Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Mari Y skrev:

Tror Saudi Arabia ville blitt litt for sterk kost, på lik linje med alle land som er styrt av fundamentalistisk islam. Unntaket er kanskje Dubai og Iran(restene fra det persiske riket som er der, de har bl a en oldtidsby, jeg tror den heter Isfahan). Da om Iran noen gang blir fri fra teokratiet. 

Jeg kjenner flere utlendinger som har bodd i Saudi Arabia. Det er nok annerledesheten som gjør meg nysgjerrig. Men det er mange andre steder som står høyere opp på ønskelista mi. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 11.9.2016 at 20.19, stan skrev:

Kanskje ikke mot religionen, men ihvertfall mot at Mekka bør være så sentralt i religionen. 

En annen utfordring med Mekka, er jo retningen mot Mekka. Muslimer må jo be mot Mekka. Tradisjonelt har man enten bedt mot øst eller vest. Men mange steder i verden, som i nordamerika, er jo korteste vei til Mekka mot nord. 

Dette er faktisk en av de store skismaer for muslimer i USA. 

Enda et vitnesbyrd om at det var aldri tanken at islam skulle ut av Midtøsten. 

Jeg tror man må få seg litt kunnskap før man begynner å diskutere ting i hytt og pine. Ja, hajj er obligatorisk for muslimer som har råd til det, men for de som ikke har det og gjør intensjon om å reise dersom de vil få råd en dag, vil bli regnet som en som allerede har gjort pilegrimsreisen.

Hvorfor Mekka? Jo fordi Kaba i Mekka blir ansett som det første bedehuset ifølge Islam. Mekka (Makkah som tidligere her Bakkah) er til og med beskrevet i Bibelen. Dersom muslimene skulle be i forskjellige retninger, hadde de ikke hatt muligheten til å be sammen, slik de gjør i dag. Derfor ber de mot det første bedehuset som er bygget. 

Til dere som starter slike tråder, og som diskuterer; Les litt mer om religionen først. Les gjerne Koranen. Hvorfor ikke sette av litt tid til å lese en bok som blir ansett som hellig av nesten 1,5 milliarder mennesker, isteden for å lese eventyr bøker? Bare en vennlig forespørsel til dere fra meg. 

Anonymkode: c6128...801

Skrevet (endret)
Den ‎10‎.‎09‎.‎2016 at 23.21, AnonymBruker skrev:

Dette er fødestedet til profeten Muhammad. Pilegrimsreise er poenget. Kristne og jøder drar til Betlehem, buddhister drar til tanntempelet i Kandy for å se Buddhas tann, hinduer reiser langs elva Ganges, osv. Det er vel for å dyrke sin religion, å komme nærmere Guden(e) sin(e). Ikke-troende kan til en viss grad forstå hva det dreier seg om, men aldri helt vite hva de religiøse får ut av en pilegrimsreise. Inkludert ikke-troende meg.

Anonymkode: 7a71b...17f

Har besøkt Mercedes fabrikken og gått rundt i de historiske lokalene . Litt av den samme følelsen kan jeg tenke meg? Har startet alt.  Mercedes, som var datter av Emil Jelinek, ga sitt navn til Gottlieb Daimlers oppfinnelse.  Euforisk

Bilen har dog gitt frihet til langt flere mennesker enn religion,:tongue:

Endret av Commander
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror man må få seg litt kunnskap før man begynner å diskutere ting i hytt og pine. Ja, hajj er obligatorisk for muslimer som har råd til det, men for de som ikke har det og gjør intensjon om å reise dersom de vil få råd en dag, vil bli regnet som en som allerede har gjort pilegrimsreisen.

Hvorfor Mekka? Jo fordi Kaba i Mekka blir ansett som det første bedehuset ifølge Islam. Mekka (Makkah som tidligere her Bakkah) er til og med beskrevet i Bibelen. Dersom muslimene skulle be i forskjellige retninger, hadde de ikke hatt muligheten til å be sammen, slik de gjør i dag. Derfor ber de mot det første bedehuset som er bygget. 

Til dere som starter slike tråder, og som diskuterer; Les litt mer om religionen først. Les gjerne Koranen. Hvorfor ikke sette av litt tid til å lese en bok som blir ansett som hellig av nesten 1,5 milliarder mennesker, isteden for å lese eventyr bøker? Bare en vennlig forespørsel til dere fra meg. 

Er ikke koranen en eventyrbok da? :)

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kristne som vender seg til  Gud ber ikke sammen? 

Jeg synes det virker veldig jordbunnet. 

Skrevet
12 timer siden, Example skrev:

Er ikke koranen en eventyrbok da? :)

Skrevet av et menneske som kopierte og laget eventyr av bibler og mange år siden.

Anonymkode: c073d...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...