anonymkode: f9466...75d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Det teller negativt når du søker på stipendiat stillinger om du har gått over normert tid. Hvordan skal du klare å fullføre en doktorgrad til normert tid da der kravene er ennå høyere? Anonymkode: 0e95b...f69
vampyrinnen Janne Skrevet 11. september 2016 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2016 Hvordan får man forlenget tid hvis jeg skulle få behov for det? Med det samme, takk for gode svar.
Sin(x) Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 Kontakt studieveileder ved fysikk- og matematikk for å finne ut av dette. Det er mange før deg som har hatt forlenget studietid ved siv.ing. studiet av ulike grunner, så dette har studieadminstrasjonen informasjon om. Siv.ing. i fysikk og matematikk er et godt utgangspunkt for doktorgrad i flere ulike retninger.
vampyrinnen Janne Skrevet 11. september 2016 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2016 1 time siden, Sin(x) skrev: Kontakt studieveileder ved fysikk- og matematikk for å finne ut av dette. Det er mange før deg som har hatt forlenget studietid ved siv.ing. studiet av ulike grunner, så dette har studieadminstrasjonen informasjon om. Siv.ing. i fysikk og matematikk er et godt utgangspunkt for doktorgrad i flere ulike retninger. Takk for svar.
vampyrinnen Janne Skrevet 11. september 2016 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2016 Antar kravet om normert studietid for opptak til doktorgrad ikke gjelder hvis man f.eks. har et år med permisjon?
Sin(x) Skrevet 11. september 2016 #11 Skrevet 11. september 2016 4 timer siden, velia skrev: Antar kravet om normert studietid for opptak til doktorgrad ikke gjelder hvis man f.eks. har et år med permisjon? Kravet er karakter B eller bedre i gjennomsnitt på master (minimum 120 studiepoeng). Der er ingen formelle krav til at dette må være gjort innenfor normert studietid. Det kan vel kanskje komme opp i et eventuelt intervju, men det er vel mange andre ting som er viktigere enn det. For NTNU gjelder dette: For å kunne få opptak til et ph.d.-program må du ha Finansieringsplan og Femårig mastergrad eller annen likeverdig utdanning. Innen mange fagområder gjennomføres en femårig mastergrad som 3-årig bachelor (min. 180 sp) + 2-årig master (min. 120 sp). Det kreves sterk faglig bakgrunn fra tidligere studium, bl.a. i form av karakter B eller bedre i veid gjennomsnitt de siste 2 år av masterstudiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå